menu

Charli XCX - how i'm feeling now (2020)

mijn stem
3,62 (95)
95 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Pop
Label: Asylum

  1. Pink Diamond (2:04)
  2. Forever (4:03)
  3. Claws (2:29)
  4. 7 Years (3:15)
  5. Detonate (3:39)
  6. Enemy (3:43)
  7. I Finally Understand (2:31)
  8. C2.0 (3:40)
  9. Party 4 U (4:56)
  10. Anthems (2:51)
  11. Visions (3:49)
totale tijdsduur: 37:00
zoeken in:
avatar van aerobag
4,0
De eerste Charli release die me echt weet te pakken. Ik snap nu wel iets beter waar al die hype nou steeds om te doem was

avatar van nico1616
4,5
aerobag schreef:
De eerste Charli release die me echt weet te pakken. Ik snap nu wel iets beter waar al die hype nou steeds om te doem was


Bij mij klikt deze nog niet, terwijl ik met Pop 2 en Charli direct een connectie had.
Het klinkt allemaal weer anders dan de vorige, die nauwelijks 8 maanden oud is.
De tijden zijn natuurlijk even snel veranderd en blijkbaar heeft ze dit album volledig gemaakt de laatste 6 weken. Een quarantaine album dus.

avatar van coldwarkids
4,0
Weer lekker hoor!

avatar van nico1616
4,5
Het kwartje is gevallen. Charli haar melodieën nestelen zich in mijn hoofd en die blijven daar echoën.
Fijn album alweer.

avatar van AOVV
3,5
aerobag schreef:
De eerste Charli release die me echt weet te pakken. Ik snap nu wel iets beter waar al die hype nou steeds om te doem was


Ja, ik vind het ook best tof, dit album. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Zo zie je maar weer; af en toe eens uit je comfort zone treden is niet slecht.

avatar van AOVV
3,5
Ja, dit is een lekker verfrissend album. Het trapt meteen hyper-energetisch af met Pink Diamond; indommelen lukt daarna niet meer.

De liedjes zijn aanstekelijk, maar toch ook eigenzinnig, en bovenal interessant. Hierdoor steekt Charli XCX moeiteloos het fraaie hoofd boven het maaiveld binnen het genre, naar mijn mening.

3,5 sterren

Thekillers87327
Wat is dit voor rare herrie? Ik heb nog nooit pop ''herrie'' gehoord, maar dit komt erg dichtbij.
Zelfs te poppy voor de radio

avatar van ZAP!
3,5
Thekillers87327 schreef:
Wat is dit voor rare herrie?
Dat zijn de aanbevelingen.

Het eerste nummer vind ik tof, bij 'Forever' wordt het me alweer te poppy.
Toch doorgezet en dat wordt beloond met 'Claws', fijne clip ook.
'7 Years' boeit vervolgens maar deels, 'Detonate' ook.

De rest ga ik ook nog wel es checken, maar nu even niet.
Nu ga ik even 'Pink Diamond' opnieuw luisteren en dan 'Claws' en even die clip liken.

-edit- 'Enemy' en 'I Finally...' ook goed te doen (de eerste iets beter en weer een fijne clip).
'c2.0' moet even op gang komen, maar is dan ook fijn.
Het heeft soms niet zoveel om 't lijf misschien, maar dat Charli zelf ook niet.
To be continued.

avatar van Teunnis
5,0
Wat mij betreft beleeft dit album zijn climax pas bij de laatste twee nummers.

Al heb ik ook heel erg een zwak voor popperfectie als Forever.

Voor de liefhebbers heb ik hier de afsluiter van A. G. Cook’s Appleville Festival, een remix / extended edit + videoclip van Visions:

Charli XCX - Live at Appleville

Wat mij betreft de ultieme kers op de taart en een moment waarop alles waar PC Music voor staat samenkwam.

En als ik dan toch bezig ben, haar bijdrage op deze plaat is ook fantastisch: 100 gecs - 1000 gecs and the Tree of Clues (2020)

avatar van ZAP!
3,5
'Forever' bevalt me inmiddels wat beter.
Een plaat die ik niet heel vaak zal opzetten, maar leuk is ie wel.

avatar van ArthurDZ
4,0
Charli XCX boeide me nooit zo, het meeste van wat ik van haar doorheen de jaren te horen kreeg in verschillende game-topics alhier vond ik maar irritant zelfs... Tot ze me met haar Appleville-versie van Visions dan weer wel vol in de borst raakte. En nu ik deze plaat eens in zijn geheel luister, moet ik het maar toegeven... *fluisterstem* dit is best wel heel goed eigenlijk!

