Air Traffic - Fractured Life (2007)

Label: EMI

1. Just Abuse Me (2:32)
  2. Charlotte (2:24)
  3. Shooting Star (4:08)
  4. No More Running Away (4:22)
  5. Empty Space (3:37)
  6. Time Goes By (4:06)
  7. I Like That (2:26)
  8. Never Even Told Me Her Name (2:44)
  9. Get in Line (2:06)
  10. I Can't Understand (4:25)
  11. Your Fractured Life / Pee Wee Martini (22:55)
  12. Come On * (1:53)
  13. An End to All Our Problems * (5:03)
  14. Left Out in the Rain * (2:54)
Al een paar keer de single Charlotte gehoord op Stubru.
Klinkt zeker niet slecht. Word zelfs blij van het telkens wederhoren.
Vraag me af of de hele cd het niveau haalt van Charlotte.

Mwah, moet zeggen dat ik op basis van Charlotte en Never Even Told Me Her Name wel iets heel anders had verwacht. De meeste andere nummers rocken veel minder en zijn meer Keane-achtige piano-ballads. Op zich niks mis mee natuurlijk, zolang het goed gedaan word. Maar dat soort liedjes gaan mij toch altijd snel vervelen.

Maargoed, nog maar een paar keer luisteren voordat ik tot een definitieve conclusie kom.

avatar van Irish
ik ken al ruim de helft van de nummers, erg leuk zijn ze.
ik ga ze de 24ste zien op Parkpop. ben erg benieuwd

avatar van luc011190
Redelijk leuk bandje, cd-tje even geluisterd na het bijwonen van hun Parkpopoptreden. Ze moeten wel uitkijken dat ze niet een te 'groot' geluid krijgen vind ik. Meezingliedjes met echoënde gitaren en pianomelodietjes worden als snel stadionmuziek als Coldplay, Keane etc.
Hoogtepunt is het refrein van Never Even Told Me Her Name, erg sterk.

avatar van Irish
ik vind dat bij Air Traffic nog meevallen, bij Mumm-ra is het pas verschrikkelijk.
leuke nummers, live zijn ze ook wel aardig

avatar van Dielie
bandje is niet interessant, maar die hoes is fantastisch

avatar van handeman
Tijdens parkpop nog ff met de jongens gesproken. symphatieke gassies. waren ook op London calling. Zit er een leeftijdgrens op engelse bandjes??

Ik vind het eigenlijk een heerlijk bandje

avatar van Pinsnider
Leuk! Discussie over Mumm Ra en Air Traffic!! De lekkerste snoepjes van het moment als je het mij vraagt! Het mag van mij best een beetje "galmen", zolang het maar niet overdreven wordt...
Heerlijk om Charlotte op te zetten nadat je je net door de laatste Pumpkins hebt geworsteld...

avatar van Bert Wasbeer
aardig singletje, suffe plaat

avatar van TerryA
Er wordt de laatste maanden veel over deze band in de pers gezet - jammer dat er veel andere (nieuwe bands) meer aandacht verdienen want deze album is competent maar inspireerd niet en is niet echt original. Maar ja, als je bij EMI zit zal er een aardig budget zijn en als je genoeg mensen vaak genoeg vertelt gaan sommige dat ook nog geloven!! ... "average at best"

Just Abuse Me en Charlotte klinken leuk. Voor als ik 'm een keertje ergens voor een leuk prijsje zie liggen.

Dit is niet een nieuwe wereldband, want daarvoor moeten ze toch echt kappen met de te veel aanwezig piano, maar de cd luistert lekker weg, op Parkpop was het leuk. Kortom gewoon een leuk bandje, leuke cd, niets meer, maar ook niets minder, waarschijnlijk horen we hier volgend jaar niets meer van.

avatar van [__Lyn_#]
zalige bandje, je kan er lekker bij wegluisteren.
coole cover ook.
toppers 'never even told me her name' & 'charlotte'
had ze voor het eerst gehoord op StuBru, en was er meteen weg van!
*4.5

Geluisterd op luisterpaal maar ook dit album ontstijgt de middelmaat van al die engelse bandjes niet. Het is wel verfrissend, maar het pakt me allemaal niet zo. Een beetje een combinatie tussen Keane en The Kooks alleen dan minder goed m.i.
Verder dan 2,5 komt ie niet voor mij..............

