Aesop Rock - None Shall Pass (2007)

Label: Definitive Jux

1. Keep Off the Lawn (3:45)
  2. None Shall Pass (4:03)
  3. Catacomb Kids (4:07)
  4. Bring Back Pluto (4:29)
  5. Fumes (5:00)
  6. Getaway Car (3:15)

met Cage en Breeze Brewin

7. 39 Thieves (4:15)
  8. The Harbor Is Yours (3:58)
  9. Citronella (4:53)
  10. Gun for the Whole Family (3:53)

met El-P

11. Five Fingers (4:06)
  12. No City (4:28)
  13. Dark Heart News (3:58)

met Rob Sonic

14. Coffee (4:08)

met John Darnielle

15. Pigs * (5:26)
avatar van panjoe
Gun for the Whole Family .

avatar van niels94
Ik vond dit een lastig album om in te komen, maar nu vind ik het geweldig. Die rockproducties zijn heerlijk. Als hoogtepunt moet Getaway Car trouwens ook sowieso genoemd worden: briljante productie en een heel fijne gastbijdrage.

Relaxte beats, rockerige bass inderdaad en klinkt erg lekker. Niet zo diep en duister als Labor Days en niet zo breakbeat-achtig/ zenuwachtig zoals Skelethon. Altijd een ontdekking, Aesop's platen Het enige stabiele lijkt zijn stem te zijn.

avatar van niels94
Wat komt Rob Sonic eigenlijk ontzettend hard op 'Dark Heart News'!

avatar van MDRAIJER
Ik lees net dat er een onderzoek is gedaan naar welke rappers de meest verschillende woorden gebruiken. Er werd gekeken naar 35000 woorden, Shakespeare zat op 5170, het Moby Dick boek op 6022 en Aesop... op 7392.

Link

Als dit waar is dan wil ik graag deze poëet beter leren kennen.

avatar van niels94
Geloof me: dat is zonder meer waar.

Het nummer Daylight is de ideale instapper.

Man, man, man. Wat een album.
Ik hoorde zijn muziek voor het eerst via een 'watchmojo' YouTube filmpje. Het heette: 'top 10 best independent rappers.' Ik weet niet wie op de redactie daar heeft gelobbied heeft om hem daar op plaats 9 te krijgen maar hij is z'n gewicht in goud waard.
Elk nummer zit zo vol emotie. Hoewel zijn stem misschien zich niet ideaal leent voor die taak, het lukt aardig. Maar de echt mening zit hij toch we in de tekst zelf. En die is zo diep. En niet a$ap rocky 'diep', ik bedoel serieus diep en intellectueel.
Combineer dat met een productie die daar goed op aansluit en veel muziekspeler kennis en je hebt dit album.
Zeker nummers als 'citronella' getuigen van een diepe vereenzelviging met zowel old school als new school hip-hop op een manier die zo uniek is dat het zich nestelt op een plek in mijn ceranium waar nog niet hem voor was.
Je moet er alleen wel voor gaan zitten, het vergt veel energie om er naar te luisteren. Soms misschien iets te veel. Doet voor mij er niet veel aan af maar dat is persoonlijk. Het blijft een aanrader.
5 sterren