Super poppy, maar ook zeer quirky en eigen, en zeer origineel geproduceerd bovendien, meer als een volbloed electronic-album dan als popplaat. En het werkt! Dit ligt eigenlijk helemaal niet zo heel ver af van het type popmuziek wat iemand als Grimes al jaren maakt, of zeg ik nu iets geks? Anyway, heerlijk plaatje!

avatar van voskat
4,5
Teunnis schreef:
Voor de liefhebbers heb ik hier de afsluiter van A. G. Cook’s Appleville Festival, een remix / extended edit + videoclip van Visions:

Charli XCX - Live at Appleville

Wat mij betreft de ultieme kers op de taart en een moment waarop alles waar PC Music voor staat samenkwam.


Appleville was ook het muziek event van het jaar wat mij betreft. Was jij er ook "bij"?
(Hoewel het misschien niet zo interactief was als Lavapalooza, maar het was zo prachtig in elkaar gezet met als dubbel hoogtepunt A G Cook en dus Charli..)

avatar van Johnny Marr
4,5
Visions

avatar van Teunnis
5,0
voskat schreef:
(quote)


Appleville was ook het muziek event van het jaar wat mij betreft. Was jij er ook "bij"?
(Hoewel het misschien niet zo interactief was als Lavapalooza, maar het was zo prachtig in elkaar gezet met als dubbel hoogtepunt A G Cook en dus Charli..)

Vanavond weer: https://popcarol.party/ (wel zonder Charli, dus eigenlijk heel erg off-topic)

avatar van voskat
4,5
Teunnis schreef:
(quote)

Vanavond weer: https://popcarol.party/ (wel zonder Charli, dus eigenlijk heel erg off-topic)


Toch met Charli dus.

avatar van TornadoEF5
5,0
Het begin vond ik (licht) tegenvallen (ofwel moest ik erin komen), maar daarna gaat het zo lekker en wordt het zo goed. Moet het wel meer beluisteren, maar dit wordt wel minstens 9.

avatar van TornadoEF5
5,0
Volgens mij wordt dit een moderne klassieker en ik denk dat dit ook één van de beste electropop albums is die ooit gemaakt is. Charli XCX legde de lat erg hoog, en is erg vernieuwend in het genre. Dit album is een mijlpaal in het genre, al beweegt er wel wat meer (maar dan vooral underground). Ik hoop dat de radio dit snel zullen oppikken, want ze lopen decennia achter en scheppen echt een compleet verkeerd beeld van de huidige muziekindustrie. En bovendien in tegenstelling tot de meeste popplaten boeit elk nummer. Heel simpel, elk nummer boeit en is erg goed.

Dit is één van de eerste commercieel geslaagde hyperpop albums, een genre dat door het PC Music label en A.G. Cook werd gepionierd, maar uiteraard ook vooral door Charli XCX zelf. Het is een soort elektropop van de toekomst (of van nu, maar de rest zit nog vast in de jaren '2000 of begin jaren '2010). Spotify heeft ook al een interessante hyperpoplijst die andere artiesten binnen dit genre in de spotlights zet. Sowieso zijn het wel echt goede jaren van de pop. Ik denk niet dat er ooit een betere tijd voor "pop" was als nu. Ik kan me echt niet van de indruk ontdoen dat bepaalde artiesten waarmee ik opgroeide belachelijk worden gemaakt nu.

Zeer sterke plaat, doe zo voort. Maar na albums zoals ik deze, ben ik er vrij zeker van dat er geen gebrek aan inspiratie is bij artiesten, maar eerder bij de luisteraars in combinatie met mainstream media en kanalen die volledig vastgeroest zijn.

avatar van TornadoEF5
5,0
Ik sta echt op het punt om dit vijf sterren te geven. Zo freaking good, staan gewoon geen slechte nummers op, en dat is zeldzaam (zeker binnen dit genre).

avatar van MIAB
3,0
Ik was behoorlijk verrast met de muziek van Charli XCX, want ik had een heel ander genre verwacht. Na de eerste luisterbeurt, wat is dit voor herrie. Gelukkig beluister ik cd's altijd vaker, zelfs na 1x het lawaai te vinden. Gek genoeg vond ik het opeens geen herrie mee. Bijzonder. Ik weet niet of dit een album is wat ik vaker pak, maar er staan toch echt wel wat leuke deuntjes op. 3*

1. Pink Diamond (2:04) --- 3,5
2. Forever (4:03) --- 3,0
3. Claws (2:29)  --- 3,5
4. 7 Years (3:15) --- 3,5
5. Detonate (3:39) --- 4,0
6. Enemy (3:43) --- 3,5
7. I Finally Understand (2:31) --- 3,0
8. C2.0 (3:40) --- 2,5
9. Party 4 U (4:56) --- 3,0
10. Anthems (2:51) --- 3,0
11. Visions (3:49) --- 3,0

avatar van musicfriek
4,0
Ben nu al lichtelijk hyped voor haar nieuwe album die pas in maart 2022 uitkomt. 2 fijne singles weer en eentje met Christine & the Queens en Caroline Polachek

