Pallbearer - Forgotten Days (2020)

Label: Nuclear Blast

1. Forgotten Days (6:28)
  2. Riverbed (6:24)
  3. Stasis (4:00)
  4. Silver Wings (12:18)
  5. The Quicksand of Existing (3:59)
  6. Vengeance & Ruination (6:53)
  7. Rite of Passage (4:55)
  8. Caledonia (7:58)
avatar van Mindscapes
2 singles zijn hier al van vrijgegeven. Een eerste een aantal weken geleden al, een tweede gisteren. Ik heb ze ingevoegd in de tracklist hierboven. Forgotten Days heeft een sterke indruk op me gemaakt, vooral dan het gedeelte vanaf 3:15 met de gitaarsolo, de vocal harmonies die erop zweven en de heavy drop die dit stukje vervolledigt. Rite of Passage moet ik nog een aantal keer beluisteren.

avatar van Johnny Marr
Mijn radar staat hier op gericht. Forgotten Days is echt niks minder dan absoluut geweldig, wat een bazenplaat. Sabbath Revisited

avatar van Stalin
Hun vorige plaat, Heartless uit 2017, is voor mij echt buitencategorie.
Ondanks de zware muziek, toch uiterst melodieuze en emotionele lading en prachtige zanglijnen.

Ik keek dan ook al geruime tijd uit naar nieuw werk, maar helaas pakken de eerste 2 nummers mij vooralsnog totaal niet.
Benieuwd of dat nog veranderd als de hele plaat er eenmaal is.

avatar van ZAP!
Drie nummers gehoord. Klinkt sowieso niet verkeerd, er zitten ontzettend gave dingen tussen, maar heb ook regelmatig het gevoel dat er nog wel meer in zit.

avatar van Mindscapes
Mmmmmm deze is vandaag uit! Ik was al erg gecharmeerd door de eerste single (de titeltrack) en dan vooral vanaf de gitaarsolo en wat daarna volgt. De andere singles smaakten ook zeker naar meer. Benieuwd naar het ervaren van de complete albumtrip, zoals die bedoeld is door de band (van A tot Z, in deze volgorde). Blij dat er ook weer iets van 12 minuten tussenzit (geen garantie op succes natuurlijk, maar het valt altijd net dat tikkeltje meer op).

avatar van Johnny Marr
Niet verkeerd, maar het titelnummer blijft wel het hoogtepunt. Wat een fantastische song is dat toch, één van m'n meestgedraaide nummers dit jaar.