Dee Gees - Hail Satin (2021)

Label: RCA

1. You Should Be Dancing (3:52)
  2. Night Fever (3:33)
  3. Tragedy (4:47)
  4. Shadow Dancing (4:15)
  5. More Than a Woman (3:08)
  6. Making a Fire [Live] (4:12)
  7. Shame Shame [Live] (4:02)
  8. Waiting on a War [Live] (4:04)
  9. No Son of Mine [Live] (3:25)
  10. Cloudspotter [Live] (3:43)
Misschien slaat het nergens op, maar ik zit toch met een dikke grijns de plaat te beluisteren. De nummers klinken gewoon top en kunnen zich meten met het origineel. Mooie gimmick tijdens RSD.

avatar van musician
Zou Dave Grohl dit altijd al een keer hebben willen doen?
Het zal de oude Barry Gibb goed doen, de Foo Fighters die je coveren een eer en een erkenning tegelijkertijd.

Grohl had Barry mogen vragen voor extra vocalen, had ook mooi geweest.

avatar van james_cameron
Grappig tussendoortje van Foo Fighters, met vijf Bee Gees-covers en vijf live-tracks. De covers zijn niet slecht uitgevoerd maar blijven heel dicht bij de originele versies, waardoor je al snel begint te denken waarom men de moeite genomen heeft dit op te nemen. De originele versies blijven tenslotte superieur. En Dave Grohl komt een heel stuk qua bereik maar hij is gewoonweg geen Gibb. De live-tracks zijn daarnaast wel oké maar ook niet heel bijzonder.