Tot die tijd deze maar weer eens opzetten, blijft een goed album.

avatar van Eis-T
4,5
Als we straks wanneer dat corona gebeuren af is de balans op gaan maken van wat deze angstige tijd ons cultureel gebracht heeft dan mag deze plaat niet ontbreken. Voor mij hét geluid van de corona-tijd. Het is de Bo Burnham's Inside onder de popalbums.

avatar van Teunnis
5,0
Ik had hem nog niet gezien, maar al een tijdje is de docu Alone Together beschikbaar via de illegale wegen. Ik kwam hem tegen op de BBC iPlayer, heb de geoblock ontweken en alsnog kon ik niet kijken omdat een tv-aansluiting in de UK nodig is. Dan maar via de illegale kanalen. Het is echt een aanrader! Mooi inkijkje in een muzikant onder zware zelfopgelegde druk.

avatar van Reint
4,0
Hierboven is al wat gezegd over de quarantaine-sound van deze plaat, en dat klopt helemaal wat mij betreft. Normaal gesproken is de hyperpop van Charli lekker exuberant en out-going, maar los van de opener en de laatste twee nummers heeft veel van wat je hier hoort een zekere onderkoelde manie, het soort dat je krijgt als je wel naar buiten wil, maar het niet mag. De (seks)feestjes waarover wordt gezongen zijn allemaal via de zoom of met de partner die in je huis rondwandelt.

Charli kan net zo goed over feesten, seks als intieme gevoelens zingen en dat hoor je hier perfect terug. Niet elk nummer zit (nog) op het niveau waar ik op hoop, maar man man man wat zijn nummers als Detonate, Forever en C2.0 fijn voor de horen.

Jammer dat haar opvolger het tegenovergestelde is en voor mij overslaat in kitsch en overdaad.

avatar van Reint
4,0
TornadoEF5 schreef:
Volgens mij wordt dit een moderne klassieker en ik denk dat dit ook één van de beste electropop albums is die ooit gemaakt is. Charli XCX legde de lat erg hoog, en is erg vernieuwend in het genre. Dit album is een mijlpaal in het genre, al beweegt er wel wat meer (maar dan vooral underground). Ik hoop dat de radio dit snel zullen oppikken, want ze lopen decennia achter en scheppen echt een compleet verkeerd beeld van de huidige muziekindustrie. En bovendien in tegenstelling tot de meeste popplaten boeit elk nummer. Heel simpel, elk nummer boeit en is erg goed.

Dit is één van de eerste commercieel geslaagde hyperpop albums, een genre dat door het PC Music label en A.G. Cook werd gepionierd, maar uiteraard ook vooral door Charli XCX zelf. Het is een soort elektropop van de toekomst (of van nu, maar de rest zit nog vast in de jaren '2000 of begin jaren '2010). Spotify heeft ook al een interessante hyperpoplijst die andere artiesten binnen dit genre in de spotlights zet. Sowieso zijn het wel echt goede jaren van de pop. Ik denk niet dat er ooit een betere tijd voor "pop" was als nu. Ik kan me echt niet van de indruk ontdoen dat bepaalde artiesten waarmee ik opgroeide belachelijk worden gemaakt nu.

Zeer sterke plaat, doe zo voort. Maar na albums zoals ik deze, ben ik er vrij zeker van dat er geen gebrek aan inspiratie is bij artiesten, maar eerder bij de luisteraars in combinatie met mainstream media en kanalen die volledig vastgeroest zijn.

Inderdaad echt bizar dat de radio zo achterloopt en geen plek heeft voor dit soort hyperpop. Toegegeven, soms vliegt het genre wat uit de bocht qua hysterie en drukte, maar er zijn genoeg pop songs van Charli XCX, Palonek, etc. die niet misstaan op een radiostation als 3FM of Radio 2.

Het lijkt erop alsof, vergelijkbaar met tv, er een verschuiving is van de ene generatie op de ander; radiostations voorzien de radioluisteraars die er al zijn van de muziek die ze kennen (van vroeger aka de laatste 30 jaar) of nieuwe muziek die in het verlengde daarvan ligt, en de zoomers en avontuurlijke millennials lijken hun muziek-intake te halen via Spotify, YouTube en dergelijke.

Wat dat betreft klopt het als Pitchfork haar in de recensie van dit album de grootste online popstar noemt, zoals het een echte PC Music-ster betaamt


avatar van Juul1998B
4,0
geplaatst:
Toch met een halfje verhoogd. Erg lekkere en eigenzinnige electropop/hyperpop

Gast
geplaatst: vandaag om 12:47 uur

geplaatst: vandaag om 12:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.