Poppy - I Disagree (2020)

Pop / Metal
Label: Sumerian

1. Concrete (3:20)
  2. I Disagree (3:13)
  3. BLOODMONEY (3:02)
  4. Anything Like Me (3:19)
  5. Fill the Crown (3:32)
  6. Nothing I Need (2:49)
  7. Sit / Stay (3:54)
  8. Bite Your Teeth (2:42)
  9. Sick of the Sun (3:11)
  10. Don't Go Outside (6:06)
avatar van E-Clect-Eddy
Poppy's robot-Synthpop is aan de Metal-doping, sinds de samenwerking met de ruige jongens van Fever 333 op haar EP Choke (2019).

Niet helemaal origineel want in Azië lopen er een paar act rond die haar al voorgegaan waren. Die invloeden zijn hier en daar ook in de teksten terug te horen (gesproken Japanse passages).

Alhoewel ook Poppy de 'overdrive' veelvuldig gebruikt is het beter gedoseerd dan wat ik ken van die Aziatische acts: fijne afwisseling tussen rustige en heftige passages.

De vreemde teksten zijn gebleven:
"Bury me six feet deep

Poppy - BLOODMONEY (Official Music Video) - YouTube

Poppy - Fill The Crown (Official Music Video) - YouTube

Poppy - Anything Like Me (Official Music Video) - YouTube

avatar van The_CrY
Weg is het blije popgeluid van de eerste twee albums. Of ja, niet helemaal weg, maar het heeft grotendeels plaatsgemaakt voor een metalgeluid, en dat dan gemengd met een allegaartje aan stijlen van J-rock tot classic rock, en van industrial tot pop. Poppy heeft zich ontpopt van een popzangeres tot een grunge-icoon die in deze context heel creepy kan overkomen met haar dissonante zanglijnen. Interessante ontwikkeling als je ziet waar ze is begonnen. Ik kan me niet voorstellen dat veel van haar fans haar kunnen volgen, maar wie weet scoort ze hier wat nieuwe fans mee. De songs op dit album kennen in ieder geval sterke refreinen, veel fraaie wendingen, en enorm veel variatie. Enorm leuke kennismaking met deze artiest. Ik blijf haar volgen.

avatar van Nevele
Een beetje een kruisbestuiving tussen Babymetal, Marilyn Manson en Kylie Minogue. En heel erg poppy.

avatar van gigage
Zo, heeft Brian May zijn gitaar uitgeleend bij de openings track?

Gwen Stefani on steroids. Knap gemaakt, vette dance productie. Ik hoor niet bij de doelgroep maar was wel benieuwd. Hoe meer de kids met gitaren te maken krijgen hoe beter, je moet tenslotte ergens beginnen.

avatar van ZAP!
Met dank aan gigage hier terechtgekomen. Zal benieuwen, zelfs of ik dit wel wil proberen...?

Gave hoed i.i.g.!

avatar van ArthurDZ
Nodig deze artiest nooit thuis uit, want ze plast gegarandeerd op je sofa, toch Johnny Marr?

avatar van Johnny Marr
ArthurDZ schreef:

Ik ga stuk

KEEP TELLING YOURSELF THAT YOU'VE BEEN PLAYING NICE AND GO BEG FOR FORGIVENESS FROM JESUS THE CHRIST