The Weeknd - After Hours (2020)

Canada
R&B
Label: Republic

1. Alone Again (4:10)
  2. Too Late (3:59)
  3. Hardest to Love (3:31)
  4. Scared to Live (3:11)
  5. Snowchild (4:07)
  6. Escape from LA (5:55)
  7. Heartless (3:18)
  8. Faith (4:43)
  9. Blinding Lights (3:20)
  10. In Your Eyes (3:57)
  11. Save Your Tears (3:35)
  12. Repeat After Me [Interlude] (3:15)
  13. After Hours (6:01)
  14. Until I Bleed Out (3:10)
  15. Nothing Compares * (3:42)
  16. Missed You * (2:25)
  17. Final Lullaby * (3:06)
  18. Blinding Light [Chromatics Remix] * (4:21)

met Chromatics en Johnny Jewel

19. Save Your Tears [OPN Remix] * (3:40)

met Oneohtrix Point Never

20. Heartless [Vapor Wave Remix] * (2:45)

met Lil Uzi Vert en DaHeala

21. After Hours [The Blaze Remix] * (3:58)

met The Blaze

22. Scared to Live [SNL Live] * (3:38)
avatar van alexander-r
Niet kapot van heartless en btight lights. Titeltrack was wel tof, ben hier benieuwd naar!

avatar van Yestsida
Eindelijk komt de nieuwe van The Weeknd .
Heartless is weer een single zoals ik het van de beste man wil horen, ook de titeltrack is weer genieten geblazen.
Blinding Lights doet me iets minder, maar het is voor een radiosingle zeker goed te pruimen.

Dat het maar snel vrijdag is!

avatar van NewYorkCityLight
'Blinding Lights' vind ik juist veel leuker. 'Heartless' is The Weeknd op de automatische piloot. Het klinkt als iets wat hij al 5x eerder (en beter) heeft gedaan.

Beetje jammer van de lelijke hoes en ik ben ook nooit kapot van interludes. Uiteraard nog steeds zeer benieuwd naar het album.

avatar van aminam19
Kijk altijd rijkhalzend uit naar een nieuwe release van deze man.
Heartless en blinding lights zijn een beetje middelmaat, maar de titel track en scared to live bevallen dan weer erg goed!
Ook de art direction van dit hoofdstuk spreek mij erg aan, inclusief bijbehorende short film!

Petje af trouwens voor abel en zijn team hoe goed dit album bewaard blijft, nog nergens een leak te bekennen. En ook de tracklist was voor gisteren echt nergens te vinden

avatar van aminam19
Zijn beste en meest samenhangende werk sinds kiss land voor mij.
De plaatsing van elk nummer is perfect en vloeit heerlijk in elkaar over. Hij heeft duidelijk weer een bepaald narrative op dit album, waar hij op zijn mixtapes (en kiss land) veel waarden aan hechten, maar sinds BBTM een beetje los had gelaten.
Tekstueel wordt abel wat persoonlijker, maar de onderwerpen zijn met name wat we van hem gewend zijn.

Wel even een extra vermelding voor de productie op dit album, want die is ongelofelijk sterk.

avatar van Kos
Kos
Blinding Lights is echt onuitstaanbaar.

avatar van Barney Rubble
Blinding Lights vind ik stiekem wel een tof nummertje.
Niet heel diepgravend of verheffend, maar het melodietje is best aangenaam.

Meermaals gehoord -in de sportschool - en ik bleef me maar afvragen welke dropl&*^*(&%( zo'n Aha-kloon op de wereld had gezet.

Trilogy - met o.m Happy House (Siouxsie) - toonde de potentie en ability van Abel, maar de curve daalde ras en deze track zorgt ervoor dat dit album terecht komt op plaats 1254 van de te-checken-lijst, what a waste!

avatar van Barney Rubble
Tsja ik ben nou eenmaal een sucker voor dit soort synthpop-riedeltjes. Inderdaad, ik heb ook enkele platen van A-ha in huis.

Terzijde: de twee andere singles van deze plaat laten mij volledig koud, dus voor de rest laat ik dit album eveneens links liggen.

