Grimes - Miss Anthropocene (2020)

Canada
Electronic / Pop
Label: 4AD

1. So Heavy I Fell Through the Earth [Art Mix] (6:08)
  2. Darkseid (3:44)

met 潘PAN

3. Delete Forever (3:57)
  4. Violence (3:40)

met i_o

5. 4ÆM (4:30)
  6. New Gods (3:15)
  7. My Name Is Dark (5:56)
  8. You'll Miss Me When I'm Not Around (2:41)
  9. Before the Fever (3:37)
  10. IDORU (7:12)
avatar van Slowgaze
'Darkseid' heeft nogal een Scorn - Vae Solis-vibe; erg onverwachte associatie.

avatar van overmars89
Was eigenlijk positief verrast tot en met het nummer 4AEM. Vanaf daar mijmert het album naar mijn smaak iets teveel door. Toch uiteindelijk meer gekregen dan verwacht..

avatar van Mausie
Grimes blijft voor mij toch vooral de artiest van de ontzettend sterke singles. Maar een album van haar trek ik niet zo goed (Visions op 2,5* staan). Op de tweede helft van deze plaat klinkt het echt alsof ze maar wat aan het aanklooien is. En dat na klappers als So Heavy I Fell Through the Earth [Art Mix], Delete Forever en Violence, zonde. Maar ook al is niet alles mijn smaak, wel veel respect voor haar als artiest. Lijkt echt wars te zijn van wat anderen van haar vinden, gewoon lekker muziek maken.

overmars89 schreef:

Deels mee eens, maar 'My Name is Dark' is momenteel toch wel m'n favoriete liedje van dit jaar.

avatar van dix
dix
Slowgaze schreef:
'Darkseid' heeft nogal een Scorn - Vae Solis-vibe; erg onverwachte associatie.

dix schreef:
Hè wat En hoe kan het dat iemand dat kent?

Ik kocht een keer een afgeschreven exemplaar bij de bieb; waar ik de naam precies van kende weet ik niet meer. Maar ik vond het al merkwaardig dat een bibliotheek die cd had aangekocht.

avatar van Poles Apart
Wanneer "Delete Forever" begint krijg ik heel even de neiging om "Today is gonna be the day that they're gonna throw it back to you..." te zingen.

Poles Apart schreef:

Zoals iedere eikel met een akoestische gitaar bedoel je?

avatar van Poles Apart
Slowgaze schreef:

Zoals iedere eikel met een akoestische gitaar bedoel je?

Wannabe William John Paul Gallaghers zijn het, zeg het voort!

avatar van perrospicados
En binnenkort met zwangerschapsverlof

avatar van SirChenque
Vind die rare, vervormde stemmetjes die maar blijven rondspoken zoals bijv. bij "My Name Is Dark" & "4AEM" steeds verslavender werken gek genoeg......hier bij mij thuis moeten vrouwlief en de pubers er niets van hebben, sta alleen in mijn addictie. Binnenkort professionele hulp zoeken?

Blijf erbij, verslavend albumpje

avatar van platenzaak Wil'm
dix schreef:
Hè wat En hoe kan het dat iemand dat kent?

Mijn hoogtepunt van het album, mysterieus, spannend, opwindend, boos, erotisch, briljant geproduceerd tot een verslavend wonderlijk nummer.

Sowieso, wat een prachtige plaat, de mooiste van dit jaar tot nu toe voor mij.

avatar van Hedser
Het album begint ontzettend sterk, de eerste zes nummers zijn smullen geblazen. Eigenzinnige en zeer sfeervolle popmuziek. Helaas vind ik tracks 7 t/m 10 een stuk minder.

Favorieten: So Heavy I Fell Through the Earth, Darkseid en Violence.