Kanye West - Jesus Is King (2019)

Label: Def Jam

1. Every Hour (1:52)

met Sunday Service Choir

2. Selah (2:44)
  3. Follow God (1:44)
  4. Closed on Sunday (2:31)
  5. On God (2:16)
  6. Everything We Need (1:56)

met Ty Dolla $ign en Ant Clemons

7. Water (2:48)

met Ant Clemons

8. God Is (3:23)
  9. Hands On (3:23)

met Fred Hammond

10. Use This Gospel (3:33)

met Clipse en Kenny G

11. Jesus Is Lord (0:49)
avatar van jordidj1
Ho ho

avatar van dix
dix
Mooi blauw, haast reminiscent aan het laatste werk van Derek Jarman. Alleen was dat verre van confessioneel.

avatar van Tom Traubert
Al een tijdje naar uitgekeken en ik was nog wat achterdochtig toen Kanye het album persoonlijk aankondigde afgelopen week. Maar toch het wachten waard: lekker albumpje waarbij Use This Gospel er voor mij flink bovenuit steekt.

avatar van aerobag
Eindelijk is hij daar dan. Ik keek eigenlijk niet eens zo uit naar dit album, maar puur om alle commotie van de eeuwig verschuivende deadline en Kanye die ging beweren dat rap de muziek van de duivel is, werd ik toch erg benieuwd naar Jesus Is King.

I kan echter niet echt zeggen dat het erg overtuigend is, sterker nog, het valt behoorlijk tegen. Een soort onvolmaakte b-sides van Life of Pablo

avatar van ni slecht
Hallelujah

avatar van Johnny Marr
Aaah toch nog. Pwaise the lawd enzo.

avatar van Silky & Smooth
Kenny G. Dit album kan nu al niet meer stuk.

avatar van Appels123
Erg onder de indruk van de productie. Het moet allemaal nog even bezinken maar ik vind dit zeker een beter album dan The Life of Pablo en Ye.

Aardig gefrustreerd geworden van de (niet) release praktijken en bij mijn eerste luisterbeurt was ik er totaal niet weg van. Vooral vanwege het gebrek aan drums. Vrijwel nooit gelijk weg van een kanye album maar deze klikt na een aantal luisterbeurten absoluut. Producties zijn vrij geniaal, uniek en ik kan het echt waarderen dat er keer op keer een compleet ander album uit komt zetten. Gebrek aan drums stoort me minder maar ik denk dat tracks als selah en hands on best een verlengstukje met drums en een sluitende verse hadden mogen hebben.

avatar van VDB79
Als die vinylplaat er echt zo uitziet, ga ik hem alleen voor de looks al kopen.

avatar van Holla
Stukken beter dan Ye, wat de typische Kanye magie mistte. Dit heeft dat wel!

avatar van ArthurDZ
Hmm ja dit klinkt lekker! Opnieuw een kort plaatje, maar dit klinkt alsof het meer vlees aan de botten heeft, in tegenstelling tot het lichtgewicht Ye (dat ook volstond met goede nummers hoor, daar niet van).

En inderdaad, de productie is om duimen en vingers bij af te likken, de nummers zijn echt magnifiek opgebouwd en vormgegeven. Follow God, damn, ik zou het nog bijna doen ook na het luisteren van dat nummer

Eentje met groeipotentieel dit!

avatar van vinylbeleving
Silky & Smooth schreef:
Kenny G. Dit album kan nu al niet meer stuk.

Kenny G is het equivalent van een plastic hoes om je bankstel. Zo fout dat het goed wordt.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Ik ben enorm skeptisch over deze plaat, want Kanye West is creatief gezien al een tijdje het spoor bijster naar mijn mening (op persoonlijk vlak overigens ook). Als producer heeft hij natuurlijk nog wel het geweldige Daytona van Pusha T afgeleverd, maar ye en The Life of Pablo vond ik zeer matig. Ik stoor mij ook erg aan zijn 'releasegedrag'. Bij The Life of Pablo steeds maar weer dat aanpassen van het album nadat het al uitgebracht was. Alsof hij wil zeggen: kijk eens hoe perfectionistisch en dedicated ik ben. Maar ik vind het vooral pretentieus. En nu met deze nieuwste plaat steeds weer dat teasen van een releasedatum en dan toch weer uitstellen. Als je het als artiest zo van de randzaken moet hebben, kan dat weinig goeds betekenen voor de inhoud. Dus het zal mij benieuwen wat hij heeft afgeleverd.

*Hopen op een heel album met songs als All We Got van Chance the Rapper*

Ik ga nu luisteren, benieuwd!

avatar van Frank West
Dit album gaat een hoop gemixte reacties krijgen van iedereen. Ik ben toch weer ontzettend onder de indruk van dit album. De producties zijn fantastisch en het album bevat ook meer rap dan ik op voorhand had verwacht. Ook al zijn er wat lachwekkende lines, vind ik het toch niet zo 'preachy' overkomen als waar ik bang voor was. Aangezien ik zelf de Sunday Service optredens ook zeer kan waarderen, had ik ook wel verwacht dat ik het tof ging vinden. Favorieten op het moment zijn: Follow God, Hands On en Use This Gospel.

avatar van Ralph.
Ik vind het dus juist wel heel preachy. Ik had 11 nummer verwacht en gehoopt van niveau (en lengte) Ultralight Beam. Kanye is echt makkelijk in staat 11 nummers van dat niveau en hoger te maken. Ik heb sowieso helemaal niets met de trend van korte nummers.

