TornadoEF5 schreef:
Volgens mij wordt dit een moderne klassieker en ik denk dat dit ook één van de beste electropop albums is die ooit gemaakt is. Charli XCX legde de lat erg hoog, en is erg vernieuwend in het genre. Dit album is een mijlpaal in het genre, al beweegt er wel wat meer (maar dan vooral underground). Ik hoop dat de radio dit snel zullen oppikken, want ze lopen decennia achter en scheppen echt een compleet verkeerd beeld van de huidige muziekindustrie. En bovendien in tegenstelling tot de meeste popplaten boeit elk nummer. Heel simpel, elk nummer boeit en is erg goed.
Dit is één van de eerste commercieel geslaagde hyperpop albums, een genre dat door het PC Music label en A.G. Cook werd gepionierd, maar uiteraard ook vooral door Charli XCX zelf. Het is een soort elektropop van de toekomst (of van nu, maar de rest zit nog vast in de jaren '2000 of begin jaren '2010). Spotify heeft ook al een interessante hyperpoplijst die andere artiesten binnen dit genre in de spotlights zet. Sowieso zijn het wel echt goede jaren van de pop. Ik denk niet dat er ooit een betere tijd voor "pop" was als nu. Ik kan me echt niet van de indruk ontdoen dat bepaalde artiesten waarmee ik opgroeide belachelijk worden gemaakt nu.
Zeer sterke plaat, doe zo voort. Maar na albums zoals ik deze, ben ik er vrij zeker van dat er geen gebrek aan inspiratie is bij artiesten, maar eerder bij de luisteraars in combinatie met mainstream media en kanalen die volledig vastgeroest zijn.
Inderdaad echt bizar dat de radio zo achterloopt en geen plek heeft voor dit soort hyperpop. Toegegeven, soms vliegt het genre wat uit de bocht qua hysterie en drukte, maar er zijn genoeg pop songs van Charli XCX, Palonek, etc. die niet misstaan op een radiostation als 3FM of Radio 2.
Het lijkt erop alsof, vergelijkbaar met tv, er een verschuiving is van de ene generatie op de ander; radiostations voorzien de radioluisteraars die er al zijn van de muziek die ze kennen (van vroeger aka de laatste 30 jaar) of nieuwe muziek die in het verlengde daarvan ligt, en de zoomers en avontuurlijke millennials lijken hun muziek-intake te halen via Spotify, YouTube en dergelijke.
Wat dat betreft klopt het als Pitchfork haar in de recensie van dit album de grootste online popstar noemt, zoals het een echte PC Music-ster betaamt