Fat Windjacks - Hommage (2021)

Label: CULT

1. Intro (0:05)
  2. Moet Je Opletten (4:47)
  3. Soul for President (4:29)
  4. Silhouette (3:48)
  14. MIC Marvelous (2:51)
  15. Ups&Downs (3:55)
  16. Memories (4:06)
Rene1979
Beter dan CULT? Misschien wel ja... Maar een 5,5 geven is moeilijk...
Dus gaan we CULT iets verlagen en krijgt deze de classic status..

avatar van overmars89
Of ie CULT overtreft.. I don't know, man! Maar weer een stukje kwaliteit hoor!

Vooral de laatste tracks zijn echt weer keihard!

avatar van overmars89
Bij "Moest Je Opletten" moest ik wel instant gniffelen, omdat de Griselda invloeden niet te missen zijn. Al heeft de producer volgens mij wel is aangegeven dat zij ook een belangrijke reden waren om toentertijd deze groep in leven te blazen.

Overigens ben ik ook benieuwd naar de beef tussen James & A.R.T. na de track "Het Origineel". Kon er niet zoveel over vinden. Weet iemand hier meer over?

Rene1979
overmars89 schreef:

Volgens mij is die al bijgelegd maar wat dacht je dan van de lijn Sticks en Winne willen onze man van producing...

Maar goed net als bij de vorige merk ik (ook hier) dat mensen niet deze guys de props geven die ze verdienen. Zelf wat zure gasten op het vorige album hier en nu waarschijnlijk weer. We blijven liever hangen bij de ouwe mannen die nu autotune rap maken om maar een beetje bij te blijven, maar waarvan de kwaliteit ver te zoeken is. Dit is die kwaliteit

avatar van Pecore
Qua nederhop het beste dat we sinds Opgezwolle gehoord hebben!

Ik spreek geen Spaans maar wel Colombiaanse Necktie/Ga Badr op die adders op het gras wanneer ik ze wegmaai.

Wie heeft de afgelopen jaren ook zo erg harde BARS gemist op Nederlandse Hiphopalbums?!

avatar van 'rens.
Lekker album hoor. Fijne beats van Soulution en metafoor na metafoor. Memories is de beste track van 2021.

avatar van JayM
Heerlijke plaat. Doet niks onder tov Cult en is gewoon weer over de gehele linie sterk. Memories is echt een kneiter van een afsluiter!
Afgelopen zaterdag (per toeval) bij de vinyl release in Waxwell terechtgekomen en ligt sindsdien onafgebroken op de spelert.

JayM schreef:

Krijgt hier sinds vorige week ook weer veel luisterbeurten, gruwelijke plaat. Vind 'm beter dan Cult heb ik geconcludeerd inmiddels.

Nr.4 schreef:
Jij was ook bij de release?

JayM schreef:
Jij was ook bij de release?

Jep, heb ook even een exemplaar opgepikt. Ze hadden 'm van mij ook gewoon in de winkel mogen leggen of online mogen verkopen, maar goed, was wel geinig.

avatar van JayM
Volgende keer wel iets zeggen dan Ik was met een maat ah diggen in A’dam toen we bij Waxwell hoorden dat de release later zou zijn, dus dat was een mooie kers op de taart

avatar van Nr.4
Keihard toch deze he. Eigenlijk weinig op aan te merken. MC's zijn on fire, producties nog vetter dan op CULT. Alleen die laatste line van James op Moet je opletten vind ik elke keer als ik 'm hoor weer zo jammer haha.

avatar van Johnny Marr
Deze guys hebben die game op slot, klaar. jordidj1 ArnothurDZ harde shit dit hoor.

MEMORIES

avatar van jordidj1
Johnny Marr schreef:

MEMORIES

Wow, deze shit compleet gemist.
Snel maar opzetten

jordidj1 schreef:

Wow, deze shit compleet gemist.
Snel maar opzetten

Ja, ik had hetzelfde. Lag dik te slapen, maar slaap niet op deze shit jwz

avatar van ArthurDZ
Johnny Marr schreef:

Ja, ik had hetzelfde. Lag dik te slapen, maar slaap niet op deze shit jwz

Moet Ik Opletten?

Klinkt wel lekker op eerste gehoor, doet me wat aan Stikstof denken zelfs.

ArthurDZ schreef:

Moet Ik Opletten?

Klinkt wel lekker op eerste gehoor, doet me wat aan Stikstof denken zelfs.

STIKSTOF heeft goed naar deze mannen geluisterd, of omgekeerd. FAT WINDJACKS doen ook samen mee met Sticks op een Zwangere Guy track genaamd ELLEBOGENWERK. Ook wel een bop.

Ik vind dit trouwens veel relaxter dan STIKSTOF. Ze proberen minder hard ofzo. Het is een gevoel hé.