The Walkabouts - Scavenger (1991)

3,86

Rock / Folk
Label: Sub Pop

1. Dead Man Rise (3:27)
  2. Stir the Ashes (3:45)
  3. The Night Watch (3:28)
  4. Hang Man (4:59)
  5. Where the Deep Water Goes (3:11)
  6. Blown Away (3:43)
  7. Nothing Is a Stranger (4:19)
  8. Let's Burn Down the Cornfield (2:51)
  9. River Blood (3:03)
  10. Train to Mercy (9:27)
10 BERICHTEN 1 MENING
Hele leuke groep. Heb ze ook eens live gezien. Albums meer dan de moeite waard. Heb er meerdere.

avatar van musicfriek
Woosh! Dit is werkelijk prachtige muziek! (Sorry, ben weer een beetje overenthousiast geloof ik, maar that's me )

Het laatste nummer (Train to Mercy) draait nog steeds en wat een prachtig stukje muziek is dat. Bijna 10 minuten lang en het verveelt echter geen seconde! Where the Deep Water Goes is ook groot favoriet. Heerlijke vocalen, van zowel de zanger als de zangeres. Muziek waar je je lekker bij voelt, muziek waar je smooooooorverliefd op kunt worden...

Oh, te laat.... ik ben al verloren......

avatar van the viking

En ras in frieks top 10 te bewonderen ,that's friek

avatar van El Ninjo
musicfriek schreef:

Train to Mercy , inderdaad het hoogtepunt van het album.

avatar van Tribal Gathering
El Ninjo schreef:

Train to Mercy , inderdaad het hoogtepunt van het album.

Dat is meteen een beetje het probleem wat ik met dit album heb. Train to Mercy is zo goed dat het de rest volkomen overheerst.

Objectief gezien zit er geen slecht nummer tussen, maar het klinkt allemaal nog een beetje bleu, alsof ze nog net niet alle registers open trekken. En dan komt Train to Mercy, een nummer zo subliem dat je de voorgaande negen nummers spontaan vergeet.

Voor mij is dit album toch een beetje een opwarmertje voor de hoofdmaaltijd New West Motel.

avatar van wibro
Prima folk/rock uit Seattle. Heb er in het verleden al ooit iets van gehoord, maar ben er tot voor kort nooit toegekomen een heel album te beluisteren. Afgelopen maand heb ik drie albums van deze band beluisterd waarvan ik deze denk ik toch wel de beste vind.
Mooiste nummers van het album vind ik 'Dead Man Rise' en 'Blown Away'. De afsluiter 'Train to Mercy' klinkt ook wel goed.

2 albums opgezocht van deze band, omdat Shangri-la vond dat Tarnation, mijn inzending bij dit topic Genres >> Overigen >> Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel wel een beetje op deze band leek. Ik kan dat wel snappen.

Gister en vandaag hoorde ik al een paar keer New West Motel, erg blij met de ontdekking van die plaat. Rauwe countryrock met tintjes soul en bar-rock.

Dit album pakt me dan weer wat minder, het is betrekkelijk netjes en het geheel kent een duidelijk 80's geluid, vreemd. De afsluiter is mooi, maar ben er nog niet zo gillend enthousiast over als andere users hier.

avatar van Shangri-la
Ik raad je aan om toch alles van deze band te beluisteren, ik denk dat je verrast zult zijn.

avatar van DjFrankie
Prachtplaat die nog zeer eigentijds is in 2014.

Omdat ik helemaal weg ben van de stem van Carla Torgerson, en bovendien van de melancholie van de liedjes van The Walkabouts houd, beluister ik hun albums erg graag. Scavenger heeft wat dat betreft genoeg te bieden, en daarnaast is er in instrumentaal opzicht ook genoeg te genieten, bijvoorbeeld het gitaarwerk van Chris Eckman (al spreekt zijn stemgeluid me wat minder aan).
Ik kocht het album onlangs tweedehands, moest even wennen aan het geluid (dat ik hier en daar een beetje mechanisch vond), maar weet nu al dat ik het de komende jaren nog regelmatig zal beluisteren - daarvoor is het sfeervol genoeg.