KK's Priest - Sermons of the Sinner (2021)

Label: EX1

1. Incarnation (0:58)
  2. Hellfire Thunderbolt (3:49)
  3. Sermons of the Sinner (5:25)
  4. Sacerdote y Diablo (5:35)
  5. Raise Your Fists (4:10)
  6. Brothers of the Road (3:22)
  7. Metal Through and Through (8:13)
  8. Wild and Free (4:15)
  9. Hail for the Priest (5:44)
  10. Return of the Sentinel (8:59)
avatar van Faalhaas
Veel verwijzingen naar zijn voormalig werkgever. De twee vrijgegeven nummers zijn niet wereldschokkend. De titeltrack is een flinke knipoog naar Painkiller inclusief drum opening. Helaas kan het de vergelijking niet doorstaan

avatar van The_CrY
Die clip van het titelnummer vind ik ook lachwekkend, eerlijk gezegd. Het moet en zal erin gewreven worden dat K.K. Downing een groot onderdeel was van Judas Priest.

avatar van Faalhaas
Haha inderdaad met van die oude Priest livebeelden voor een uitzinnig publiek ff er tussendoor gemixt. Tamelijk lachwekkend.

avatar van Eddie
De twee vrijgegeven nummers zijn niet heel wereldschokkend, met name de zang-melodieën storen me een beetje (dat heb ik eigenlijk altijd met Ripper Owens). Muziekaal zit het het vakkundig in elkaar. Downing is een begenadigd gitarist, die weet hoe metal gemaakt moet worden, puur op basis van zijn kinde en ervaring kunnen er bijna geen slechte songs uitkomen. Wat me overigens opvalt is dat Les Binks nog een aardig potje kan trommelen voor een 70 jarige. Wat nu vrij gegeven is, is vermakelijk (vooral
sermons of the sinner) en maakt me wel nieuwsgierig naar de hele plaat, wereldschokkend vind ik het niet.

avatar van Faalhaas
Les Binks is niet te horen op dit album.

avatar van Eddie
Oh, dat wist ik niet. Dan ben ik wel benieuwd of en hoe Les dit eraf gaat brengen. Ik ken, behalve de priest platen waar hij op trommelt, verder niks van hem.

avatar van Faalhaas
Hij heeft een polsblessure en kon daarom niet meedoen. Een volledige liveset kan hij ook niet aan. Dus we krijgen hem af en toe te zien als special guest.

avatar van Eddie
Dus eigenlijk mag hij alleen meedoen omdat de ‘Les Binks, ex-Judas Priest’ het goed doet op de festival-line ups?

avatar van Faalhaas
Ik weet niet wat je nu precies suggereert. Ze waren iig allemaal zeer teleurgesteld dat Binks niet mee kon doen. Maar soms wil het lichaam even niet meer he.

avatar van BlauweVla
De "Painkiller" vergelijking ok, maar het klinkt vooral heel erg als Gamma Ray en Primal Fear.

avatar van Faalhaas
Brothers On The Road net beluisterd. Althans een poging gewaagd. Halverwege af moeten zetten. Ik kan hier niets mee. Volledig substantieloos. Inspiratieloze zanglijnen. Geen enkele bezieling. Sorry maar dit gaat hem niet worden voor mij, hoe sympathiek ik KK verder ook vind.

avatar van Edwynn
Pff KK's Priest is nog lang geen volledige equivalent danwel concurrent van Judas Priest. Waar ik de laatste Priest heel amusant vind en de beelden die ik zag van van Bloodstock zelfs indrukwekkend vond, vind ik dit broddeldingetje van de eens zo machtige KK maar een heel flauw en vervelend werkstukje. Platgeslagen liedjes over motorrijden en muziek maken. Accept, Priest en Manowar deden dat (ooit) veel beter.

avatar van Eddie
Hier kijk al een poosje naar uit zeg! Gelukkig valt het niet tegen, sterker nog ik vind het een oerdegelijke heavy metal plaat. het is makkelijk en logisch om direct het vergelijk met Judas Priest te maken, je hoort immers heel duidelijk dat KK jaren muziek heeft gemaakt voor Priest, als je dan ook nog gebruik maakt van een zanger die qua stem veel weg heeft van Rob Halford dan kun je haast niet om het vergelijk heen. Toch probeer ik dat vergelijk niet te maken. Daarvoor vind ik deze plaat simpelweg te goed. Kk steekt duidelijk een dikke vinger op naar zijn oude band door met een plaat te komen die hem zich moeiteloos meet met de laatste Priest plaat. Kk heeft er zin in en dat is goed te Horen. Dit zou zo maar eens een top 3 voor dit jaar kunnen worden.

avatar van crosskip
KK mag de solo's wel overlaten aan die andere gitarist, dit is allemaal nogal pijnlijk om te horen zeg. Al moet ik wel uitkijken: de laatste keer dat ik commentaar had over de solo's van een Priest-gitarist bleek later dat ie al jaren parkinson had.

avatar van nojob
goei album

nojob schreef:
goei album

want?

avatar van namsaap
De singles beloofden al niet veel goed voor de rest van het album en nu ik alles heb gehoord kan ik bevestigen dat Sermons Of The Sinner een erg matig album is geworden. Matige riffs, weinig spannende nummers en infantiele teksten. Nu let ik normaal niet erg op teksten, maar hier is het zo simplistisch gesteld dat je er haast wel op moet letten.

Als dit album moet bewijzen dat KK nog relevant zou kunnen zijn voor Judas Priest, dan heeft hij jammerlijk gefaald. Firepower toonde al aan dat ze best zonder hem kunnen.