Gil Scott-Heron & Makaya McCraven - We're New Again (2020)

Alternatieve titel: A Reimagining by Makaya McCraven

Jazz
Label: XL

1. Special Tribute (Broken Home, Pt. 1) (0:42)
  2. I'm New Here (4:13)
  3. Running (2:04)
  4. Blessed Parents (1:09)
  5. New York Is Killing Me (5:19)
  6. The Patch (Broken Home, Pt. 2) (1:16)
  7. People of the Light (2:54)
  8. Being Blessed (0:14)
  9. Where Did the Night Go (2:37)
  10. Lily Scott (Broken Home, Pt.3) (1:05)
  11. I'll Take Care of You (3:25)
  12. I've Been Me (0:35)
  13. This Can't Be Real (1:29)
  14. Piano Player (0:36)
  15. The Crutch (2:33)
  16. Guided (Broken Home, Pt.4) (1:57)
  17. Certain Bad Things (0:13)
  18. Me and the Devil (4:47)
avatar van koosknook
Deze versie is voor mij een revelatie t.o.v. de versie uit 2011 met Jamie Xx. Deze sound voert terug naar de jaren 70 en sluit beter aan wat ik mooi en boeiend vind. Met de juiste intensiteit geproduceerd; ik kan niet anders zeggen.

avatar van davevr
Ben echt benieuwd

avatar van shaadiq haynes
Eindelijk een 'moderne' kijk op GSH's muziek die natuurlijk aanvoelt. Leve Makaya!

avatar van Poles Apart
shaadiq haynes schreef:

Vond je het origineel dan niet natuurlijk aanvoelen?

Denk dat, vanwege het kale en minimale karakter van het origineel, het voor andere artiesten zo interessant is om onder handen te nemen.

avatar van Minneapolis
Ben ik even blij dat deze wordt uitgelicht als album vd week. Ik had geen idee dat er een "nieuwe" Gil scott Heron aan zat te komen. En geen mix met elektronisch zie ik. Dat belooft goeds. Erg benieuwd!

avatar van davevr
Dit is echt goed, maar echt goed. En ik ben echt fan van t origineel. Enkel Running vind ik niet goed

avatar van koosknook
Baas uitvoering van New York Is Killing Me !

avatar van Dreten Bukgat
makaya, die kan niks verkeerd doen...

avatar van ArthurDZ
Zooo, wat een lekker plaatje is dit zeg. Zowel I'm New Here als We're New Here zijn me grotendeels onbekend dus ik leer de meeste liedjes in deze versie kennen. En het bevalt goed! En zelfs met de liedjes die ik wel al in een eerdere versie kende heb ik meteen een klik, deze versie van I'll Take Care Of You bijvoorbeeld En wat een dijk van een stem had deze man toch, zeker geen nachtegaal, maar met zoveel karakter, ongelooflijk.

Ja ik ben enthousiast. Deze gaat hier nog wel vaker voorbij komen vermoed ik. Hou je wel van een streepje jazzy New York-soul, dan raad ik je deze plaat van harte aan!

avatar van Silky & Smooth
Ik was no niet bekend met Makaya McCraven, maar dit is een fijn plaatje. Qua muziek past dit op het eerste oog gehoor beter bij Gil Scott-Heron dan Jamie xx, maar ik kan niet zeggen dat het ene album beter is dan het andere. Gewoon weer een waardige toevoeging aan het oeuvre van een geweldig zanger.

avatar van Minneapolis
Ja, deze is fijn inderdaad. De Jamie Xx plaat werd goed ontvangen geloof ik, maar ik had er niks mee. Deze jazz aanpak past Gil Scott's werk i.m.o. veel beter. Een mooie aanvulling op het door mij geliefde (al koste dat even tijd) "I'm new here".
Ik moet het album vaker horen om nummers er uit te lichten, maar ik wil wel de bas op Running noemen.
En op ander momenten krijg ik een Alice Coltrane vibe van de fluitjes en harpen.

avatar van Rain King
fantastisch plaatje, doet de beste man eer aan

avatar van Mastroianni
Het origineel kende ik niet, maar dit is een fijne en interessante release. Nu ook maar eens op zoek naar het oudere werk van de grote man zelf.

Dit is wel een heel erg goede interpretatie. Indrukwekkende plaat vind ik.