Ozzy Osbourne - Ordinary Man (2020)

Rock / Metal
Label: Epic

1. Straight to Hell (3:45)

met Slash

2. All My Life (4:18)
  3. Goodbye (5:34)
  4. Ordinary Man (5:02)

met Elton John en Slash

5. Under the Graveyard (4:57)
  6. Eat Me (4:19)
  7. Today Is the End (4:06)
  8. Scary Little Green Men (4:21)

met Tom Morello

9. Holy for Tonight (4:52)
  10. It's a Raid (4:21)

met Post Malone

11. Take What You Want * (3:50)

met Post Malone en Travis Scott

avatar van namsaap
Aardig album van Ozzy, niet meer dan dat. Het is degelijkheid troef maar nergens word ik als luisteraar naar het puntje van mijn stoel getrokken. Op voorganger Scream leverde Gus G. af en toe nog een beetje vuurwerk. Op dit album zelfs geen vonkje......

avatar van james_cameron
Aangenaam genoeg maar weinig verrassend, afgezien dan van het feit dat dit album überhaupt nog tot stand is gekomen, gezien alle gezondheidsproblemen van meneer Osbourne. Opener Straight To Hell is vintage Ozzy en doet veel goeds vermoeden, maar uiteindelijk is het album niet meer dan een degelijke mengeling van stevige rock, lauwe ballads en hier en daar zelfs moderne popmuziek (de afsluitende track met Post Malone vind ik overigens helemaal niet beroerd). Het titelnummer springt er direct positief uit, vooral qua fraaie autobiografische tekst, maar verder is het voorspelbaar vakwerk.

avatar van Mr. Borntoolate
Wat een kritische blik hebben jullie toch allemaal. Het enige wat bij mij steeds door het hoofd ging bij het luisteren van deze plaat was: 'God wat klinkt deze ouwe gek toch nog steeds alsof ie het meent, in zn zeventiger jaren.' Wat zag je hem kreupel en bejaard rondlopen in die soap op MTV en dat je je afvroeg of dit dezelfde gast is die ooit Perry Mason, Mr. Tinckertrain of No More Tears gedaan heeft.

Dat ie dit flikt is toch gewoon supervet? En natuurlijk haalt ie het niet meer zoals vroeger, maar hij stelt allerminst teleur.

Wat een baas.

Lachende derde schreef:
En een sentimentele oude lul.
en een jankerd