wat een matige reacties.
Heb er pas 1 luisterbeurt op zitten, maar de kwaliteit druipt hier van af.
Ik kom hier nog op terug...

aidoo
Een concert van ze op 3voor12TV wist me over te halen deze plaat eens te checken. Geenszins spijt van De singles (en vooral Charlotte!) zijn lekker en daarnaast zijn de nummers 1, 10 en 11 ook voorlopige hoogtepunten.

avatar van Sjaakspeare
Ik verbaas me eveneens voor het wel heel erg gematigde enthousiasme voor deze plaat. Echter heb ik weinig op basis waarvan ik kan oordelen, gezien ik alleen de single 'Charlotte' echt ken. Ik oordeel dan ook grotendeels op hun optreden op Werchter, wat ik verrassend goed vond.

Originele bezetting, frisse nummers, goeie zanger, enkele goeie hits... Het is misschien geen bom van een album maar wel veelbelovend.
Alleszins een hoger niveau dan Keane dan toch...
En op Werchter waren ze best wel goed, de piano was minder overstemmend, het rockte meer.

avatar van dejean89
Zéér leuk album! Ik had de single 'Charlotte' al verschillende keren gehoord, en op basis daarvan heb ik gekozen om naar Air Traffic te gaan kijken op Werchter 2007. En dit was geen teleurstelling! Een zeer tof bandje, dat nog wel wat moet groeien maar als zeer goed op weg is! Het album is dit okee, de nummers als ook de lay-out. Goed bezig mannen: 3,5*.

avatar van Koerok
Beste nummer vind ik Shooting Star. Beetje jammer van het zware grunge-geluid na het eerste couplet. Had wat minder gekund wat mij betreft. De lange instrumentale uitloop daarentegen (eerst piano en dan dat prachtige gitaarloopje) is echt super. Goed dat het daarna ook afgelopen is. Niet nog eens het hele couplet, maar alleen nog even de laatste zin. Echt een heel mooi nummer.

De rest van de plaat grijpt me toch niet zo. Wel een paar aardige nummers, maar nergens wordt het echt goed.

starsailor schreef:
wat een matige reacties.
Heb er pas 1 luisterbeurt op zitten, maar de kwaliteit druipt hier van af.
Ik kom hier nog op terug...

En hier ben ik dan. Terug....

Al met al een sterk album.
Eerste 6 nummers steengoed, van hoge kwaliteit.
Geweldige zang ook. Buiten de vergelijkingen met Keane en Coldplay vind ik dit toch iets steviger met een hele goede zanger (hier en daar een snufje Muse).
Daarna vallen de jongens even in een dip om het bij nummer 10 weer op te pakken.
3.5 ster.

avatar van Ploppesteksel
7,8 & 9 zijn dus slechte nummers beweer jij ?
Wel, ik vond Never Even Told Me Her Name nog verfrissend & Get In Line was ook niet mis. Al bij al had ik toch meer verwacht, Charlotte verveelt na 5 keer luisteren, de rest is allemaal matig, geen uitschieters buiten Never Even Told Me Her Name .

Ploppesteksel schreef:
7,8 & 9 zijn dus slechte nummers beweer jij ?

Ik 'beweer' niks. IK VIND 7,8 en 9 minder.

costieresdenimes
mix van meer Keane dan Coldplay. zelfs 1 nummer welke Muse had kunnen schrijven. Al met al vind ik het een steengoed album. Beter dan Keane, zit wat meer variatie in.

avatar van EStevens
Vind het album zeker niet slecht. De stijl viel me op omdat ik het meest luister naar Keane, Coldplay en Muse wat hier al gezegd werd. Vind Empty Space erg Muse klinken. Maar ze mogen van mij met iets aparts komen om niet vergeleken te worden met andere bands.

avatar van Pinsnider
Ik vind het zelf nog wel eens lijken op Stereophonics zonder die irritante zanger en met LEUKE liedjes...

costieresdenimes
Ach gewoon lekker draaien en luisteren en genieten.

EStevens schreef:

HedKandi
Top plaatje en een zeer goed optreden op Lowlands afgelopen weekend , ik ben overtuigd. Beste Nummer: I can't understand.

ik volg ze nu al een tijdje, heb eindelijk het album aangeschaft.
ze stellen me zeker niet teleur, maar toch zijn de 'oude' nummers het best op deze plaat, just abuse me, never even told me her name en charlotte