Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert (2021)

Label: Age 101

1. Introvert (6:02)
  2. Woman (4:29)

met Cleo Sol

3. Two Worlds Apart (2:58)
  4. I Love You I Hate You (4:15)
  5. Little Q, Pt. 1 [Interlude] (1:08)
  6. Little Q, Pt. 2 (3:46)
  7. Gems [Interlude] (2:57)
  8. Speed (2:40)
  9. Standing Ovation (4:08)
  10. I See You (3:58)
  11. The Rapper That Came to Tea [Interlude] (2:45)
  12. Rollin Stone (3:39)
  13. Protect My Energy (3:08)
  14. Never Make Promises [Interlude] (1:02)
  15. Point and Kill (3:05)

met Obongjayar

16. Fear No Man (4:03)
  17. The Garden [Interlude] (2:38)
  18. How Did You Get Here (4:56)
  19. Miss Understood (3:28)
avatar van Mastroianni
Prachtig album!
Ik vind het bombastische van Introvert mooi en passend bij de thematiek van het nummer. Daarna ontvouwt zich een plaat met een grote rijkdom aan stijlen, composities en arrangementen. Soms lichtvoetig en dan weer serieus. Soms speels en dan weer strak. Alles heel goed gedaan. Ik ben voorlopig nog niet uitgeluisterd.

avatar van Johnny Marr
Dopeness!

avatar van Nr.4
Afgelopen twee weken vier keer in z'n geheel geluisterd en ik word me hier toch een partij nerveus en onrustig van. Absoluut een goede plaat, maar voel het totaal niet. Het is me wat too much ofzo. Paar losse tracks die ik wel kan waarderen, maar als geheel ben ik hier echt niet voor in de mood.

avatar van Nr.4
En dan zie ik die Point and Kill video voorbij komen en ga ik toch nog een keer die plaat checken. Wie weet komt ie nog binnen.

avatar van davevr
Ik ga hem wat omlaag doen. Ik vind de invloed van de producer misschien wat te hoog, en ipv zoals op de vorige plaat klinkt het als SAULT ft Little Simz of zo. Dat stoort me wat, de momenten dat ze daar uitbreekt vind ik dan wel heel goed.

Nr.4 schreef:

Zelfde hier, veelal too much. Misschien groeit het. Voor nu is GREY Area voor mij stukken beter.

avatar van Fathead
Ik kende deze artiest helemaal niet, maar ik vind het verschrikkelijk goed. Ik twijfel er aan om hier de maximale score toe te kennen.

Het is heel divers, pompeus, filmisch, seventieserig, weelderig en bij vlagen ingetogen. Dat “hangerige rappen” zoals ze doet bij Two Worlds Apart, geweldig! Ik ga snel achter haar andere albums aan. Of nee, dat ga ik niet doen, ik ga deze eerst helemaal kapotluisteren.

avatar van Lighthouse
De volle 5 meppers voor deze uitstekende plaat. Beter heb ik dit jaar nog niet gehoord (sorry, Low en Pharoah Sanders/Floating Points). Machtige muziek.