50 Cent - Curtis (2007)

Label: Aftermath (II)

1. Intro (0:51)
  2. My Gun Go Off (3:12)
  3. Man Down (2:50)
  4. I'll Still Kill (3:41)

met Akon

met Justin Timberlake en Timbaland

8. Follow My Lead (3:18)

met Robin Thicke

9. Movin' on Up (3:24)
  10. Straight to the Bank (3:11)

met Tony Yayo

11. Amusement Park (3:09)
  12. Fully Loaded Clip (3:14)
  13. Peep Show (3:52)

met Mary J. Blige

16. Curtis 187 (3:58)
  17. Touch the Sky (3:10)

met Tony Yayo

18. Hustler's Ambition * (3:57)
  19. Smile (I'm Leavin') * (4:29)
  20. I Get Money [Forbes 1, 2, 3 Remix] * (4:33)

met Diddy en Jay-Z

avatar van Reijersen
0,5
Tegen beter weten in, en vooral overgehaald door features als MJB toch aan dit album begonnen. En het valt me tegen. De rapstijl van 50 staat me geenzins aan. Hij is vaak niet eens te verstaan. De producties zijn eentonig. En het grootste probleem van 50 is misschien nog wel dat zijn features in sommige gevallen beter zijn als hijzelf.

1 ster. (en ik beloof geen 50 Cent meer te gaan luisteren)

avatar van Game
Zelfs Dr. Dre kan deze plaat niet redden, Straight To The Bank knalt er dan nog wel uit alleen heb je dan dat irritantje lachje van Tony Yayo in dat refrein helaas. En 50 helpt ook niet met zijn flauwe raps op dit album.

Alleen de eerste 2 tracks zijn goed te doen, en I Get Money omdat ik de humor er wel in kan zien. En in menig feestje doet die track het altijd goed. Voor de rest zijn er nog 1 of 2 tracks die wat toevoegen...

avatar van DarkoMarco
naast iets mindere nummers als:

Man Down
Fire (wat een geschreeuw)
Curtis 187
Touch the Sky
Amusement Park

Is de rest echt goed

50 komt dit keer weer met een goed album, fiddy met zijn zware beats, en zijn eigen stijl van lyrics blijft altijd leuk.

I'll Still Kill
I Get Money
Movin' on Up
Straight to the Bank
AYO Technology

zijn echt de top nummers van dit album. Yayo blijft comisch

Hopelijk word zijn nieuwste album net zo goed als dit (of beter) Maar hopelijk niet zo slecht als Before I self destruct

*4.0

avatar van Yestsida
50's minste album tot nu toe.

Man Down (jammer dat het gecensureerd is), I'll Still Kill, I Get Money(!), AYO Technology, Follow My Lead en Fully Loaded Clip zijn stuk voor stuk prima nummers maar de rest is toch niet van hetzelfde niveau.

My Gun Go Off, Movin' on Up, Straight to the Bank, All of Me, Curtis 187 en Touch the Sky zijn prima nummers, maar niet zo subliem als de voorgaande.

De rest stelt teleur. Come & Go heeft een middelmatige (Dre-) beat, maar vooral het refrein van 50 en Dr. Dre is gewoon tergend. Amusement Park lijkt een single dat Curtis op automatische piloot gemaakt heeft. Peep Show is stukken beter dan Gatman & Robbin op The Massacre, maar behaald het niveau van Patiently Waiting en Don't Push Me (GRODT) bijlange na niet. Vooral Eminem's strofe is middelmatig.
Op Fire stelt Dr. Dre nogmaals teleur. Dit lijkt wel een vergeten standaardproductie waar Dr. Dre van af wou. 50, Young Buck en Nicole Scherzinger zijn precies ook maar op automatische piloot bezig.
Bonustrack Smile (I'm Leavin') is niet veel soeps, vooral het refrein is weer tergend.

Toch een redelijk teleurstellend album, wat vooral te danken is aan Dr. Dre en Eminem. Vreemd.