Moaning - Uneasy Laughter (2020)

Label: Sub Pop

1. Ego (3:50)
  2. Make It Stop (3:04)
  3. /// (0:37)
  4. Stranger (4:44)
  5. Running (4:18)
  6. Connect the Dots (3:56)
  7. Fall in Love (4:22)
  8. Coincidence or Fate (4:04)
  9. What Separates Us (4:03)
  10. ////////// (0:49)
  11. Keep Out (4:13)
  12. Saving Face (3:49)
  13. Say Something (2:51)
avatar van E-Clect-Eddy
Blijken al 3 singles uit te zijn: Ego / Fall in Love / Make it Stop klinkt meer synth-gedreven dan wat ik voor de voorganger kan herinneren.

Uneasy Laughter | MOANING op Bandcamp

avatar van Mausie
Op hun debuutplaat stonden een aantal erg toffe nummers, maar ook een hoop middelmaat. Ik ben benieuwd of ze nu wel een plaat lang kunnen boeien. De toevoeging van synths juich ik meestal wel toe in ieder geval.

avatar van Barend G
Ben ik de enige die hier zware Editors-invloeden in hoort (vooral in Fall In Love)? Editors ten tijde van hun twee eerste albums welteverstaan, toen het nog een spannende band was...

Fall in love klinkt in ieder geval prima. En ik hoor de Editors invloeden ook. Maar dat vind ik wel een positieve invloed.

avatar van koosknook
Luistert lekker weg, vooral de eerste helft is behoorlijk overtuigend. Voor mij is de balans tussen de synths en gitaren mooi in evenwicht. Ook de productie is ijzersterk! Nu is de vraag, gaat het beklijven, of is de eerste luisterbeurt, direct de 'wow-ste'. ?

avatar van blur8
Meerdere parels die enkele mindere tracks ruim ruim overstijgen. Hier overheersen Synths.
Dat maakt direct doorluisteren wenselijk .
DE kern: Ego & Fall in Love
Onweerstaanbaar: Stranger & Say Something
Meest overtuigende album release deze week.

avatar van blur8
Lijkt erop dat Moaning hier net effe te weinig aandacht krijgt. van daar dit bericht(je)
Even laten weten dat bijna hele album ruim euim ruim stand houdt juist na herbeluistering.
Wat ik tijd terug dropte kent geen vergangelijkheid.......
Toegevoegde top tracks: Running & Connect the Dots

avatar van E-Clect-Eddy
Deze sneeuwt een beetje in door alle andere goede releases die de afgelopen maanden zijn verschenen.

Moet zeggen dat het ook niet een album is die ik meteen opzet, maar staat die eenmaal op dan luistert het lekker weg.

avatar van Barend G
blur8 schreef:

Terecht. Nog steeds een geweldige plaat, maar je leest er nauwelijks recensies van

Wat een enorme deceptie dit album na hun geweldige debuutplaat! Live in Amsterdam speelden ze ook geweldig destijds.