Balthazar - Sand (2021)

1. Moment (3:28)
  2. Losers (3:26)
  3. On a Roll (3:59)
  4. I Want You (4:17)
  5. You Won't Come Around (5:20)
  6. Linger On (4:21)
  7. Hourglass (3:56)
  8. Passing Through (3:32)
  9. Leaving Antwerp (4:01)
  10. Halfway (2:48)
  11. Powerless (4:10)
avatar van Johnny Marr
Die hoes Hou op met me.

avatar van AOVV
Haal stoffer en blik maar boven, jongens. Ik ben net stukgegaan.

Serieus: goeie single, lekker relaxed zoals we Balthazar van de hun vorige album kennen, eigenlijk.

Thekillers87327
hahahaah genius. nog nooit iets van ze gehoord maar dat ga ik nu snel proberen

avatar van AOVV
Kan serieus wel iets voor jou zijn hoor, Thekillers87327. In alle ernst.

Thekillers87327
AOVV schreef:
Kan serieus wel iets voor jou zijn hoor, Thekillers87327. In alle ernst.

Haha welke band is vergelijkbaar met deze?
Wil ze ook echt ontdekken alleen ken je dat, dat je sommige artiesten gewoon niet aan toe komt haha

avatar van AOVV
Goh, dat zou ik zo niet direct kunnen zeggen. Balthazar is vooral Balthazar. Begin anders met wat losse nummers van de verschillende albums. Ik kan je Fifteen Floors, Do Not Claim Them Anymore, Leipzig (staat niet op een studio-album) en Entertainment van harte aanbevelen.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
"Halfway" was al in februari uitgekomen: Halfway - YouTube

avatar van VladTheImpaler
Het is toch al lang 1 april geweest? Want deze hoes moet een grap zijn

avatar van Kimmyboy
AOVV schreef:

En als je dan toch bezig bent: geef Bunker ook eens een kans!

avatar van dennis1808
Dit is by far een van de meest lelijke hoezen die ik in tijden heb gezien. Volgens een kennis van me is dit gedrocht wel te aanschouwen in het LUMC in Leiden.
Anyway, blij dat Halfway erop staat en ook 'Losers' is een goede voorbode. Ben benieuwd of dit album gaat klinken als een Fever deel 2.

avatar van Johnny Marr
Losers klinkt niet als een goede voorbode in mijn oren, eerlijk gezegd. Flauw, zelfs een beetje truttig nummer... Halfway klinkt dan beter maar ook totaal niet bijzonder.

We gaan het meemaken. Fever was -net als de drie voorgangers- een goed album dus dit is een heel constante band gebleken tot nu toe. Nog nooit een meesterwerk gemaakt in mijn oren, maar wel 'gewoon' vier goede albums gedropt wat ook niet elke band is gegeven. Live zijn ze ook ijzersterk en nog beter dan in de studio dus we hebben het hier wel over een topband uiteindelijk.

avatar van julesvb
Nieuwe single: You Won't Come Around (youtube)

Klinkt een pak beter dan Losers, al hoop ik dat ze dat trucje met de hoge stemmetjes niet bij élk nummer gaan toepassen.

avatar van repelstefan
Vind het eerlijk gezegd de minste van de drie. Maar pas 1x gehoord en alleen op mijn iPhone speaker dus ook nog niet een heel goed beeld ervan. Maar bij Balthazar komen steeds anders favorieten boven drijven dus misschien veranderd het nog.

avatar van Zandkuiken
Release van het album is uitgesteld naar 26/2.

avatar van coldwarkids
1,5
Ze worden steeds minder. Het eerste album blijft het beste. Daarna alleen maar gemompel en van hetzelfde.

avatar van Vinck
'Losers' is een heerlijk nummertje! Lekkere groove en fijne melodieën, oorwurmpje!

avatar van Venceremos
coldwarkids schreef:

Warhaus is nog véél slechter

Venceremos schreef:

Warhaus is nog véél slechter

Ga nog een beetje azijn drinken jongens

avatar van Venceremos
Die reactie tovert dan weer een glimlach op mijn gezicht.
Jinte kan beter solo gaan. Om positief te besluiten: diens J. Bernardt project was tof.

Venceremos schreef:
Die reactie tovert dan weer een glimlach op mijn gezicht.

'Running Days' stond in mijn top 10 van 2017! Hele fijne, zwoele sfeer die Jinte creëert op dat album

avatar van jordidj1
nou deze gaat in de pre-order voor 123poetertjes' verjaardag

avatar van peterjames777
On A Roll is ook uit. Singles zijn oké maar nergens echt super. De liedjes zijn behoorlijk glad. Daar is op zich niks mis mee. Maar ik mis een bepaalde punch, het is wat flauw allemaal. Ik verwacht dat dit album het minste wordt van het stel.

avatar van julesvb
Voorlopig middelmatigheid ten top. In alle singles hetzelfde voorspelbare trucje met hoge stemmen in het refrein. Dat wordt wel érg snel vervelend. Ze proberen niet eens meer. Bang de volledige plaat afwachten...

avatar van Erikpol
Het is meer van hetzelfde wat we tot nu toe horen. We hebben het allemaal al een keer gehoord. Neemt niet weg dat ik uitkijk naar het album.

avatar van repelstefan
Ze worden op volgorde van release steeds wat minder, de uitgebrachte singles. Maar kijk er nog steeds als een malloot naar uit.

avatar van remcodurez
Een vierde album van toch wel een van mijn favoriete bands van de jaren '10.
Na het voor mij licht teleurstellende 'Fever' hoopte ik dat Balthazar wat zou terugkeren naar hun sound van de eerste album, maar de vrijgegeven tracks doen het tegenovergestelde verwachten. Als er nog scherpe randjes op 'Fever' zaten, lijken deze volledig weg/gepolijst te zijn. 'You Won't Come Around' spreekt me nog het meest aan van de drie vrijgegeven tracks. 'On A Roll' daarin tegen doet me het ergste verwachten.

Het is jammer dat zoveel bands en ook zeker hier in België van hun scherpe randjes ontdaan worden. Goose is ook zo een Belgische band die eerst scheurde, maar de laatste jaren rustig vooruit lijkt te kabbelen. idem voor Soulwax. Het enige positieve is dat al deze bands dit live wel rechtzetten. Balthazar blijft dan ook een van de beste live-bands die ik ooit gezien heb.

Vijfde album toch?

remcodurez schreef:
Een vijfde album van toch wel een van mijn favoriete bands van de jaren '10.

redondo schreef:
Vijfde album toch?

Haha, ja juist. Dat vorige telt niet voor mij