Pharmakon - Devour (2019)

Electronic / Avant-Garde
Label: Sacred Bones

1. Homeostasis (4:07)
  2. Spit It Out (7:32)
  3. Self-Regulating System (6:22)
  4. Deprivation (7:52)
  5. Pristine Panic / Cheek by Jowl (10:12)
avatar van E-Clect-Eddy
Volgens Discogs: Power Electronics / Industrial en volgens haar (Margaret Chardiet = Pharmakon) Bandcamp pagina: Experimental / Harsh Noise / Industrial. Het genre Avant-garde dat nu hierboven aan dit album gekoppeld is vind ik veel minder van toepassing.

Power Electronics zegt me niks, maar de rest is 'spot on'. Past dus ergens tussen acts als Blanck Mass en HIDE

De zang zit te 'diep' in de mix en dus zijn teksten slecht verstaanbaar... maar de donkere sfeer bevalt wel.

avatar van Don Cappuccino
Devour is volledig live opgenomen in de studio in twee takes (track 1 t/m 3 zijn set A, en 4/5 set B). Wanneer er iets verkeerd ging moest Margaret Chardiet dus volledig opnieuw beginnen. Dat wordt op een gegeven moment waarschijnlijk een behoorlijk tergend karwei. Je hoort Chardiet dan ook ontzettend doorleefd klinken op deze plaat, boksend tussen de muren van noise. Dit soort albums zijn meer om te beleven als totaal, alhoewel Self-Regulating System met zijn pulserende ritmes bijna ''catchy'' te noemen is.

avatar van Paalhaas
Ik word een beetje bang van Margaret.