Haken - Virus (2020)

2. Invasion (6:42)
  3. Carousel (10:29)
  4. The Strain (5:23)
  5. Canary Yellow (4:14)
  6. Messiah Complex I: Ivory Tower (3:57)
  7. Messiah Complex II: A Glutton for Punishment (3:38)
  8. Messiah Complex III: Marigold (2:24)
  9. Messiah Complex IV: The Sect (2:02)
  10. Messiah Complex V: Ectobius Rex (4:57)
  11. Only Stars (2:10)
  • vanaf vrijdag 5 juni te koop
avatar van progressive
Oh yeah! Prosthetic is al uitgebracht en klinkt weer lekker!
Thematisch en conceptueel is dit album het broertje van Vector, dat kan haast niet fout gaan!
Maar sinds wanneer komt Haken uit Duitsland?

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Aangepast, my bad...

avatar van legian
Zo, dat is weer een fijne knaller geworden. Ze blijven nog even in de metal hoek zitten blijkbaar. Benieuwd hoe deze gaat uitpakken.
Meteen maar even de video toegevoegd.

avatar van Barney Rubble
Toepasselijke titel dezer dagen.

Mmm. Haken heb ik gevolgd tot Affinity . Ze zijn daarna met Vector en ook bij deze meer de heavy tour opgegaan. Maar ik moet toegeven de single klinkt lekker.

avatar van ABDrums
Prosthetic is de naam. Heerlijke heavy song die inderdaad nog veelal doet denken aan Vector. Ook de hoes laat zien dat we nog niet klaar zijn met Vector, aangezien dat concept zich verder zal uitwerken op Virus.
Ben zeer benieuwd naar wat de heren ons ter ore zullen brengen!

avatar van Leptop
Metronomisch strakke start van het album.

avatar van dreamtheater22
Nieuwe Haken altijd leuk bijna dezelfde voorkant als vector alleen andere kleur en plaatje

avatar van vielip
Prosthetic klinkt behoorlijk vet! Heftige riffs en mooie zanglijnen. Ben benieuwd naar de rest van het album.

avatar van dreamtheater22
Ik las dat ze op dit album invloeden van verschillende genres laten horen daardoor ben ik extra benieuwd

avatar van Leptop
Dat blijkt vooralsnog niet uit het 1e vrijgegeven nummer vind ik. We zullen zien!

YouTube

HAKEN - Canary Yellow (OFFICIAL VIDEO) - YouTube

TONYLUNA schreef:

Minder heavy , maar toch goed.

Inderdaad; was net het nummer aan het luisteren en dacht in 1e instantie dat ze waarschijnlijk de 2 uitersten qua "heaviness" hebben vrijgegeven, totdat het nummer toch nog uitbarstte op het eind !

Prachtige clip trouwens... #zin in

ProGNerD schreef:

Prachtige clip trouwens... #zin in

Dit was inderdaad de bedoeling van deze heren om uitersten te laten horen...…… Ik ben toch aardig benieuwd naar dit schijfje. Aftellen maar

TONYLUNA schreef:

HAKEN - Canary Yellow (OFFICIAL VIDEO) - YouTube

Minder heavy , maar toch goed.

Dat is weer een heerlijk nummer geworden, zo hoor ik de band graag. Het is een stuk subtieler en dynamischer dan Prostethic wat toch meer pure metal is. Erg benieuwd hoe ze dit album vorm gegeven hebben.

avatar van ProGNerD
En nu massaal deze Haken - Face Mask aanschaffen, dan kunnen we binnenkort hopelijk weer live muziek meemaken...

avatar van Mindscapes
En weer een nieuwe single: Invasion

Edit: hoho, die riff op 3:00 #gojirameshuggahvibe

avatar van Apieknar
Release is met twee weken uitgesteld naar 19 juni aanstaande 'due to unforeseen circumstances beyond the label and band's control'.

Een virus?

avatar van ProGNerD
Kreeg net inderdaad ook een email dat m'n pre-ordered CD 2 weken later komt. Gelukkig vermaak ik me in de tussentijd prima met (o.a.) deze Caligula's Horse - Rise Radiant

avatar van legian
Invasion is wel een stuk fragmentarischer dan de vorige singles. Muzikaal echter zeer interessant. Dat het album dan twee weken later arriveert, ach dat overleven we wel.