Jonathan Wilson - Dixie Blur (2020)

Country / Folk
Label: Bella Union

1. Just for Love (3:15)
  2. '69 Corvette (4:21)
  3. New Home (3:46)
  4. So Alive (4:49)
  5. In Heaven Making Love (2:52)
  6. Oh Girl (4:57)
  7. Pirate (3:21)
  8. Enemies (3:47)
  9. Fun for the Masses (3:06)
  10. Platform (3:34)
  11. Riding the Blinds (4:47)
  12. El Camino Real (3:05)
  13. Golden Apples (3:19)
  14. Korean Tea (6:04)
Wat is Korean tea een prachtig nummer!

VDB79 schreef:
Wat is Korean tea een prachtig nummer!

Na wat meer luisterbeurten: de hele plaat is geweldig. Oh girl en Riding the blinds zijn wat mij betreft uitschieters, naast als eerder genoemde Korean tea. Wat een prachtmuziek. Kanshebber voor top 10 van dit jaar.

avatar van dix
dix
Er is iets aan het eclectische stijltje van Jonathan Wilson dat maakt dat hij mijn belangstelling behoudt. En in die zin stelt Dixie Blur weer niet teleur. Het is een mooie verzameling subtiel ingekleurde liedjes. More rootsy, less psych, met veel ruimte in de arrangementen. Wat me vooral opvalt is dat zijn zang geprononceerder is dan voorheen. Klonk hij op zijn eerste platen vaak wat terloops, hij nodigt nu méér uit om te luisteren.

Toch even een kritische noot met als collateral damage dat ik andermans luisterplezier nivilleer: In Heaven Making Love, thematisch is dat natuurlijk gewoon Kedeng Kedeng. Dat één en ander als melige country wordt gebracht helpt niet echt. Iedere plaat van Jonathan Wilson kent een skipnummer dus ook deze.

avatar van Venceremos
Och, dat hoempa geschmier met die fiddles wordt wel lekker overtuigend met pit gebracht. Tovert vaak een glimlach op het gezicht en sluit tevens goed aan op vroeg hoogtepuntje So Alive.