Conway the Machine - From King to a GOD (2020)

Label: Griselda

met Method Man

4. Dough & Damani (5:02)
  5. Juvenile Hell (3:36)

met Flee Lord, Havoc en Lloyd Banks

6. Words from Shay [Interlude] (1:20)
  7. Front Lines (3:55)
  8. Anza (3:33)

met Armani Caesar

9. Seen Everything but Jesus (4:22)

met Freddie Gibbs

10. Words from Shay [Interlude 2] (0:28)
  11. Spurs 3 (4:27)

met Benny the Butcher en Westside Gunn

12. Forever Droppin Tears (7:56)

met El Camino

13. Jesus Khrysis (2:17)
  14. Nothin Less (2:47)
  15. Raw Oysters * (3:45)
  16. Ameenah's Van * (2:52)
  17. Crack in the Ninties * (5:39)

met Jae Skeese en 7xvethegenius

18. Serena vs. Venus * (3:22)
  19. Stefon Diggs * (2:55)

met Jae Skeese

avatar van Mausie
Pauzes inlassen, daar doen ze niet aan bij Griselda.

avatar van Kos
Kos
Conway en Freddie. Oeh.

avatar van bennerd
De gastartiesten zorgen er inderdaad wel voor dat ik dit wil checken. Bij Westside Gunn bespeur ik me op het overslaan van zijn platen, Conway daarentegen weet wel altijd de weg naar mijn playlists te vinden.

avatar van Deranged
Lemon met Method Man spettert wel lekker.

Zal dankbaar zijn dat ie met deze gigant een nummertje mag doen.

Fear of God laat productioneel gezien wel een ander, nieuw geluid horen voor Conway.

Erg aardige track waar mij vooral opvalt dat zijn flow nog een tandje opgeschroefd lijkt niet slecht voor iemand die in 2012 amper kon praten.

En eerlijk blijft eerlijk, dat computer gezang op het eind had van mij niet zozeer niet gehoeven maar ervaar ik als foeilelijk.

Dus dan gaat ie af.

Erg benieuwd naar het album.

avatar van Deranged
Track met Gibbs is hier. Vooralsnog lijkt dit album een richting op te gaan die ik net wat minder kan waarderen dan het voorgaande werk zoals de EIF platen en LULU waar met name de duistere ondertoon mij erg aanspreekt.

Dat dan weer wel.

avatar van Deranged
Album is zelfs al uit blijkbaar. Conway rapt sterker dan ooit en zit als gewoonlijk ook weer voortreffelijk in zijn rijms en teksten maar geen van de producties kan mij echt bekoren tot zo ver.

avatar van bennerd
bennerd schreef:

En ik kan daar vanaf deze plaat dan weer op terugkomen. Heb het nu ook wel wat gehad met het stijltje. Leuke plaat, daar niet van, maar een toevoeging aan de overkill die er al is.

Front Lines is wel hard.

Rake George Floyd tribute al even uit blijkbaar.

Zet die yankee poepwouten maar eens op hun plek, denken dat ze alles kunnen maken.

Als iemand hiervoor de aangewezen persoon is dan is het natuurlijk Conway wel.

Is hoe dan ook in topvorm op dit album.

avatar van GarnalenPeller
Ain't gotta tell you i'm dope, just stick the needle in.
Method Man is de beste rapper.

avatar van Poles Apart
De hoes van Stormzy's laatste een inspiratie voor deze?

avatar van Septua
Vette producties, lekker ouderwetse gangsta brag. Is het raar dat ik het een gemiste kans vind dat een 50 Cent hier niet op mee doet? De connecties met Shady zijn er toch al en 50 zou perfect passen als gast.

avatar van Deranged
50 komt verrassend aardig op het Griselda album. Verder is het best raar ja.

avatar van -marco-
Lemon is wel nice.
Sowieso een van de eerste Griselda producties, die ik echt dig

avatar van jordidj1
Poeh, lekkere plaat is dit hoor. Sowieso de beste Griselda-drop van dit jaar!
Johnny Marr, zeker checken dit. Vooral Lemon, Juvenile Hell en Spurs 3 zijn echt dik net als jij

avatar van Johnny Marr
Echt? Vind 'm vrij hard tegenvallen tot nu toe hoor. Heel erg matig. Wat een verschrikkelijke hook op Lemon ook, heb het nummer nog niet kunnen afluisteren haha. Is Method een beetje OK verder?

