The Weeknd - After Hours (2020)

Canada
R&B
Label: Republic

1. Alone Again (4:10)
  2. Too Late (3:59)
  3. Hardest to Love (3:31)
  4. Scared to Live (3:11)
  5. Snowchild (4:07)
  6. Escape from LA (5:55)
  7. Heartless (3:18)
  8. Faith (4:43)
  9. Blinding Lights (3:20)
  10. In Your Eyes (3:57)
  11. Save Your Tears (3:35)
  12. Repeat After Me [Interlude] (3:15)
  13. After Hours (6:01)
  14. Until I Bleed Out (3:10)
  15. Nothing Compares * (3:42)
  16. Missed You * (2:25)
  17. Final Lullaby * (3:06)
  18. Blinding Light [Chromatics Remix] * (4:21)

met Chromatics en Johnny Jewel

19. Save Your Tears [OPN Remix] * (3:40)

met Oneohtrix Point Never

20. Heartless [Vapor Wave Remix] * (2:45)

met Lil Uzi Vert en DaHeala

21. After Hours [The Blaze Remix] * (3:58)

met The Blaze

22. Scared to Live [SNL Live] * (3:38)
avatar van alexander-r
Niet kapot van heartless en btight lights. Titeltrack was wel tof, ben hier benieuwd naar!

avatar van Yestsida
Eindelijk komt de nieuwe van The Weeknd .
Heartless is weer een single zoals ik het van de beste man wil horen, ook de titeltrack is weer genieten geblazen.
Blinding Lights doet me iets minder, maar het is voor een radiosingle zeker goed te pruimen.

Dat het maar snel vrijdag is!

avatar van NewYorkCityLight
'Blinding Lights' vind ik juist veel leuker. 'Heartless' is The Weeknd op de automatische piloot. Het klinkt als iets wat hij al 5x eerder (en beter) heeft gedaan.

Beetje jammer van de lelijke hoes en ik ben ook nooit kapot van interludes. Uiteraard nog steeds zeer benieuwd naar het album.

avatar van aminam19
Kijk altijd rijkhalzend uit naar een nieuwe release van deze man.
Heartless en blinding lights zijn een beetje middelmaat, maar de titel track en scared to live bevallen dan weer erg goed!
Ook de art direction van dit hoofdstuk spreek mij erg aan, inclusief bijbehorende short film!

Petje af trouwens voor abel en zijn team hoe goed dit album bewaard blijft, nog nergens een leak te bekennen. En ook de tracklist was voor gisteren echt nergens te vinden

avatar van aminam19
Zijn beste en meest samenhangende werk sinds kiss land voor mij.
De plaatsing van elk nummer is perfect en vloeit heerlijk in elkaar over. Hij heeft duidelijk weer een bepaald narrative op dit album, waar hij op zijn mixtapes (en kiss land) veel waarden aan hechten, maar sinds BBTM een beetje los had gelaten.
Tekstueel wordt abel wat persoonlijker, maar de onderwerpen zijn met name wat we van hem gewend zijn.

Wel even een extra vermelding voor de productie op dit album, want die is ongelofelijk sterk.

avatar van Kos
Kos
Blinding Lights is echt onuitstaanbaar.

avatar van Barney Rubble
Blinding Lights vind ik stiekem wel een tof nummertje.
Niet heel diepgravend of verheffend, maar het melodietje is best aangenaam.

Meermaals gehoord -in de sportschool - en ik bleef me maar afvragen welke dropl&*^*(&%( zo'n Aha-kloon op de wereld had gezet.

Trilogy - met o.m Happy House (Siouxsie) - toonde de potentie en ability van Abel, maar de curve daalde ras en deze track zorgt ervoor dat dit album terecht komt op plaats 1254 van de te-checken-lijst, what a waste!

avatar van Barney Rubble
Tsja ik ben nou eenmaal een sucker voor dit soort synthpop-riedeltjes. Inderdaad, ik heb ook enkele platen van A-ha in huis.

Terzijde: de twee andere singles van deze plaat laten mij volledig koud, dus voor de rest laat ik dit album eveneens links liggen.

Mjuman schreef:

Eens over blinding lights, met afstand het slechtste nummer van deze plaat.
Maar die potentie die abel liet horen op oa trilogy komt hier ook zeker weer terug.

avatar van overmars89
Tot nu toe vind ik eigenlijk alleen "Escape From LA" eigenlijk heel erg mooi, maar moet het album zeker vaker luisteren.

avatar van Silky & Smooth
Het saxofoontje op In Your Eyes

avatar van overmars89
Nu ik een paar luisterbeurten verder ben vind ik dit wel een alleraardigst album. Het album wordt naar mijn inziens gedragen door de 80's synthesizer achtige producties. The Weeknd is een aardige zanger , maar niet altijd mijn kopje thee. Toch getuigt het van klasse om als zo'n grote artiest zo'n album te maken. Hij had ook makkelijk kunnen scoren. Iets wat hij met dit album niet echt doet. Ook al is Blinding Lights een hit van jewelte past het nummer toch ook aardig op dit album.

avatar van Eis-T
Ik ben erg benieuwd. De Weeknd zelf heb ik niet wat mee, maar Oneohtrix Point Never is wel een heel interessante producer.

Ik ben geen R&B liefhebber, allemaal te wat te glad maar de Weeknd is toch een klasse apart hoor.
Waarschijnlijk iets in de arrangementen en productie dat het naar een hoger niveau tilt.

Lekker plaatje met een heerlijke ‘80s feel. The Weeknd heeft toch wel een eigen lane binnen hedendaagse lichte R&B/pop weten te vinden die ik wel kan apprecieren.