Kanye West - Jesus Is King (2019)

Label: Def Jam

1. Every Hour (1:52)

met Sunday Service Choir

2. Selah (2:44)
  3. Follow God (1:44)
  4. Closed on Sunday (2:31)
  5. On God (2:16)
  6. Everything We Need (1:56)

met Ty Dolla $ign en Ant Clemons

7. Water (2:48)

met Ant Clemons

8. God Is (3:23)
  9. Hands On (3:23)

met Fred Hammond

10. Use This Gospel (3:33)

met Clipse en Kenny G

11. Jesus Is Lord (0:49)
Interessant project. Er staan een aantal 'kippenvel' tracks op, zoals o.a. 'Use This Gospel' en 'Selah'. Dit zijn dan ook de tracks waar Kanye echt durft te experimenteren met gospelmuziek. Sommige tracks missen een beetje urgentie, of lijken onafgemaakt.

avatar van MJ_DA_MAN
Man man man, wat een troepplaten brengt de man de laatste jaren uit (Nasir en Daytona niet meegerekend). Zeker als je bedenkt wat hij ooit kon en wat hij heeft neergezet als artiest. Vier crap solo-albums achter elkaar nu. Dit is nog wel de slechtste daarvan.
Pijnlijk om de man zo te zien afglijden op zowel persoonlijk als muzikaal gebied.

avatar van lowieke
Vier crap solo albums?

Dan ken ik nog weinig

avatar van Yestsida
Met zo'n albumtitel had ik al moeten weten dat dit niets voor mij was.

Slecht is dit absoluut niet hoor. De producties zijn met momenten echt prachtig. Het hoogtepunt vind ik de opener Every Hour van zijn koor Sunday Service Choir, heerlijk feel-good gospelnummer.
Maar al dat gekneuzel over God, Christendom, Jezus of het geloof in het algemeen is voor mij persoonlijk gewoon niet weggelegd. Zoals ik bij Donda al aankaartte krijg ik er gewoon de kriebels van.
Kijkende naar de controverse rondom deze artiest, die nog steeds rondom hem hangt, vind ik het ook absoluut niet oprecht overkomen. Pluspunt is dat dit een dik uur minder lang duurt dan haar opvolger, daar had je dan sporadisch nog wel een leuke gastbijdrage.

De grootste teleurstelling was voor mij de reünie van de gebroeders Clipse. Pusha T klinkt heel ongemakkelijk en dit heeft veruit de zwakste beat op het album. Malice... of ja... No Malice vond ik ook geen grote toevoeging.

Hetzelfde jaar kwam op Kerstdag Jesus Is Born van zijn koor uit. Dit is het enige album waar Kanye gecrediteerd is als hoofdartiest dat ik niet ken.

Ik kan jammer genoeg gewoon niet veel met het negende studioalbum van deze beste man. Mijn punt is voornamelijk voor de instrumentaties op Jesus Is King.

avatar van -marco-
Ben de Kanye bibliotheek weer eens aan het langsgaan en reacties lezen bij diverse albums. Love or hate, die conclusie kan ik wel trekken. Muziek blijft subjectief, voor mij is de man geniaal, met name productioneel. Zijn arrogantie roept bij mij ook wel eens frustratie op, maar man man kan toch echt niet ontkennen daarbij graag naar zijn muziek luister.

Zo anders dan zijn eerste releases. Kwartje moet altijd wel even vallen en eerste luisterbeurt roept eerder vragen op dan dat ik het gelijk goed vind. Maar als iemand durft te experimenteren is het wel Kanye en met succes als je het mij vraagt