Rival Consoles - Articulation (2020)

Electronic
Label: Erased Tapes

1. Vibrations on a String (6:09)
  2. Forwardism (5:41)
  3. Melodica (3:39)
  4. Articulation (6:30)
  5. Still Here (4:24)
  6. Sudden Awareness of Now (7:15)
avatar van panjoe
panjoe (moderator)
De titeltrack klinkt geheel des Rival Consoles - maar niet getreurd, hij is weer mooi.

Deze had ik even gemist. Rival Consoles heeft me nog nooit teleurgesteld (wat mij betreft altijd stukken spannender dan bijvoorbeeld Jon Hopkins om eens een vergelijk te maken), dus deze gaat op de luisterlijst. Voorganger 'Persona' vind ik nog steeds erg gaaf. Op een of andere manier weet hij altijd de juiste geluiden te gebruiken, nooit kitscherig maar juist met een rauw randje. Hopelijk zet hij dat hier voort.

Opener 'Vibrations on a String' is alvast veelbelovend.

avatar van Noere
Wat later op de avond zet ik dit regelmatig op merk ik.. De opener en de titeltrack steken er wel bovenuit, maar er zit wel een goede flow door het plaatje. Alleen het laatste nummer is wat minder..helaas blijft er dan qua speelduur niet zo veel meer over aangezien het al een beetje karig is voor het album formaat.. misschien ook nog eens wat ander rival consoles spul opnieuw proberen.. Want dit smaakt wel degelijk naar meer.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Lekker plaatje, zeker 's avonds idd. Verder niet heel erg bijzonder, maar luistert gewoon goed weg.

avatar van Mjuman
Nog niet gehoord, maar voorganger Persona en Howl mogen er zeker zijn - gaan tamelijk diep.

Ook iTAL tEK - Outland (2020) en andere albums van hem verdienen het om te worden genoemd bij dit type 'donkere' electronic, of iTAL tEK - Hollowed (2016).

Zal deze eens luisteren.

avatar van dix
dix

Ook even teruglezen

OOOOO
Na de vorige, in mijn ogen beetje koude plaat, is dit weer een ontzettend warm emotioneel bad. Prachtige plaat. Jammer dat ie een beetje kort is.