Mobb Deep - Juvenile Hell (1993)

Label: 4th & Broadway

1. Intro (2:47)
  2. Me & My Crew (4:47)
  3. Locked in Spofford (3:52)
  4. Peer Pressure (4:17)
  5. Skit #1 (0:19)
  6. Hold Down the Fort (4:08)
  7. Bitch Ass Nigga (3:24)
  8. Hit It from the Back (4:19)
  9. Skit #2 (0:43)
  10. Stomp Em Out (3:34)
  11. Skit #3 (0:15)
  12. Peer Pressure [The Large Professor Remix] (4:13)
  13. Project Hallways (4:12)
  14. Flavor for the Non Believers (3:56)
Lijkt me geen goed album. Voor de rest vind ik Mobb deep legendarisch maar dit album lijkt me echt niet goed. En wat een lelijke cover..

Heb ook het debuut van Mobb Deep maar eens aangeschaft en moet zeggen dat het niet tegenvalt hoor. Het is geen Infamous of Hell on Earth maar toch erg vermakelijk. Prodigy en Havoc zijn goede flowers, met de perfecte stemmen. Toch wel pioniers in het gangsta-rap genre. Ga Mobb Deep steeds hoger op mijn lat plaatsen. Misschien wel mijn favoriete rappers uit de jaren 90.

Harco
Dit is toch best wel aardige energieke 90's New York-hiphop? Wel heel anders dan The Infamous en hell on Earth, maar kan heus wel wedijveren met andere energieke begin-90's boombaphiphop.

avatar van Elohim
Toch best lekker eigenlijk! Gaat van een 3 naar een 3,5 voor nu. Dit is toch wel het laatste Mobb Deep album dat in mijn collectie hoort!

avatar van MAS
MAS
Leuk album van Mobb Deep. Op hun latere werk laten ze gelukkig horen dat er meer in zit maar dit is zeker geen jeugdzonde o.i.d.

Goed album. idd anders dan de 2 genoemde albums hierna maar zeker niet minder.

avatar van jemo3der
Dit is behoorlijk kut zeg, wat een verschil tussen de latere albums en dit

avatar van Shelter
jemo3der schreef:
Dit is behoorlijk kut zeg, wat een verschil tussen de latere albums en dit

peer pressure and hit em from the back zijn best aardig toch? De rest mee eens, vrij shit haha

Moet eerlijk zeggen dat ik dit album best wel kan waarderen. Hard en rauwe badboy hiphop, teksten misschien niet al te diep maar dat past ook niet echt bij Mobb Deep denk ik. Positieve uitschieters: me & my crew en peer pressure denk ik wel.

bennerd
Best een schattig plaatje in vergelijking met de twee opvolgers, maar zo rampzalig als sommigen het hier stellen is dit Juvenile Hell zeker niet. Het klinkt hier als lekker chille en bijna opgewekte boom bap zonder al te veel toeters en bellen. Gedurende de tweede helft van de plaat begint de eenvormigheid de boel wel wat te nekken. Geinig plaatje, maar ook niet meer dan dat.

avatar van Dead_Presidents
DJST0MP schreef:
En wat een lelijke cover..

De cover van Murda Muzik is nog lelijker...

Weer even opgezet vandaag. Funky, laagdrempelige, recht voor z'n raap hiphop. Zit goed in elkaar dit album. Prima debuut.