Garbage - Absolute Garbage (2007)

Label: A&E

1. Vow (4:32)
  2. Queer (4:37)
  3. Only Happy When It Rains (3:47)
  4. Stupid Girl (4:20)
  5. Milk (3:50)
  6. #1 Crush (4:45)
  7. Push It (4:04)
  8. I Think I'm Paranoid (3:39)
  9. Special (3:47)
  10. When I Grow Up (3:24)
  11. You Look So Fine (5:22)
  12. The World Is Not Enough (3:59)
  13. Cherry Lips (Go Baby Go) (3:13)
  14. Shut Your Mouth (3:27)
  15. Why Do You Love Me (3:54)
  16. Bleed Like Me (4:01)
  17. Tell Me Where It Hurts (4:11)
  18. It's All Over but the Crying [Remix] (3:49)
  19. All the Good in This Life * (4:20)
  20. The World Is Not Enough [UNKLE Remix] * (5:01)
  21. When I Grow Up [Danny Tenaglia Remix] * (5:24)
  22. Special [Brothers in Rhythm Remix] * (5:16)
  23. Breaking Up the Girl [Timo Maas Remix] * (5:19)
  24. Milk [Massive Attack Remix] * (4:31)
  25. Cherry Lips (Go Baby Go) [Roger Sanchez Remix] * (5:01)
  26. Androgyny [Felix da Housecat Remix] * (5:30)
  27. Queer [Rabbit in the Moon Remix] * (5:05)
  28. I Think I'm Paranoid [Crystal Method Remix] * (4:25)
  29. Stupid Girl [Todd Terry Remix] * (3:47)
  30. You Look So Fine [Fun Lovin' Criminals Remix] * (3:39)
  31. Push It [Boom Boom Satellites Remix] * (5:23)
  32. Bad Boyfriend [Sting Like a Bee Remix] * (5:03)
totale tijdsduur: 1:12:41 (2:20:25)
avatar van james_cameron
Sterke verzamelaar die een goed overzicht biedt van de albums van Garbage. Ik hoor welgeteld één nieuwe song: Tell Me Where It Hurts, die redelijk is.

avatar van starbright boy
Garbage is zo'n band die nooit iets beters maakte dan hun debuutsingle (Vow). Daarna ging het eigenlijk alleen nog maar bergafwaarts.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Kijkend naar de totale speelduur van dit schijfje had "Androgyny" er dus nog perfect bijgekund.
Jammer maar helaas.

Electro_
Jammer dat Androgyny er niet op staat inderdaad, eigenlijk wel hun leukste nummer. Ook een erg leuke titel trouwens, met zo'n bandnaam móet je eigenlijk wel een album uitbrengen met een flauwe titel .

avatar van andré
CHIEP schreef:

Ook Subhuman had er wat mij betreft op gemogen, volgens mij was dat zelfs hun eerste single (maar stond overigens niet op een album).

avatar van Jumperjack
Zat hier niet op te wachten en zal het ook niet aanschaffen, ik ben in bezit van alle Garbage Cd's dus een verzamelaar met nummers naar eigen keuze is so gemaakt. Starboy Bright ik ben het niet met je eens, Version 2 is naar mijn mening het strekste album van Garbage en ook daarna zijn er nog zat sterke songs verschenen.

Ik vind hun laatste Bleed Like Me de beste, een van de beste albums die ik heb en de nieuwe single vind ik een super nummer. ik kijk uit naar de DVD. er komt ook een bonus cd met remixes.

avatar van van elst
1,5
garbage is op muzikaal vlak een totaal overschatte band. Mocht butch vig niet de drummer geweest zijn en hadden ze niet over zo´n fotogenieke en provocatieve frontvrouw beschikt waren ze wellicht ergens in 1997 ten onder gegaan met aanverwante bands als republica en dergelijke...

avatar van TerryA
van elst schreef:

helemaal mee eens! ... hun success had ook veel te maken met groei van o.a. MTV en de internet. Jammer, want in de jaren 90 was er een andere band (CURVE) dat veel beter waren en veel zeggen (ik ook dus) dat Garbage hadden de geluid van Curve gejat en aangepast!
Als je toch een compilatie album wil hebben dan zou ik zeggen, deze is bij ver de voorkeur (alleen zal die wel niet zo makkelijk aan te komen zijn)

Wat een geneuzel over hoe / waarom een band bekend is geworden. Sommige bands hebben nu eenmaal een publicitaire voordeel. Maar uiteindelijk worden ze toch afgerekend op hun muziek ...

En in het geval van Garbage vind ik ze gewoon goed, ik luister al jaren met plezier naar hun cd's en deze plaat is gewoon een verzameling goede nummers, perfect!!

