Lewsberg - In This House (2020)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Left Turn (2:17)
  2. Cold Light of Day (4:38)
  3. At Lunch (3:25)
  4. Trained Eye (3:29)
  5. From Never to Once (3:01)
  6. The Door (6:21)
  7. Through the Garden (5:15)
  8. Interlude (1:40)
  9. Jacob's Ladder (2:28)
  10. Standard Procedures (5:41)
avatar van E-Clect-Eddy
De eerste single Lewsberg – Cold Light of Day - YouTube - audio was al enige tijd uit en daar kwam vrijdag From Never to Once bij.

De tweede bevalt me meer, waarbij nog de band steeds inspiratie uit de late alternatieve 60s scene put. De lijken afscheid genomen te hebben van de gesproken bijdrages. Al lijkt de zanger wel een voorkeur voor spreekzingen / voordragen te hebben.

Lewsberg op Bandcamp

avatar van E-Clect-Eddy
Derde single is uit At Lunch wederom sterke herinneringen aan het album The Velvet Underground & Nico.

avatar van DjFrankie
Fijn album dat weer erg leunt op Velvet underground. Vooral Left Turn geeft mij een feedback gevoel naar The Gift, en dat is prima want dat hoor ik graag terug in Lewsberg.

avatar van philtuper
Vond eerste single Cold Light of Day al erg lekker. Hoop dat het album dezelfde laziness in zich heeft als zijn titelloze voorganger. Dat vond ik een heerlijke plaat! Als het coverartwork een weerspiegeling is van de muziek ben ik alvast fan!

avatar van philtuper
Okay, bij slotnummer Standard Procedures gaat me het steenkolen Engels dan toch een beetje tegenstaan. Kan het bij heel veel songs goed hebben, maar hier slaat het imo door in negatieve zin. Nummers als At Lunch en Through The Garden vind ik dan weer heerlijk. Moet 'm nog een paar keer draaien voor een goed oordeel. Nu eerst door naar Nicolas Jaar!