Jan Akkerman - Close Beauty (2019)

Jazz / Rock
Label: Music Theories

1. Spiritual Privacy (7:02)
  2. Beyond the Horizon (7:06)
  3. Reunion (4:39)
  4. Close Beauty (3:00)
  5. Retrospection: Emotional Debris / the Power Behind the Throne / Hear the Trees Whistle for the Dog / Euridice (6:13)
  6. Passagaglia (2:56)
  7. Tommy's Anniversary (8:17)
  8. Don Giovanni (4:06)
  9. Meanwhile in St. Tropez (4:51)
  10. French Pride (3:00)
  11. Fromage (5:20)
  12. Good Body Every Evening (8:16)
Ben nog niet echt overtuigd. Heb hem (veel) beter gehoord. Jan Akkerman uit 1977 blijft zijn beste

avatar van Analoog
Helemaal overtuigd dat Jan Akkerman het nog kan.
Jan Akkerman blijft zijn style trouw maar blijft vernieuwend.
Een geweldig album.

avatar van Poles Apart
Kitscherige hoes wel, het had nog enigszins mee kunnen vallen als hij er niet ook zelf op stond.

avatar van jurado
Poles Apart schreef:
Typisch narcistisch, al jaren vreselijk uitgekakte muzikant, die teert op z'n succesje met Focus.
Vindt zich bovendien véél beter dan heel wat gitaristen die het verder geschopt hebben dan hij zelf. Slash, Neil Young etc..
Zo! Dat lucht op.

Eli en Jan Akkerman waren voor mijn absolute hoogtepunten. Toen had hij ook een super mooi klinkend gitaargeluid.

avatar van Lambchop
Die hoes is echt walgelijk hè haha

avatar van Barney Rubble
Het is jammer dat Akkerman in de hoes is geplakt, maar verder vind ik het niet lelijk. Ben benieuwd naar de muziek. Als gitarist heeft hij veel moois op zijn naam staan.

avatar van Driewegstekker
Het album twee keer beluisterd en daar zal het waarschijnlijk wel bij blijven.
Compositories en qua produktie is het allemaal niet echt geweldig, en wederom (na al die jaren) een sneer richting veelvraat Thijs van Leer met track 5. (Retrospection..)
Jan kan fantastisch spelen, dat staat buiten kijf, maar de zoveelste opsomming van oude wapenfeiten geloof ik nu zo onderhand wel.
Het hoesontwerp is inderdaad ook nog eens een gevalletje Photoshop voor beginners, maar dat terzijde.
Zoals Neal Peart al schreef hier boven:

Eli (1976) en Jan Akkerman (1977) waren voor mij zijn absolute hoogtepunten...

Sluit ik mij volledig bij aan.