Mjuman schreef:

Eens over blinding lights, met afstand het slechtste nummer van deze plaat.
Maar die potentie die abel liet horen op oa trilogy komt hier ook zeker weer terug.

avatar van overmars89
Tot nu toe vind ik eigenlijk alleen "Escape From LA" eigenlijk heel erg mooi, maar moet het album zeker vaker luisteren.

avatar van Silky & Smooth
Het saxofoontje op In Your Eyes

avatar van overmars89
Nu ik een paar luisterbeurten verder ben vind ik dit wel een alleraardigst album. Het album wordt naar mijn inziens gedragen door de 80's synthesizer achtige producties. The Weeknd is een aardige zanger , maar niet altijd mijn kopje thee. Toch getuigt het van klasse om als zo'n grote artiest zo'n album te maken. Hij had ook makkelijk kunnen scoren. Iets wat hij met dit album niet echt doet. Ook al is Blinding Lights een hit van jewelte past het nummer toch ook aardig op dit album.

avatar van Eis-T
Ik ben erg benieuwd. De Weeknd zelf heb ik niet wat mee, maar Oneohtrix Point Never is wel een heel interessante producer.

Ik ben geen R&B liefhebber, allemaal te wat te glad maar de Weeknd is toch een klasse apart hoor.
Waarschijnlijk iets in de arrangementen en productie dat het naar een hoger niveau tilt.

Lekker plaatje met een heerlijke ‘80s feel. The Weeknd heeft toch wel een eigen lane binnen hedendaagse lichte R&B/pop weten te vinden die ik wel kan apprecieren.

Dit is iemand die durft te experimenten en zijn eigen sound creëert. Ik vind niet al zijn nummers goed, maar de nummers die ik goed vind staan hele dagen op repeat.

Inderdaad een prima plaat met een zomerse 80's feel.
Produktie is wat gelikt, maar het past allemaal wel in het kader van dit album.
Aanstekelijke nummers. Beetje zoet hier en daar, maar boordevol kwaliteit.
Nog een paar x luisteren, maar 4 sterren zal het wel worden denk ik.

avatar van Ralph.
Ik vind Blinding Lights het beste commerciële nummer in jaren. Vind hem nu al tijdloos.
En als dat dan gevolgd wordt door nummers als In Your Eyes & Save Your Tears dan denk ik geef deze man een grammy.

avatar van nico1616
Dit soort gladde R&B is normaal gezien niet aan mij besteed, en de hype rond Blinding Lights ging aanvankelijk ook aan mij voorbij. De single After Hours sprak me meer aan, en van daaruit het album een kans gegeven. De productie is heel geslaagd en er hangt een melancholie over veel nummers die me meer en meer aangrijpt. Mooie plaat!

avatar van Gyzzz
nico1616 schreef:

Mooi verwoord, sluit me hier helemaal bij aan.

avatar van SirChenque
Misschien wordt Blinding Lights wel zo´n "guilty pleasure"-nummertje......ik schaam me er niet voor toe te geven dat ik het een héérlijke song vind, meesterlijk gedaan. Hou ook van zijn Michael Jackson-achtige stem op bijvoorbeeld "I Feel It Coming" (van Starboy-album). Gejat? Okay, maar heel goed gejat!

avatar van alexander-r
Snowchild is een pareltje, verdomme wat een lekker nummer

avatar van NewYorkCityLight
De heer Weeknd blijft een genie. Tekstueel spreekt geen andere artiest mij zo aan. Goed oor voor een pakkende pop single, maar nooit wordt het gezapig.

De beste nummers zijn te vinden in het midden van de tracklist. Van 'Escape from L.A.' t/m 'Save Your Tears' is het enkel genieten geblazen. 'Alone Again' is wat mij betreft ook een hoogvlieger en wellicht zelfs m'n favoriet.

'After Hours' is erg goed maar wordt gesandwicht tussen twee nummers die mij weinig doen. 'Scared to Live' vind ik ook niet zo boeiend. De bonustracks zijn mijns inziens terecht bonus tracks, al vind ik 'Nothing Compares' wel heel erg leuk en had best een regulier nummer mogen vervangen.

Beste nummers: 'Alone Again', 'Escape from L.A.' en 'Faith'.

''I've been sober for a year now it's time for me
to go back to my old ways, don't you cry for me
Thought I'd be a better man but I lied to me, and to you''

Gelukkig is hij de 27 al gepaseerd.

In Your Eyes is belachelijk lekker. Was er geen Blinding Lights,deze stond ook weken op 1 in de hitlijsten.

avatar van catdog
Dat outro van ‘Faith’... die overloop naar ‘Blinding Lights’. Abel, wat doe je met me.

avatar van MIAB
Persoonlijk heb ik niet zoveel met de eerste helft van het album. Daarna wordt het voor mij wat toegankelijker met Blinded Lights, maar In Your Eyes en Save Your Tears zijn voor mij de toppers van dit album. Voor de rest groeit dit album aardig naar het vaker te luisteren.

avatar van Pinsnider
gerre schreef:

Dat dus! Heerlijke '80s vibe. En dat saxofoontje.... och jongens toch.....