The Young Gods - T.V. Sky (1992)

Zwitserland
Label: [PIAS]

1. Our House (2:51)
  2. Gasoline Man (4:22)
  3. T.V. Sky (3:48)
  4. Skinflowers (5:09)
  5. Dame Chance (5:02)
  6. The Night Dance (4:19)
  7. She Rains (2:48)
  8. Summer Eyes (19:56)
avatar van orbit
Heerlijke wegtrip zweefmuziek van electronica pioniers uit le suisse! Had dit allemaal in mijn bezit eens, maar wegens ruimtegebrek is een flink deel van mijn collectie gesneuveld Dit had moeten blijven achteraf..
Enige minpuntje is de zanger (english wizz a zzztronk aksent!)

Summer Eyes heeft wat weg van The Doors en Pink Floyd, mooi nummer!!
Our House en Skinflowers kun je me nog steeds voor wakker maken.

Sietse
klassieker in het genre.

Heb hem een jaar geleden eindelijk eens aangeschaft, na al die jaren dat ik hem al ken en hem ook op bandje heb gehad.

Doet me terug denken aan vakanties dat ik deze vaak op had staan in de cassettespeler op de camping, maar ook wel eens in de auto.

avatar van VanDeGriend
Ik beperk me tot een korte recentie: 5*. Vooral het 19 minuten durende Summer Eyes is een ongelooflijke trip. Our House de overdonderende opener (ongekend hoe na een aarzelend begin opeens gruwelijke scheurgitaren het nummer indenderen). Rest mag er ook zijn

lemmy
Sietse schreef:
klassieker in het genre.

Lijkt me veeleer van toepassing op hun L'eau rouge. Sensationele bezetting voor die tijd: zang, drums, sampler en het genre voorziend van nieuw dringend nodig vers bloed (invloeden uit folk en klassieke muziek)
TV sky vond ik destijds dan ook een lichte teleurstelling. Enkel Summer eyes met z'n psychedelica springt er echt uit!
Desalniettemin blijft ie binnen het genre nog best te pruimen en kan ie beluisterd worden als een 'conceptalbum' over Franz Treichlers verblijf in en reflectie over de Amerikaanse samenleving...

Sietse
dit was voor mij de kennismaking met deze band...denk een jaar of twee na uitkomen (iig nog voor Only Heaven)

L'eau Rouge is ook zeker wel erg goed...ga ik zo denk ik weer eens luisteren....zo lang geleden.

avatar van notsub
Dit album blijft gewoon goed. Het lange slotnummer is erg lekker en blijft maar voort dreunen. De felle korte nummers met spetterende muzikale uithalen doen het ook goed. Het is één van de stevigere albums van The Young Gods met weinig soundscapes en suisnummers en dat bevalt me wel.

Tussen al die gitaarmuziek van begin jaren 90, was dit een mooie aanvulling.
Young Gods vormt het bewijs dat je door middel van samplers wel degelijk kunt rocken.

avatar van WesleyX16
Volgens mij gebruiken ze helemaal geen gitaar. Live was alles synthesizer. Ook de gitaarsound. Ik heb ze op Metropolis gezien. Het was overdonderend. Heerlijk. Je werd weggeblazen door de muziek.

Dit was mijn kennismaking met The Young Gods. En vind ik meteen ook hun beste album. Geweldige nummers vooral Our House t/m Skinflowers. Prima album

IJsbergsla
VanDeGriend schreef:

Met dit soort tracks maak je ook goede sier tijdens feestjes.
Iedereen is dan gelijk blown-away bij dit nummer.

Voor mij zit The Young Gods in dezelfde hoek als Nine Inch Nails, alleen heeft het een minder destructief karakter.
Dit album ooit blind gekocht, lag ergens tussen Primus en Mudhoney verstopt in een bak met alternatieve muziek, maar dan voor een leuk prijsje.
De naam stond mij wel aan, dus ik was wel benieuwd naar de muziek.
Volgens mij werd deze voluit gedraaid toen ik in 1992 naar Pinkpop ging.
De uitspraak is dan niet zo geweldig, maar wat is dit een heerlijke trip.
Summer Eyes is een soort van elektronische variant op The Doors, zou prima na The End gedraaid kunnen worden.
Heerlijk adrenaline opwekkend album.