The Weeknd - After Hours (2020)

Canada
R&B
Label: Republic

1. Alone Again (4:10)
  2. Too Late (3:59)
  3. Hardest to Love (3:31)
  4. Scared to Live (3:11)
  5. Snowchild (4:07)
  6. Escape from LA (5:55)
  7. Heartless (3:18)
  8. Faith (4:43)
  9. Blinding Lights (3:20)
  10. In Your Eyes (3:57)
  11. Save Your Tears (3:35)
  12. Repeat After Me [Interlude] (3:15)
  13. After Hours (6:01)
  14. Until I Bleed Out (3:10)
  15. Nothing Compares * (3:42)
  16. Missed You * (2:25)
  17. Final Lullaby * (3:06)
  18. Blinding Light [Chromatics Remix] * (4:21)

met Chromatics en Johnny Jewel

19. Save Your Tears [OPN Remix] * (3:40)

met Oneohtrix Point Never

20. Heartless [Vapor Wave Remix] * (2:45)

met Lil Uzi Vert en DaHeala

21. After Hours [The Blaze Remix] * (3:58)

met The Blaze

22. Scared to Live [SNL Live] * (3:38)
avatar van Pinsnider
Het is toch wel vreemd/jammer/zorgelijk dat één van de bekendste releases van de afgelopen jaren er op deze site zo bekaaid van af komt qua aandacht. 82 stemmen, geen rotatielijstgegadigden en slechts één pagina aan berichten. De site lijkt steeds meer een ontmoetingsplek voor veertigers. Platen die onder de jeugd populair zijn komen hier ofwel niet aan bod ofwel ze worden de grond ingeschreven met bijpassende beoordelingen. Bestaat er zoiets als een PR-afdeling bij de sitebeheerders? Het zou mij wel tof lijken als er wat meer frisse figuren de muffigheid komen opkloppen. Of is een site als deze niet meer aan jongeren besteed?
NB: ondergetekende hoort ook zelf bij de muffige veertigers. Dit voor de goede orde

Pinsnider schreef:

De singles Blinding Lights en In Your Eyes deden het erg goed in diverse forumtopics en ook ondergetekende had ze op repeat. Maar wat ik verder gehoord heb van deze plaat vond ik matig. Sowieso doen over het algemeen de singles het beter dan de volledige albums bij popartiesten volgens mij. Dus ik denk dat het nog wel meevalt met de gebrekkige aandacht

avatar van Pinsnider
Hmm, interessant punt. Misschien dat het fenomeen "album" wat aan slijtage onderhevig is en het tegenwoordig meer om de "tracks" gaat.... Vanuit die optiek staan er inderdaad een paar zeer boeiende tracks op dit album die er wel uitsteken.....

Pinsnider schreef:

Let ook maar eens op hoe lang de gemiddelde ‘mainstream’ pop/r&b/hiphop albums tegenwoordig zijn. Klokken vaak richting het uur of langer met een grote hoeveelheid tracks. Kwade tongen beweren dat het om streams gaat (meer tracks = meer streams) en daar zou best wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten. En als dat zo is, krijg je natuurlijk fillers naast een aantal sterke singles. Wil overigens niet beweren dat dit ook voor The Weeknd opgaat, sla hem een stuk hoger aan dan de gemiddelde mainstream artiest.

avatar van Pinsnider
Ha! Je plaatst mijn klaagzang hierboven wel in een interessant perspectief. Van de andere kant; is het niet van alle tijden, dat bij sommige hitparade-artiesten de LP's er een beetje bijhangen en louter bedoeld zijn voor het binnenharken van een paar extra centjes? Deze plaat is inderdaad wat aan de lengte, maar ik noteer zelf slechts een tweetal fillers. Maar deze man wekt ook de indruk dat hij het serieus meent met zijn muziek en er niet alleen maar inzit voor de monnie.

Pinsnider schreef:

Heb je zeker gelijk in, popartiesten hebben hier altijd al een handje van gehad. Maar als ik nu Drake een plaat met 25 tracks (Scorpion) zie releasen, dan ligt het er opeens wel heel dik op

Ja, die indruk krijg ik ook van The Weeknd. Altijd wel een zwak gehad voor hem, brengt steady leuke nummertjes uit.

avatar van alexander-r
Met een halfje verhoogd, en dat komt puur door The Weeknd zelf. De beste man kan echt ongelofelijk goed zingen. In deze tijden van thuiswerken luister ik veel meer muziek dan normaal en treedt het fenomeen wat ik 'muziekmoeheid' noem wel wat vaker bij me op. Je kent het wel, elke keer als je een nummer 30 seconde op hebt heb je zin in iets nieuws, en nagenoeg niets kan dat bekoren. Toch weet The Weeknd met zijn fantastische stem vaak die 'muziekmoeheid' te doorbreken, ook met dit album.

Alone Again is hier favoriet

avatar van Gehenna
alexander-r schreef:

Ik vind dat The Weeknd ook het beste commerciële nummer van de afgelopen decenia heeft gemaakt. Maar voor mij is dat Can't Feel My Face, aanrader voor je denk ik

Klinkt fijn maar haalt het niet bij Blinding Lights al is dat natuurlijk geen schande, maar thanks voor de tip, is ook een lekker nummer!