Charli XCX - how i'm feeling now (2020)

Label: Asylum

1. Pink Diamond (2:04)
  2. Forever (4:03)
  3. Claws (2:29)
  4. 7 Years (3:15)
  5. Detonate (3:39)
  6. Enemy (3:43)
  7. I Finally Understand (2:31)
  8. C2.0 (3:40)
  9. Party 4 U (4:56)
  10. Anthems (2:51)
  11. Visions (3:49)
avatar van aerobag
De eerste Charli release die me echt weet te pakken. Ik snap nu wel iets beter waar al die hype nou steeds om te doem was

avatar van nico1616
aerobag schreef:

Bij mij klikt deze nog niet, terwijl ik met Pop 2 en Charli direct een connectie had.
Het klinkt allemaal weer anders dan de vorige, die nauwelijks 8 maanden oud is.
De tijden zijn natuurlijk even snel veranderd en blijkbaar heeft ze dit album volledig gemaakt de laatste 6 weken. Een quarantaine album dus.

avatar van coldwarkids
Weer lekker hoor!

avatar van nico1616
Het kwartje is gevallen. Charli haar melodieën nestelen zich in mijn hoofd en die blijven daar echoën.
Fijn album alweer.

avatar van AOVV
aerobag schreef:

Ja, ik vind het ook best tof, dit album. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Zo zie je maar weer; af en toe eens uit je comfort zone treden is niet slecht.

avatar van AOVV
Ja, dit is een lekker verfrissend album. Het trapt meteen hyper-energetisch af met Pink Diamond; indommelen lukt daarna niet meer.

De liedjes zijn aanstekelijk, maar toch ook eigenzinnig, en bovenal interessant. Hierdoor steekt Charli XCX moeiteloos het fraaie hoofd boven het maaiveld binnen het genre, naar mijn mening.

3,5 sterren

Thekillers87327
Wat is dit voor rare herrie? Ik heb nog nooit pop ''herrie'' gehoord, maar dit komt erg dichtbij.
Zelfs te poppy voor de radio

ZAP!
Thekillers87327 schreef:
Wat is dit voor rare herrie?
Dat zijn de aanbevelingen.

Het eerste nummer vind ik tof, bij 'Forever' wordt het me alweer te poppy.
Toch doorgezet en dat wordt beloond met 'Claws', fijne clip ook.
'7 Years' boeit vervolgens maar deels, 'Detonate' ook.

De rest ga ik ook nog wel es checken, maar nu even niet.
Nu ga ik even 'Pink Diamond' opnieuw luisteren en dan 'Claws' en even die clip liken.

-edit- 'Enemy' en 'I Finally...' ook goed te doen (de eerste iets beter en weer een fijne clip).
'c2.0' moet even op gang komen, maar is dan ook fijn.
Het heeft soms niet zoveel om 't lijf misschien, maar dat Charli zelf ook niet.
To be continued.

avatar van Teunnis
Wat mij betreft beleeft dit album zijn climax pas bij de laatste twee nummers.

Al heb ik ook heel erg een zwak voor popperfectie als Forever.

Voor de liefhebbers heb ik hier de afsluiter van A. G. Cook’s Appleville Festival, een remix / extended edit + videoclip van Visions:

Charli XCX - Live at Appleville

Wat mij betreft de ultieme kers op de taart en een moment waarop alles waar PC Music voor staat samenkwam.

En als ik dan toch bezig ben, haar bijdrage op deze plaat is ook fantastisch: 100 gecs - 1000 gecs and the Tree of Clues (2020)

ZAP!
'Forever' bevalt me inmiddels wat beter.
Een plaat die ik niet heel vaak zal opzetten, maar leuk is ie wel.