Himmellegeme - Variola Vera (2021)

Noorwegen
Label: Karisma

1. Shaping Mirrors Like Smoke (5:47)
  2. Heart Listening (5:21)
  3. Blowing Raspberries (3:43)
  4. Brother (5:02)
  5. Let the Mother Burn (4:56)
  6. Caligula (4:16)
  7. Agafia (5:55)
  8. Variola Vera (3:53)
Sparky
Hier ga ik eens lekker voor zitten. "Shaping mirrors like smoke" klinkt alvast heerlijk.

avatar van ProGNerD
Wauw, bijzonder dit; doet me qua sfeer denken aan Soup (en het recente Giant Sky van hun frontman) en wat betreft de wat meer "rockende" passages bij vlagen zelfs een beetje Motorpsycho qua sound. En daar is helemaal niks mis mee, want dat zijn ook niet de minsten, toevallig (?) ook uit Noorwegen...

Anyway: na slechts een eerste luisterbeurt op z'n minst 4 sterren waard, maar dat zou zomaar nog 's verder kunnen groeien, want er gaan nog vele luisterbeurten volgen (in afwachting van de nieuwe van Soup op 19 november)

=> Aanrader voor serieuze proggers in het algemeen en liefhebbers van genoemde bands in het bijzonder

avatar van El Stepperiño
Dit bevalt mij prima! Ga ik nog veel vaker beluisteren, en op de valreep nog een kandidaat voor mijn eigen eindejaarslijst met dank aan Bonk om deze op te nemen in zijn progeindejaarslijst.