The War on Drugs - I Don't Live Here Anymore (2021)

Label: Atlantic

1. Living Proof (4:53)
  2. Harmonia's Dream (6:26)
  3. Change (6:04)
  4. I Don't Wanna Wait (5:13)
  5. Victim (6:00)
  6. I Don't Live Here Anymore (5:27)
  7. Old Skin (4:52)
  8. Wasted (4:10)
  9. Rings Around My Father's Eyes (4:17)
  10. Occasional Rain (4:54)
Deze (bijna) bejaarde koopt nog dikwijls cd's.
Omdat ik de vorige werkjes van The War on Drugs ook in de kast heb staan, deze laatste direct aangeschaft.
Nu wil het geval dat mijn cd speler héél soms een cd niet pakt. En heel soms is dan met name zelden of nooit.
Maarrrrrrrrrr..................? Precies! I don't live here anymore wil niet in de Arcam leven en start niet op.
Dus de cd in de auto ( auto is óók al op leeftijd, want heeft nog een cd speler ).
Vervolgens vergeet je de cd uit de speler te halen en gaat deze iedere rit op repeat.

Ik moet bekennen dat ik moest wennen en ja, ook ik denk dat ik sneller werd gepakt door de voorgaande twee cd-tjes van de band. Maar na diverse autoritjes begint de muziek steeds meer te beklijven.
De stem blijft geweldig, de muziek is ( zoals beschreven in meerdere recensies ) iets minder gitaar en iets meer toetsen en ja, dat is een beetje jammer.
Persoonlijk kan ik bijvoorbeeld al enorm genieten van het simpele gitaartje in de laatste minuut van het eerste nummer.
Al met al kom ik toch weer tot de conclusie dat ik iedere luisterbeurt weer enorm geniet van deze band.

Op de eerste dag van de kaartverkoop kaartjes gekocht voor het concert in de Ziggo. Dat het vooral maar door mag gaan, want ik ben enorm benieuwd naar dit concert. Als het half zo goed is als de live registraties die ik op het web heb gezien, ben ik meer dan tevreden.

avatar van Pinsnider
Ben ik heel flauw als ik zeg dat ik die cd speler wel snap.... eigenlijk wel hè....

avatar van Eveningguard
Eveningguard schreef:
In het begin helemaal weg van deze band, maar ook ik moet nu toegeven dat de kwaliteit van de albums met de tijd minder lijkt te worden. Lost in the dream is van een dikke 5 sterren naar 4 sterren gegaan bijvoorbeeld.

Best mooi dit maar het is wel heel erg veel van hetzelfde weer. Tekstueel valt het allemaal niet erg in de smaak ook.

Een halfje erbij omdat de nummers toch wel beklijven. Een meesterwerk is het niet maar het niveau is constant genoeg. Afsluiten met een knaller zoals op Lost in the Dream doen ze hier helaas niet. Dit laatste nummer had van mij dan ook niet zo gehoeven. Maar met name de opener en het titelnummer doen mij zeker meer dan eerst.

Waarom Change misschien wel hun beste song van deze plaat is. Check de meest recente live versie. Het outro had nog wel wat langer mogen duren van mij: The War On Drugs - Change (Living Proof: The War On Drugs Global Live Event) - YouTube

avatar van luigifort
Prachtoutro id, had id nog een minuutje langer mogen duren...