Iron Maiden - Maiden England (1994)

Label: EMI

1. Moonchild (5:45)
  2. The Evil That Men Do (4:16)
  3. The Prisoner (5:56)
  4. Still Life (4:32)
  5. Die with Your Boots On (5:10)
  6. Infinite Dreams (5:54)
  7. Killers (4:53)
  8. Heaven Can Wait (7:33)
  9. Wasted Years (4:53)
  10. The Clairvoyant (5:43)
  11. Seventh Son of a Seventh Son (10:11)
  12. The Number of the Beast (4:45)
  13. Iron Maiden (5:01)
avatar van vielip
Maakt niks uit...aan kaarten kom je altijd. Zeker als het in zo'n grote hal is, zijn er altijd wel mensen die op het laatste moment niet kunnen om wat voor reden dan ook. Met een beetje mazzel kom je nog goedkoper binnen ook.

avatar van Edwynn
Ja dat heb ik gezien bij een aantal gasten voor ons in Den Bosch. Kaarten niet goed? Rechtsomkeert dan maar.

avatar van vielip
Je moet wel weten wat je doet natuurlijk en niet van de eerste de beste snoeshaan iets kopen. E-tickets moet je sowieso nooit overnemen van iemand. Echt, ik verbaas me er elke keer weer over hoe naïef mensen kunnen zijn als het om zulke dingen gaat...

Je kan gerust E-tickets overnemen van particulieren op Marktplaats die er al langer op zitten en al hun gegevens verstrekken. Die kan je op opgelicht.nl etc checken. Nooit een buil gevallen.

avatar van Edwynn
Wel op die manier verkocht maar nog nooit gekocht. In eerste instantie wilde ik niet gaan omdat ik een beetje klaar ben met die grote concerten. Maar nu al die facebookupdates zie, kriebelt het wel heel erg. Dat ze hoogstwaarschijnlijk geen Infinite Dreams zullen spelen (guttegut), zal voor mij geen belemmering zijn.

west schreef:

Maar voor iemand die totaal onbekend en onwetend is is het niet echt handig. Als je vaker op deze manier kaarten hebt overgenomen en een beetje wegwijs bent dan kan het prima. Laten we het erop houden dat je gewoon met je gezonde verstand te werk moet gaan. Of gewoon zorgen dat je op tijd een kaartje koopt natuurlijk

Edwynn schreef:

Nee voor mij ook niet, maar jammer vind ik het wel. Dit was de kans om het nog eens te spelen.

avatar van Edwynn
Vandaag (31 mei) speelden ze Infinite Dreams trouwens wel op Sonisphere in Spanje. Dus....

Edwynn schreef:
Dat kan ik nergens terug vinden, overal waar ik kijk staat dat ze dezelfde set hebben gespeeld dus......weinig hoop. Het is niet anders en ga gewoon genieten in Amsterdam.

avatar van Edwynn
Apart. Gisteren stond hij er echt bij. Nu zie ik het ook niet meer staan.

avatar van paulisdik
En anders ik wel ettio, ik heb er zin in

Vannacht Rock in Rio live stream van het Maiden concert.

avatar van IJH15
Misschien ietwat off-topic, maar hartelijk bedankt voor het vermelden. Er is geen betere start van de week denkbaar

buizen
Zoals op alle live-albums van Maiden staat hier veel te weinig op van de eerste twee elpees. Welgeteld 1 nummer. Jammer is dat.

Ik tel er twee.

Op de rerelease staan nog een Running Free en Sanctuary bij op.

avatar van SirPsychoSexy
Een tijd geleden nam ik een vlucht waarbij er een gratis muziekselectie beschikbaar was. Met lage verwachting over de kwaliteit van gratis te beluisteren muziek op een vliegtuig ging ik aan het scrollen door de bibliotheek, tot ik landde op deze Maiden England, waar ik nog nooit van gehoord had. Tot mijn aangename verrassing betrof het een live-CD opgenomen in de jaren '80, waarin vooral hun 2 laatste platen uit dat decennium aan bod komen.

De tracklist is ten eerste slim samengesteld: hier komen bijna enkel nummers aan bod die niet op Live After Death staan (alleen de 2 afsluiters overlappen). Zo zijn deze 2 live-documenten perfect compatibel met elkaar. Daarnaast is de band zoals gewoonlijk, zeker in dat tijdperk, uitstekend op dreef hier. Voor echte liefhebbers van Somewhere in Time en Seventh Son die op andere liveplaten te weinig aan hun trekken komen, is dit dan ook een godsgeschenk. Aanrader!

avatar van vielip
Met name Seventh son dan. Want van Somewhere in time helaas maar twee nummers. En dan ook nog de twee meest gespeelde zo later zou blijken. Al was dat toen natuurlijk nog niet te voorzien

avatar van Edwynn
Ik zou nu wel voor de opgepoetste uitgave kiezen. Hoewel ik daar meestal niet van ben, is dat gewoon completer en mooier. Deze uitgave was officieel ook alleen verkrijgbaar in combinatie met de video als ik me niet vergis.

avatar van vielip
Klopt ja. Ik heb nog een (bootleg?) cd liggen die overeenkomt met de versie in de vhs box en de tracklist heeft zoals hierboven staat. Daarop ontbreken ook al twee nummers (Can I play with madness en Hallowed be thy name). Dus in vergelijking met de opgepoetste versie mis je dan al vier nummers.

avatar van Edwynn
Ik heb de oude vhs nog. Die voelde qua uitgave wel wat afgeraffelder aan dan Live After Death. Meer een tv opname dan de concertfilm die dat was. Maar doet verder niets af aan een mooie Iron Maiden show in de woelige jaten 80.