Air Traffic - Fractured Life (2007)

Label: EMI

1. Just Abuse Me (2:32)
  2. Charlotte (2:24)
  3. Shooting Star (4:08)
  4. No More Running Away (4:22)
  5. Empty Space (3:37)
  6. Time Goes By (4:06)
  7. I Like That (2:26)
  8. Never Even Told Me Her Name (2:44)
  9. Get in Line (2:06)
  10. I Can't Understand (4:25)
  11. Your Fractured Life / Pee Wee Martini (22:55)
  12. Come On * (1:53)
  13. An End to All Our Problems * (5:03)
  14. Left Out in the Rain * (2:54)
avatar van UndahCovah
Lekker indierock plaatje !

Ik heb ze leren kennen op RockWerchter. Daar speelden ze behoorlijk en hun muziek vond ik gelijk erg aanstekelijk. Ze speelden met veel enthousiasme en je kon zien dat ze echt plezier hadden op het podium.

Dit album vind ik dan ook best aardig. Ze lijken soms erg op Keane of Coldplay. De piano en hoge vocalen zijn heel erg gelijkend. maar doordat er een stevige dosis rock doorheen zit vind ik ze toch niet on origineel. Wat me opviel is dat ik ook Muse hoorde. Het duurt niet lang maar aan het eind van het nummer 'Empty Space' hoor je toch echt ongeveer Muse. De vocalen en het pianootje liegen er niet om. Het trommelwerk in 'No More Running Away' is echt prachtig.

Al met al een goede plaat waarin ik vooral 'Time Goes By' goed vind. 4*

avatar van pietbril
dit is inderdaad een veelbelovend plaatje, met geen enkele afknaper, en enkele hoogtepunten die toch laten vermoeden dat we hier in de toekomst nog gaan van horen, doet veel aan keane en coldplay denken en dat kan alleen maar een goeie referentie zijn!
Times goes by is zalig om naar te luisteren net als de gekende singles Charlotte en Shooting Star, ben benieuwd naar wat komt.

Hoogtepunt is voor mij Empty Space, wat een sterk nummer! en tevens het bewijs dat ze ook gevoelige, minder catchy nummers kunnen maken

avatar van otherfool
Ook voor mij steekt het gevoelige Empty Space er bovenuit... Aan het ritsje vergelijkingen voeg ik overigens Hot Hot Heat nog maar even toe (op sommige nummers dan toch). Al met al een leuke plaat die het nog niet helemaal waar maakt, maar genoeg belooft voor de toekomst om dit bandje in de gaten te houden.

3*.

hey dit is wel goed zeg. heeft qua sound ook wel wat weg van Morning Runner. Raar dat die nooit een keer geplugged worden hier

Shooting Star is een sterk radiovriendelijk nummer. Gemaakt voor de radio, maar dus ook wat gladjes en niet zo interessant om mij zo ver te krijgen het hele album te downloaden.

Om te kopen in een winkel bedoel je?

avatar van UndahCovah
Dat zou als het goed is op het downloaden moeten volgen!

tuktak
lekker album dit wel, lekkere positieve energie zit er in het geluid van deze songs. vrij ongecompliceerd maar fris genoeg om leuk te zijn.

avatar van Lukethedude
echt helemaal geweldig

Downloaden ja, DOWNLOADEN! Mag dat al niet meer gezegd worden? Plaatselijke groepjes steun ik eventueel, de rest download ik.

Shooting Star is vet. Die outro en al. Coldplay zou er ook graag mee gescoord hebben:)

@ Ger.

Idd downloaden, het is legaal en gratis, wat wil je nog meer?

- Ja maar dan verdienen de artiesten minder.
* Nou die 15 euro van mij(waarvan het grootste gedeelte naar de platenmaatschappij gaat) maakt voor hen geen verschil, maar voor mij als scholier wel, ik kan m'n geld wel beter besteden. Als ik alles moest kopen wat ik download/luister ben ik honderden, zo niet duizenden euro's kwijt.

Lekker plaatje trouwens, 3,5 *

avatar van tvtje1
wel deftige plaat maar ga eerst nog wat meer beluisteren

Ik hou van dit album !
Gewoon weg prachtig !
Ik draai dit gewoon grijs & na 100 x ben ik de liedjes nog niet beu.
Shooting star is tog mijn favoriet.
Ik moet zeggen , ondanks hun prille begin vind ik Air Traffic beter dan Coldplay of Muse.

Ik vind dat ze teveel vergeleken worden.
Deze plaat is een pareltje & ze moeten gezien worden als Air Traffic & niet als Coldplay etc.

Deze jonges gaan het nog ver schoppen !

