Het Zesde Metaal - Skepsels (2019)

Belgiƫ
Label: Unday

1. Kom Bie Mie (3:30)
  2. Andere Mens (3:52)
  3. Houd Mie Dichte (3:49)
  4. Stempel * (4:28)
  5. Da Besta Nie (3:20)
  6. Tid van Ton (3:40)
  7. A Je Mie Mist (4:24)
  8. Reden Genoeg (3:45)
  9. Jèn (4:52)
  10. Slaven van het Leven * (5:22)
  11. De Onvolledigen (4:33)

met Stefanie Callebaut

12. Intro * (0:47)
  13. Ouder Komen (4:37)

met Stefanie Callebaut

avatar van dix
dix
De Onvolledigen is wel een beetje een Zoutelande momentje op de plaat. Wellicht dat een release de kassa doet rinkelen, het is Stefanie en de mannen gegund.

avatar van stoepkrijt
dix schreef:
De Onvolledigen is wel een beetje een Zoutelande momentje op de plaat.
Bedoel je dit positief of negatief? Ik zou het namelijk niet per se een kniebuiging naar de commercie willen noemen als je daarop doelt. En Stefanie Callebaut / SX is nu ook weer niet zó groot dat Het Zesde Metaal keihard op haar succes kan meeliften.

Dat het ze gegund is: eens!

avatar van dix
dix
Positief, only just Het nummer heeft ook nogal een sterke U2 vibe en dat is al een ietsje minder positief.

Sowieso vind ik de vijfde Het Zesde Metaal uiteindelijk de minste, maar nog steeds uiterst genietbaar hoor.

avatar van stoepkrijt
Van Zoutelande naar een U2-vibe, dat zijn grote stappen! Maar ik begrijp je punt nu.
Voor mij is Skepsels ook zeker niet hun beste album, maar inderdaad: uiterst genietbaar.