En tja imitatie heb je overal. Zelfs Nirvana is bekend geworden met een nummer wat op een Pixies-song moest lijken. Is dat dan per definitie slecht?

Groet,
Luc

nijme255@adsl
Prettige bloemlezing van het werk van Garbage.
En dat Androgyny er niet op staat is knap vervelend.
Maar die komt nog wel een keer voorbij.
Is het niet op een volgende verzamelaar dan wel op een live-dvd.
Want ook de dame en de heren van Garbage gaan met hun tijd mee.

avatar van SirNoodle
Zoals met elke verzamelaar kan je lang discussieren over wat er op moest staan, en wat niet.

Ik had graag subhuman gezien (moeilijker te verkrijgen, wel niet zo'n schitterend nummer), 'supervixen' en 'trick is to keep breathing' omdat ik die heel goed vind.

maar goed, 't is een verzamelaar, alle hitjes en singletjes netjes op een rijtje, weinig extra's over te zeggen, weinig speciaals. Heel veilig allemaal, zo ook het bewierook-tekstje in het boekje... makkelijke introductie voor niet-fans, geldklopperij voor de echte fans, en een twijfelaar voor de tussenmensen maar is dat niet altijd zo met een verzamelaar?

ik heb de versie met de extra remix-cd, die moet ik nog beluisteren, hopelijk brengt die wat moois

avatar van Youri
Mis alleen Androgyny, verder is het een prima cd. Blijft goede muziek, wordt tijd voor een nieuw album.

avatar van musicfriek
starbright boy schreef:

Vind ik een beetje een overdreven stelling, ze hebben juist veel betere gehad dan Vow

Alleen #1 Crush komt in de buurt, wat mij betreft. Kan me er eigenlijk wel in vinden.

avatar van Jacobgallagher
Ik mis naast 'Androgony' ook 'Breaking Up the Girl' eigenlijk. Verder een goeie verzamelaar.

avatar van TerryA
Bijsterlux schreef:
Wat een geneuzel (...)

Luc, geneuzel? ... helaas vind ik je opmerking "uiteindelijk worden ze toch afgerekend op hun muziek " niet kloppen.
in dit geval, veel mensen hebben via de media van Garbage gehoord terwijl Curve redelijk onbekend zijn gebleven in NL en amerika - komt helaas vaak een beetje op dezelfde neer! ... terwijl Curve tig keer beter waren dan wat Garbage mee aan kwamen vanaf mid jaren 90

zou je ook mee eens zijn al je de Curve platen had beluisterd

TerryA schreef:

Wat is 'beter'? Is dat niet heel persoonlijk en dus per muziekliefhebber verschillend? Afijn, hoef jou dat natuurlijk niet uit te leggen, maar begrijp de emotie wel .

Deze verzamelaar is echt 1tje die je in de auto moet houden: alles bij elkaar en geen enkel zwak momentje. Ik heb de versie waarbij ook een bonusdisc zit met remixes, dus dat maakt het verzamelaspect helemaal af. Favoriet is en blijft voor mij toch echt Milk...

avatar van kaztor
Zonder Androgyny geen Garbage-verzamelaar, dus: Nutteloos.

kaztor schreef:
Zonder Androgyny geen Garbage-verzamelaar, dus: Nutteloos.

Moet je dus de twee-disc versie hebben, daar staat ie wel op . En om nou een verzamelaar af te kraken voor 1 nummertje...

avatar van kaztor
Toevallig wel zo'n beetje hun grootste hit...

Maarja, de 2-cd-versie lijkt me dan dus de betere optie, alhoewel die volgestouwd zal zijn met allerlei remixen en dergelijk grut.....

kaztor schreef:
Toevallig wel zo'n beetje hun grootste hit...

Moet ik je toch tegenspreken, want dat was één van hun kleinste hitjes. Grote hits waren meer: Queer, Only happy when it rains, Stupid girl, Push it en The world is not enough en die staan er allemaal op. Zelfs één van hun laatste Bleed like me...

Neemt niet weg dat Androgyny een heerlijk nummer is, die op de 2e cd toch ontzettend lekker gemixed is.

avatar van NewYorkCityLight
Ik kwam You Look So Fine tegen in een ATWT Henry & Vienna promo en ik vond het echt een prachtig nummer... .

avatar van pureshores
leuke verzamelaar van een band die in de nineties inderdaad een grote MTV favoriet was.
Ondanks het gitaarstempel heeft deze band altijd een link met dance gehad dankzij de gewiekste keuzes voor remixers op het juiste moment, wat het tweede schijfje ook etaleert.

in Nederland werden juist de nummers die lang niet zo boeiend naar mijn mening zijn het meest gepropageerd (Only happy when it rains bijv.)
Tracks 4 t/m 14 zijn allemaal kwaliteitsnummers en Androgony is een vreemde missende single