Arooj Aftab - Vulture Prince (2021)

Pakistan

7. Suroor (5:12)
  8. Udhero Na * (5:03)

met Anoushka Shankar

avatar van ranboy
Dit album kwam overigens afgelopen week, na ruim 1 jaar, zomaar binnen in de Dutch Album Charts, op 54!
Heeft ze in NL opgetreden? Andere verklaring?
Beter laat dan nooit.

Ah, het antwoord staat al bij Edgar18.

ranboy schreef:
Heeft ze in NL opgetreden? Andere verklaring?
Beter laat dan nooit.

Ah, het antwoord staat al bij Edgar18.

Dat zal de hoofdreden zijn idd, al zal een bijzonder sterk optreden voor een afgeladen tent op DTRH ook niet tegengewerkt hebben.

Mssr Renard schreef:

Is deze plaat dan 45 toeren of gewoon 33 toeren? Want het is een dubbelaar?

Gewoon 33 toeren, wat wel vreemd is, want door de speelduur had het makkelijk op 1 plaat gepast.
Sowieso niet een heel bijzondere package hoor. Voor het geld (ruim 30 euro) hadden ze er wel iets meer aandacht aan mogen besteden, al gaat het natuurlijk om de muziek en die is prachtig. Het vinyl klinkt, zoals we van Verve gewend zijn wel als een klok. Dus al met al wel blij om Vulture Prince op vinyl te hebben.

ABDrums schreef:
Wauw wat een lovende reacties bij dit album. Ook de beschrijvingen die ik hier voorbij zie komen (mysterieus, mystiek, exotisch, sfeervol) spreken boekdelen. Deze gaat op de luisterlijst.

Maar 3* sterren bij dit album, is het toch niet helemaal je ding?

avatar van ABDrums
vinylbeleving schreef:
Maar 3* sterren bij dit album, is het toch niet helemaal je ding?

Nope. Gisteren en vandaag een aantal keer beluisterd, maar ik kon er niet echt wat mee. Het is voor mij niet boeiend genoeg om 46 minuten naar te luisteren, hoewel ik wel veel mooie, unieke melodieën hoor en een aantal prachtige instrumentale stukken. Het ontbreekt 'm echter aan wat pit; ik kan mijn aandacht er niet continue bijhouden. Niet echt mijn muziek dus, wat dat betreft. Ik geef echter wel een (terechte) voldoende, want dit album zit wel erg knap in elkaar.

Misschien dat ik dit album over een maand of een jaar er weer eens bij pak, en dat hij dan wel klikt. Wie weet. Voorlopig houd ik het op 3*.

vinylbeleving schreef:

Als ik eens weer bij de Concerto ben, gaat deze wel in mijn boodschappenmand, samen met die van Lady Blackbird, want die wil ik ook nog steeds op lp in huis.

ABDrums schreef:

Eerlijk verhaal, misschien is het gewoon je ding niet. Misschien inderdaad nog eens proberen, maar er is anders nog genoeg moois te ontdekken!

Mssr Renard schreef:

Zeker doen, Lady Blackbird staat hier ook op vinyl in de kast, en ik heb haar eerder dit jaar ook live mogen bewonderen. Waanzinnig sterk live, maar dat schijnt Arooj Aftab ook te zijn. Wat dat betreft zijn het wel de dames met sterke debuten momenteel.

Titmeister schreef:

Het knappe was dat ze de tent bij DTRH zondag om 12:30u volspeelde. Groots.

Prachtig: https://youtu.be/ZUYJ8_tBSSQ

Tiny Desk concert (at home)

Mssr Renard
Ik ga hier toch voor de volledige score. Ern meesterwerk, een moderne klassieker.

avatar van Broem
Gisteren tijdens een luisteravondje met audiofiele lotgenoten dit album voorbij horen komen. Onbekend tot gisteren en sinds Simin Tander Simin Tander - Unfading (2020) - MusicMeter.nl met dit weergaloze album erg geïnteresseerd in deze bijzondere wereldmuziek. Wat een prachtige arrangementen op dit album begeleid met de ingetogen zang van Arooj. Erg fraai.

De rode wijn was deze keer van Roemeense afkomst, ook erg fraai Dubbele verrassing dus.