Fat Windjacks - Hommage (2021)

Label: CULT

1. Intro (0:05)
  2. Moet Je Opletten (4:47)
  3. Soul for President (4:29)
  4. Silhouette (3:48)
  14. MIC Marvelous (2:51)
  15. Ups&Downs (3:55)
  16. Memories (4:06)
avatar van Rene1979
Beter dan CULT? Misschien wel ja... Maar een 5,5 geven is moeilijk...
Dus gaan we CULT iets verlagen en krijgt deze de classic status..

avatar van overmars89
Of ie CULT overtreft.. I don't know, man! Maar weer een stukje kwaliteit hoor!

Vooral de laatste tracks zijn echt weer keihard!

avatar van overmars89
Bij "Moest Je Opletten" moest ik wel instant gniffelen, omdat de Griselda invloeden niet te missen zijn. Al heeft de producer volgens mij wel is aangegeven dat zij ook een belangrijke reden waren om toentertijd deze groep in leven te blazen.

Overigens ben ik ook benieuwd naar de beef tussen James & A.R.T. na de track "Het Origineel". Kon er niet zoveel over vinden. Weet iemand hier meer over?

avatar van Rene1979
overmars89 schreef:

Volgens mij is die al bijgelegd maar wat dacht je dan van de lijn Sticks en Winne willen onze man van producing...

Maar goed net als bij de vorige merk ik (ook hier) dat mensen niet deze guys de props geven die ze verdienen. Zelf wat zure gasten op het vorige album hier en nu waarschijnlijk weer. We blijven liever hangen bij de ouwe mannen die nu autotune rap maken om maar een beetje bij te blijven, maar waarvan de kwaliteit ver te zoeken is. Dit is die kwaliteit

avatar van Pecore
Qua nederhop het beste dat we sinds Opgezwolle gehoord hebben!

Ik spreek geen Spaans maar wel Colombiaanse Necktie/Ga Badr op die adders op het gras wanneer ik ze wegmaai.

Wie heeft de afgelopen jaren ook zo erg harde BARS gemist op Nederlandse Hiphopalbums?!

avatar van 'rens.
Lekker album hoor. Fijne beats van Soulution en metafoor na metafoor. Memories is de beste track van 2021.