Thurston Moore - Spirit Counsel (2019)

Label: Ecstatic Peace!

1. Alice Moki Jayne (1:03:42)
  2. 8 Spring Street (29:20)
  3. Galaxies (55:41)

avatar van Poles Apart
En hij brengt ook nog drie singles uit, los van dit 'album'.

avatar van itchy
3 liedjes, tweeeëneenhalf uur. Da's de bijzondere nieuwe plaat van Thurston Moore. Thurston is tegenwoordig versierd met kettingen, heeft deze plaat uitgebracht op international peace day en is alweer een hele tijd gelukkig met Zijn Eva Prinz (u weet wel, de nog steeds wettige echtgenote van Bernardo Guillermo, zoon van de onlangs overleden prinses Christina, echt waar, zoek maar op als je het niet gelooft). Thurston is veranderd in een hippie!

Ik zal niet vertellen wie er allemaal meespelen en wat de titels betekenen, want dat wordt op zo'n beetje elke website waarop Spirit Councel wordt besproken uitgelegd. Feit is dat Thurston hier drie bijzondere pieces dropt, die tot zijn beste werk horen.

Alice Moki Jayne klinkt als zijn vorige plaat maar dan instrumentaal en met één nummer. Dat ene nummer bestaat trouwens uit meerdere movements en klinkt als een optelsom van alle muziek die hij tot op dit punt in zijn leven heeft gemaakt. Vervolgens worden op de twee nummers erna nieuwe werelden verkent: 8 Spring Street is een zeer knap solostuk dat diep gaat. Galaxies is een compositie voor 12 gitaren waarop hij meer de dirigent dan een solist is. Hee, waar hadden we dat nou eerder gehoord? Thurston eert (en benaderd hier de klasse van) zijn vorig jaar overleden mentor.

Een heel bijzondere en persoonlijke plaat, die vergezeld schijnt te gaan van een boekje. Ik heb de 3xCD besteld, dus als ik het fysieke exemplaar in mijn handen heb mogelijk meer over dat boekje.

Hoedijk
Whaaaaat? Drie nummers, tweeëneenhalf uur. En niet eens prog. Of Daydream Nation. Wow, ik ga er weer eens lekker voor zitten. Het eerste nummer klinkt in ieder geval vertrouwd lekker. Van (de oude Sonic Youth kreeg ik in ieder geval nooit genoeg, wie weet van de "nieuwe" Thurston Moore ook niet.

avatar van ZAP!
itchy schreef:
Nou, vooruit dan:

Whatever he does, Thurston Moore's name will always be spoken in the same breath as that of Sonic Youth, the seminal US art-rock band he fronted with his wife, Kim Gordon, for 30 years. Sonic Youth split up after she discovered Moore's affair with Prinz and, according to her 2015 autobiography Girl in a Band – which Moore has said he has not read – repeatedly broke his repeated promises to end the affair. Gordon and Moore's ultimate break-up was very bitter and very public. bron

Allemaal mensen zoals jij en ik. Terug naar de muziek.

avatar van korenbloem
Mijn indruk van dit album op basis van het eerste nummer: "SODEJU! "