Follow God die beat en sample wil je toch langer horen dan 1.45.
On God had hij mooi kunnen uitbouwen met bijvoorbeeld een beat verandering of een overgang in een koor dat a cappella eindigt, waardoor je een mooi contrast hebt tussen trap/mumble beat en gospel.

USE THIS GOSPEL!!!

Shit man, hij doet het weer. Geniaalste artiest aller tijden? Volgens hemzelf wel, en ik geloof hem. En ik geloof nu ook in Jezus. Doei.

avatar van Johnny Marr
Die kanon/kogelschoten in Selah, lekker man. Prachtige opener ook, maar ik ben wel een beetje een sucker voor gospel. En Kenny G is vanaf nu gewoon de man, dat jullie het effe weten.

avatar van Rudi S
Damn (oeps) dit was even wennen , maar ik denk dat ik dit morgenochtend tussen 10:00 -12:00 een prima album ga vinden

avatar van ZAP!
vinylbeleving schreef:
Maar de vraag is natuurlijk: zit het ook lekker?

Er komt overigens ook een docu met dezelfde titel aan; voorproefje (artikel van de EO; ik ruik een hoofdact op de EO jongerendag, en als Kenny G. erbij is - watch out for that brown noise!).

avatar van Silky & Smooth
Het hele release traject boeit bij Kanye West boeit mij niet zoveel meer. Vroeger keek ik echt maanden uit naar een nieuw album, maar ik heb bij dit album zelfs heel rebels gewacht tot vanochtend.

Wat betreft het album heb ik wat gemixte gevoelens. Met al zijn albums tot aan Yeezus, en misschien zelfs TLOB, sloeg Kanye West een nieuwe weg in en dat was terug te zien in het verloop van mainstream hip-hop.
Ook dit vind ik een prima album, maar het ligt toch wel erg in het verlengde van Ye en TLOP. Ik had toch wat meer van het gospel element verwacht. Meer de saamhorigheid van Sunday Service. Een echt unieke mix van hip-hop en gospel. Ook vind ik de speelduur deze keer wat tegenstaan. Bij Ye was het tof omdat het in het concept paste, hier heb ik echt het gevoel dat het te vroeg is afgelopen.

Verder luistert het wel lekker weg hoor, maar tot nu toe vind ik dit het minste album van Kanye. Hoogtepunten zijn Selah, Follow God en de eerlijke, introspectieve teksten van Kanye zelf kan ik ook wel waarderen.

avatar van sinusfiction
Ai, ai, fijne productie, maar de tracks zijn veel kort, wat het een snippetverzameling maakt. Jammer, dit had zo mooi kunnen zijn.

Ook ik ben absoluut niet gecharmeerd van de korte track mode (met dank aan de streamingplatforms).

avatar van -marco-
Lastig te beoordelen nog. Heeft wat tijd nodig, wat bij de laatste Kanye albums elke keer het geval was.

Eerste indruk is matig, kort en ....tsja.... ik weet het dus nog niet.

avatar van MAS
MAS
Een vreemde gewaarwording... Een herboren Kanye die ervan overtuigd is dat hij voorheen in dienst was van de duivel. In vrijwel elke zin komt God, Jezus en/of een bijbelreferentie voor.. Maar goed het is tenslotte een soort gospelalbum. Naast apart weet ik nog niet wat ik hier van vind. De producties klinken in ieder geval top!

avatar van Johnny Marr
Nu al meer dan 5000 stemmen op RateYourMusic!

Lekker toch die sample van "Mercy" op On God. En is dat Justin Vernon die we horen op Hands On? Ja toch? Hij krijgt wel geen credits precies

Toppertje weer hoor dit. Verslavend ook. Mocht gerust dubbel zo lang duren van mij, dit is erg goed maar inderdaad veeeels te kort zoals hier ook al werd geopperd.

Hij doet het weer. Evenaart 'ye' gewoon.

Een album vol korte schetsen van gospel-rap. Meh. De ideeën in dit album voelen onderontwikkeld maar het is nog wel genoeg voor een voldoende.

avatar van gaucho
En...is dit de officiële CD-hoes? Mooier dan die van Yeezus in elk geval... En wat de LP betreft - er zit toch wel een hoes omheen, hoop ik?

avatar van nico1616
Johnny Marr schreef:
Nu al meer dan 5000 stemmen op RateYourMusic!

En een gemiddelde van 2,64...

Kanye is al langer de pedalen kwijt, en nu blijkbaar toch ook het enthousiasme van veel fans.

avatar van Septua
Een oké album.. 2 echte uitschieters met Closed on Sunday en Use This Gospel. De rest is matig tot oké. Het luistert allemaal wel lekker weg net als Ye en juist omdat het zo kort is zet ik het album vaker achter elkaar op.

Het zal mij niets verbazen als Kanye dit album keer op keer zal gaan tweaken net als Pablo, alleen al omdat er toch een paar tracks tussen zitten die niet goed gemixt zijn.