5* , dit is echt mn lievelings album geworden !

avatar van tvtje1
beter dan coldplay kan ik begrjipen MAAR DAN MUSE
dat zal wel aan de smaak liggen,
je hebt wel gelijk dat ze niet moeten worden vergeleken met coldplay of muse
(zelf vind ik muse beter alhoewel ik dit zeker niet slecht vind)

whooster schreef:

Couldn't agree with you more............ Wat een geweldig nummer!
Het hele album is trouwens erg sterk, niet slecht om met zo'n debuut album te komen Hopelijk kan Air Traffic deze lijn de komende jaar voortzetten.

avatar van Matthijs72
Puik debuutalbum. Ik hoorde "Charlotte" en ging daarom op zoek naar de cd. Op dit album een reisje langs veel verschillende stijlen, maar allemaal even lekker en ongeremd gebracht. De rockertjes rocken, de rustigere nummers bezorgen mij kippevel, met als (mijn) hoogtepunt wat dat betreft het einde van "Empty Space", driestemmig en door merg en been...

De zang is zowiezo bovengemiddeld, flink bereik en lekker puur. Strotje mag er zijn van deze gast.

Paar minnetjes: teksten zijn niet bijzonder en de cd zakt een beetje in na het 6e nummer naar mijn mening,. De 4.5* van de 1e helft van de cd tegen de 3* van helft 2 levert ze (net aan) mijn 4* overall op.

Associaties met: Coldplay, Athlete, Radiohead

avatar van Arrie
Wauw! Mooie muziek, echte britpop, maar wel prachtig, met die piano erbij. Zeker voor een debuut is het erg goed en in tegenstelling tot de meesten hier, vind ik Empty Space het minste nummer. Het beste nummer vind ik No More Running Away. 4*

avatar van SOAD
een veel te laag gemiddelde.
Het is echt een topalbum onder andere omdat er geen zwak nummer te ontdekken is.

xCrackhead
Ik geloof dat ik deze CD zéér binnenkort even ga aanschaffen!
''Shooting star'' vind ik sowiezo al een prachtig nummer..

Colalime schreef:

Dit klinkt belachelijk.

1) Je moet de platenmaatschappij niet als een boeman zien, het is een bedrijf als een ander : goed voor de economie, maar ze moeten winst maken. De bedienden die daar werken hebben net zoveel recht op hun loon als de artiesten.

2) Alle kleine beetjes maken één groot. De gasten van Air Traffic (die ook op hun geld moeten passen, aangezien ze maar in de 20 zijn en nog geen vette spaarrekening hebben ) zijn waarschijnlijk al veel geld misgelopen door mensen zoals jij.
Muziek maken kost moeite, het is niet meer dan normaal dat je daarvoor betaalt.

3) Als je dan toch op je geld moet passen, wat wel logisch is, huur /luister het dan in de bibliotheek. Dat is niet duur, en je hebt onmiddelijk heel het album (stoffelijk bedoel ik ). Het weinige geld dat je toch besteed heeft dan ook nuttige doeleinden.

avatar van Ilovemusic-girl
Voor mij is Air Traffic een van de ontdekkingen van het jaar 2007. Ik heb ze jammer genoeg niet bezig gezien op Rock Werchter omdat ik er de eerste dag niet was, hopelijk zijn ze er dit jaar terug bij.
Super album waar ik nog jaren kan naar luisteren. Ik kijk er al naar uit als er een tweede album uitkomt!

avatar van Mon
Mon
Ha! Fijn dat ze op Pinkpop staan, want hoewel ik Air Taffic eerder op Parkpop gezien heb, kende ik toen eigenlijk nauwelijks nummers van hen.
Inmiddels is dit plaatje hier al ettelijke malen gedraaid, dus dat wordt heerlijk meeblèren in mei Echt lekkere muziek.

avatar van Torrero
Dit album raakt me nog niet echt. Charlotte en Empty Space zijn sterk, maar daar houdt het voorlopig op. Ik zal het later nog eens proberen.

Berichten verplaatst naar Air Traffic

avatar van lauradance
goed album, met als uitschieters; shooting star, no more running away en empty space

avatar van Carolaah
Vind Air traffic een hele fijne band.
Hun geluid vind ik erg fijn.
Dit album is gewoon mooi constant qua niveau.
Mooie lyrics, mooie vocals en die stukjes piano maken het voor mij helemaal mooi.

Een 3,5 vind ik eigenlijk te laag en een 4,0 is misschien wat royaal, maar eigenlijk,.. ja ze verdienen hem wel.. Vind dit geluid ergens wel orgineel, ondanks we wel soortgelijke muziek kennen, maar de samenhang van de stem, de lyrics, melodiën en klanken vind ik samen gewoon weer orgineel.

4 sterren

avatar van Carolaah
nee toch maar 3,5 .. Heb hem zojuist nog geluisterd en zo bijzonder is het nou eigenlijk ook weer niet haha..