MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Dat universele geluid zit hem vooral in de productie, wat mij betreft. Doet daardoor nogal denken aan Son Volt/Uncle Tupelo inderdaad en misschien aan Giant Sand - Center of the Universe (1992).
Vooral bij mensen die Son Volt - Trace (1995) niet bevalt zie ik niet hoe ze dit album wel goed gaan vinden (andersom is ook zeker waar, vind je die goed, dan....), hoewel dit album 2-stemmig is, want ook vrouwelijke vocalen komen zo af en toe om de hoek kijken.

Aangenaam, maar niet heel bijzonder. 6,5

Ik weet het niet,hij pakt me niet echt, maar ik weet eigenlijk niet waarom niet, ik kan niet echt wat negatiefs aanwijzen ofzo.. Vind het ook moeilijk om er een cijfer op te plakken.

Hier kan ik dus precies helemaal niets mee. Een dertien in een dozijn-schoolrockbandje, zo klinkt het mij in de oren.

Hendrik68
Lekker vrolijk deuntje. Niks mis mee. 6,5.

Felice Brothers is een geweldige band, dit nummer van zanger/drummer van die band is ook gewoon goed. Ze stellen zelden teleur. 7

Zanger heeft wel een fijne, maar het geheel, vooral achtergrondzang/2e stem krijg ik altijd de kriebels van, een beetje te gladjes dit.

German Error Message: 6,3
Blue Mountain: 6,8
Simone Felice: leuk refreintje wel, 7,3.

Voor mij een echt niemendalletje (?). Weinig bijzondere melodie + tekst.

Ik ga in de herkansing. Alt-country uit Austin.

Zat erg te twijfelen tussen twee nummers, dus neem voor je beoordeling ook deze even mee aub Dat nummer is wat meer uptempo.

Hendrik68
Ja dit mag ome Hendrik wel. Nooit van gehoord van deze man. Voor je grote filmpje een 7,5, voor "deze" een dikke 8. Hier gaan we in het nieuwe jaar eens achteraan. Heerlijk dit.

Doet me een klein beetje denken aan Lincoln Durham. Prima spul. 7.7 voor het geplaatste filmpje.

Mooi om te zien dat je enthousiast bent Hendrik, net als ik Hij doet mij op een of andere manier denken aan Tallest Man On Earth. Hij heeft een beetje dezelfde rauwheid over zich. Maar misschien zit 't 'm wel gewoon in het hempie

Grapig, ik kwam hem net hier tegen:
Roll the Bones | Shakey Graves - shakeygraves.com

Je kan zijn nieuwe album digitaal van hem kopen voor een prijs die je er voor wil geven

Aardig tot goed, zijn stem is niet denderend, maar het heeft wel een lekker sfeertje. Maar wat hier nou rauw aan is hoor ik niet zo. 6,9

Simone Felice: ik ken betere nummers van hem en zijn broers, dit is wel gewoon een 7 waard.
Shakey Graves #1: niet echt rauw, wel leuk. 7,3
Shakey Graves #2: nog leuker dan de eerste, ga er zeker meer van luisteren 7,8

Hendrik68
Mooi om te zien dat je enthousiast bent Hendrik, net als ik Hij doet mij op een of andere manier denken aan Tallest Man On Earth.

Ik ben nog wel enthousiast,maar na deze quote ben ik een stuk minder hoopvol. Beetje jammer deze vergelijking. 10 keer beter dan The Tallest Man is voor mij namelijk nog steeds 3 keer niks. Maar als deze man uit Austin zelf komt dan zit het vast wel goed. Dan hoeft hij niet te doen alsof hij Amerikaan is.

Super ontdekking vandaag, die ik toch moet delen. Geen idee waar deze band vandaan kwam, welk gedeelte van Amerika, maar het moet haast wel iets woestijn-achtigs zijn. Grote Mazzy Star invloed valt hier te horen. Andersom verwacht ik eigenlijk dat Angel Olsen goed naar de zangeres geluisterd heeft. Lo-fi woestijncountry, aldus mijn bewoordingen hierover.

Hendrik68
Eikel. Ik was ook net bezig.

Doen we er 2 vandaag? Zeg t maar.

Hendrik68
Nee joh maakt niet uit. Bovendien een mooi nummer die van jou. Beetje anders als anders. Ik mag dat wel. Weet niet of ik een heel album zou trekken, maar voor dit filmpje een 7.

Bah, ik was ook al aan het typen, misschien dat we er wel 2 per dag kunnen gaan doen op momenten dat er eenthousiasme voor is, topic loopt best aardig... Maar het is dan wellicht een goed idee er eentje 's avond en een begin van de middag te posten

Bij dit nummer ben ik weer weinig enthousiast over de 2e stemmen, maar verder wel fijn ja, wel een stuk country-achtiger dan Mazzy Star. Toch, als ik mezelf de vraag stel "is dit nu echt iets bijzonders?".. moet ik die vraag met nee beantwoorden, het is gewoontjes, maar wel goed gewoontjes

Heb geen zin om het in een cijfer uit te gaan drukken.

Linus Van Pelt
The Scientist schreef:
Bij dit nummer ben ik weer weinig enthousiast over de 2e stemmen, maar verder wel fijn ja, wel een stuk country-achtiger dan Mazzy Star. Toch, als ik mezelf de vraag stel "is dit nu echt iets bijzonders?".. moet ik die vraag met nee beantwoorden, het is gewoontjes, maar wel goed gewoontjes .

Een 3* dus Jelle, verpakt in een Cruijffiaanse uitspraak

-Shakey Graves: Aardig maar niet helemaal mijn ding, dat getrom werkt een beetje op de zenuwen en zijn zang vind ik ook niet geweldig. Toch een 6.
- Tarnation doet me een beetje denken aan The Walkabouts, komt waarschijnlijk door de zangeres. Tevens hoor ik invloeden van Calexico, niet verkeerd dus. Ik geef het een 7.

Hendrik68
Ik wens een ieder een fijne kerst toe. Hoe kan dat anders dan met het mooiste Kerstnummer aller tijden. De drinkebroer die begint leeft anno 2013 nog steeds en treedt nog altijd op. De laatste jaren weer met zijn oude band. De zangeres Kirsty Maccoll kwam jaren geleden tijdens een vakantie om het leven toen ze bij een poging haar zoontje uit het water te halen zelf werd overvaren door een macho mannetje in een motorboot.

"You PLOMISED me Broadway was waiting for me"....verspreking...

Ik heb niets met de Pogues of Ierse(traditionele) muziek en dit vind ik ook niet echt bijzonder. 5

Goed, 7.2. Het zou me iets meer moeten doen nog, maar ben gek genoeg nooit zo'n groot Pogues liefhebber geweest ook.

Maar de mooiste kerstnummers staan hier op:
Sufjan Stevens - Songs for Christmas (2006)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:23 uur

geplaatst: vandaag om 08:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.