Het is zo langzamerhand tijd om de eindejaarslijst op te maken. Daarom luister ik alle 2021- releases die ik in huis heb gehaald nog eens om het gehoor op te frissen en te zien of mijn standpunt ten aanzien van het album is veranderd.
namsaap schreef:
Wat een knaller van een plaat heeft Helloween afgeleverd! De band klinkt bevlogen en gedreven als nooit tevoren en de nummers op dit album zitten stuk voor stuk goed in elkaar in de typische Helloween-stijl. Dat betekent dus ook weinig nieuws onder de zon, of het moet de wisselwerking zijn tussen de zang van Deris en de op het oude nest teruggekeerde Kiske en Hansen. Het is deze wisselwerking die dit album nog wel net wat extra's geeft.
Deze vindt zijn weg naar mijn draaitafel de komende weken vast nog regelmatig.
Een halfjaar later heeft dit album wat mij betreft toch iets van zijn glans verloren. Sommige nummers komen te gekunsteld over (Robot King, Skyfall onder andere) of zijn te gezapig (Best Time)
Score: 78/100
Jaarlijst 2021:
1. Harakiri For The Sky - Mære (92)
2. Moonspell - Hermitage (91)
3. Soen - Imperial (90)
4. Wheel - Resident Human (89)
5. Witherfall - Curse Of Autumn (88)
5. Terra Odium - Ne Plus Ultra (88)
7. Dvne - Etemen Ænka (87)
8. Nekromantheon - Visions Of Trismegistos (86)
9. Kauan - Ice Fleet (85)
9. Frost* - Day And Age (85)
11. Cult Of Luna - The Raging River (84)
11. Motorpsycho - Kingdom Of Oblivion (84)
11. Dordeduh - Har (84)
14. Epica - Omega (83)
14. Flotsam and Jetsam - Blood In The Water (83)
14. Styx - Crash Of THe Crown (83)
17. Empyrium - Über den Sternen (82)
18. Cryptosis - Bionic Swarm (81)
19. Seth - La Morsure Du Christ (80)
19. Asphyx - Necroceros (80)
19. The Ruins Of Beverast - The Thule Grimoires (80)
- - . Tribulation - Where The Gloom Becomes Sound (79)
- - . Therion - Leviathan (78)
- - . Helloween - Helloween (78)
- - . Gojira - Fortitude (77)
- - . Transatlantic - The Absolute Universe (74)
- - . Psychonaut/Sâver - Emerald (74)
- - . Evergrey - Escape The Phoenix (73)
- - . Orden Ogan - Final Days (73)
- - . Vola - Witness (73)
- - . Wode - Burn In Many Mirrors (72)
- - . White Void - Anti (70)
- - . Decline Of The I - Johannes (69)
- - . Dread Sovereign - Alchemical Warfare (68)
- - . Evership - The Uncrowned King - Act 1 (67)
- - . Iotunn - Access All Worlds (64)
- - . The Lion's Daughter - Skin Show (60)