Dit beter dan Pray For Paris dus? Haha, echt niet joh. Maar zal m nog es integraal draaien. Maar deze zal denk ik niet veel meer dan de helft halen.

avatar van Deranged
Kan me wel voorstellen dat dit voor sommigen een heel goed album is. Qua creative spark niks op aan te merken. Mij persoonlijk ligt deze stijl gewoon minder. Pak dan liever No One Mourns the Wicked of LULU wat betreft Conway releases van 2020.

avatar van jordidj1
Ik vind de producties altijd wel chill bij Griselda, lekker duister en gangster, maar WSG verpest dat sfeertje soms met zijn geboomboomboom en geprrrrrrrr. Daarbij is Conway gewoon een solide rapper en zijn ook de gastartiesten van hoog niveau.

Merk al dat ik ‘m vaker wil draaien, dus een verhoging zit er wel in.

avatar van Deranged
Juist die typische Griselda producties mis ik hier een beetje.

avatar van TheLegacy
Maar kunnen we het alsjeblieft even over die Lloyd Banks verse hebben, want die steelt hier toch wel de show.

avatar van Deranged
Die viel mij ook niet tegen.

Gasten zetten wel een tandje bij als ze met deze jongens van doen hebben.

Ze weten dit is serious muziek het is een blessing om hier deel van uit te mogen maken.

TheLegacy schreef:

Inderdaad, ik was het alweer bijna vergeten. Héél dikke verse, als er iemand gangsta is dan is hij het wel.

avatar van overmars89
Man, man, man voor mij is dit ook 1 van de hardste releases van Griselda dit jaar. Dat ik niet de standaard Griselda producties hoor voelt voor mij als een frisse wind waar ik volledig in mee ga. Eigenlijk staat hier geen zwakke track op, alleen op de track met Gibbs zingt Conway wel heel vals. Toch komt ie d'r mee weg.

Is zien of de album blijft boeien met de aantal luisterbeurten.

avatar van NL_RAPPIN
TheLegacy schreef:

Heerlijke verse idd, wordt tijd dat de beste man zelf weer eens een project dropt

Johnny Marr schreef:

Net als bij TPAB was ik iets te vlug met m'n oordeel. Toch weer een erg sterk project dit. De hook van Lemon blijft kut tho.

avatar van mh040
Ja, dit is hedendaagse hiphop zoals ik het graag hoor! Ik heb eerder projecten van de Griselda heren gehoord, en hoewel de raps altijd goed of minstens degelijk zijn, vond ik de lome beats zonder drums (hoi Daringer) vrij slaapverwekkend om naar te luisteren. Hier is er meer variatie in de producties en gastartiesten en dan hebben we ineens een heel ander product. Heb het album vandaag voor het eerst geluisterd... en daarna nog twee keer van begin tot eind. Geen fillers, geen zwakke nummers. Alleen het gepraat tussendoor had van mij niet gehoeven. AOTY?

avatar van Johnny Marr

Nee, dat is Alfredo van Freddie Gibbs & the Alchemist. Dat album moet je ook zeker checken als je dit digt.

Johnny Marr schreef:

Die ken ik ja. Sterker nog, ik heb 'm zelf toegevoegd hier op Musicmeter . Ook geen verkeerd album, maar ik prefereer deze van Conway.

avatar van 'rens.

Maar dat gaat nog Burden of Proof worden

Wel nice album dit. Heb Jesus Khrysis meteen 4x achter elkaar geluisterd ofzo. Juvenile Hell en Spurs 3 ook weer top.

'rens. schreef:

Maar dat gaat nog Burden of Proof worden
Nou, ik heb Burden of Proof een aantal keer geluisterd en ik hoor toch liever deze van Conway hoor. Meer afwisseling in sound en gewoon interessantere beats, meer afwisseling in rijmschema’s en subject matter, betere gastoptredens en ik vind Conway’s stemgeluid ook gewoon doper (dat van Benny is wat gewoontjes/weinig onderscheidend).

avatar van Yestsida
Gisteren is de Deluxe-versie uitgekomen met 5 extra tracks. Wederom stelt Conway niet teleur, wat een ijzersterke MC is het toch!
Ook de 2, voor mij onbekende, gastartiesten uit Buffalo leveren toffe bijdrages.