David Bowie - Something in the Air (2020)

Alternatieve titel: Live Paris 99

Label: Parlophone

1. Life on Mars? (5:28)
  2. Thursday's Child (5:37)
  3. Something in the Air (5:22)
  4. Word on a Wing (6:37)
  5. Can't Help Thinking About Me (3:37)
  6. China Girl (4:05)
  7. Always Crashing in the Same Car (3:41)
  8. Survive (4:28)
  9. Drive-In Saturday (4:56)
  10. Changes (4:58)
  11. Seven (4:24)
  12. Repetition (3:41)
  13. I Can't Read (6:34)
  14. The Pretty Things Are Going to Hell (4:26)
  15. Rebel Rebel (4:13)
avatar van GrafGantz
Oei, is deze echt zo slecht Deren Bliksem?

avatar van Deren Bliksem
Oeps, denk dat ik per ongeluk over de sterretjes heen wreef met mijn dikke vingers. Ik heb hem nog niet eens geluisterd

avatar van GrafGantz
Deren Bliksem schreef:

Kan gebeuren. Vond het al zo vreemd, dacht dat jij toch wel een Bowie-liefhebber was

avatar van rebjuh
GrafGantz schreef:

Dat dacht ik ook ja

Hoop dat deze op vinyl uitkomt vindt hem zeer goed.

avatar van Deren Bliksem
GrafGantz schreef:

Klopt helemaal en een 0,5 heb ik eenmaal gegeven: een CD waarop Damien Jurado ansichtkaarten voorleest.

avatar van robvw192
Erg goeie uitvoeringen, niet opgefokt, lekker rustig - jammer dat ie niet fysiek verkrijgbaar is. Toch een periode waarvan minder live-materiaal beschikbaar was en zie, in korte tijd 3 "cd's"".

Besteld

Eindelijk eens een normale Rebel Rebel (zonder lalalala’s) !

Top live album met ook wat onbekendere nummers. Alles perfect uitgevoerd door de maestro met een steen goede begeleidingsband

avatar van johan de witt
Mooie gevarieerde setlist inderdaad!

avatar van Roxy6
Dit is een SUPER live album van Bowie, ver in de nadagen van de vorige eeuw, maar een concert wat heel goed is vastgelegd, met een uitmuntende setlist....

Een nadeel, als je dit weer beluisterd, besef je weer hoe node de man gemist wordt.

avatar van luigifort
Gister Sweet Thing aan mijn jarige Chinese schoonzus laten horen, die vond het op Queen lijken
China Girl liet ik vervolgens maar zitten
Jammer dat ie die na 1975 nooit meer live gespeeld heeft.
Verder was er nog een zogenaamd grappige, maar nare opmerking over de dood van Bowie door mijn schoonvader, dus het was een gezellige verjaardag

avatar van gigage
Het leuke van deze live releases van Bowie is dat je niet wordt doodgegooid met The Jean Genie en ander hitmateriaal uit vervlogen tijden. Misschien ligt het aan de songkeuze maar het wordt wel pijnlijk duidelijk dat Page Hamilton (Helmett) geen Reeves Gabrels is. De gitarist van dienst laat geen onuitwisbare indruk achter en na acht shows is het dan ook weer gedaan met de goede man. Op de tours hierna wordt het steeds drukker op het podium tot wel 3 gitaristen per song. Het lijkt Iron Maiden wel