The War on Drugs - I Don't Live Here Anymore (2021)

geen stemmen

9. Rings Around My Father's Eyes
  10. Occasional Rain
  • vanaf 29 oktober te koop
avatar van chevy93
Ben benieuwd! Iemand die weet wanneer de eerste single verwacht wordt?

Matige hoes overigens.

avatar van Wallie1985
Op de instagram pagina van de band was gisteren al een 30sec stukje te horen van een nieuw nummer dus ik denk dat donderdag/vrijdag er wel een nieuwe single verschijnt.

avatar van JVT
JVT
Living Proof pas 1 keer beluisterd en dan nog met kinderen op de achtergrond, maar hij klonk me vrij flauw. Straks nog eens beluisteren

avatar van Minneapolis
JVT schreef:
Living Proof pas 1 keer beluisterd en dan nog met kinderen op de achtergrond

De versie zonder kinderkoor bevalt mij goed. Dat wil zeggen.. erg mooi moody begin en ook een mooi gitaar eind. Jammer van de lange herhaling in het middenstuk.

avatar van kruder
Wonderschoon nummer in al zijn simpelheid.

avatar van VladTheImpaler
Living Proof vind ik wel een erg zoutloze opener. Laat me nou nog niet direct warm lopen voor het album.

avatar van coldwarkids
Nee, niet bepaald een goed nummer te noemen!

avatar van vincentcorjanus
Prachtige eerste single! De kracht van de eenvoud.

avatar van Dirruk
Ben ook niet weg van deze single. Kijk wel ontzettend uit naar het album. En hopelijk wordt er nog iets sterkers naar buiten gebracht.

avatar van MRDammann
Prachtige eerste single. Om stil van te worden!

avatar van sj0n88
Poeh, die single valt me niet mee. Eenvoud? Zeker! Mooi of spannend? Nee. Misschien dat het nummer meer tijd nodig heeft, maar de herhaling in het nummer stoort vooralsnog vooral. Hopelijk geen voorbode voor de rest van het album.

avatar van Dirruk
Tickets alvast in de pocket. Met de gedachte dat het toch weer een meesterlijk album gaat worden

Eliasliefhebber
Hele mooie eerste single zeg! Iets rustiger en ingetogen dan we dwod kennen maar steengoed!
Kijk er naar uit!

avatar van oceanvolta
Prachtig nummer dat Living Proof

avatar van KKOPPI
Als Living Proof de toon zet, weet ik niet wat ik moet vinden. Fijn nummer maar is dit de lead single? Beetje saai. Hoop dat er alsnog een "Holding On" achtig nummer komt.

En die hoes...even een foto uit zijn telefoongalerij gecropt & met een app de titel erbij?

avatar van TEQUILA SUNRISE
Living Proof klinkt veelbelovend.
Ben benieuwd hoe de rest van het album zal gaan klinken.

avatar van steven
Ja die hoes is niet geweldig en living prooi klinkt zeker niet verkeerd , maar zeker niet zo goed als de topnummers van de voorgangers. Gitaarwerk zo aan het einde is wel mooi . Ik ben benieuwd maar vrees een beetje voor een iets mindere plaat op basis van dit nummer

avatar van coldwarkids
Hoe eenvoudig een nummer ook kan zijn en dan toch uiteindelijk een groeier blijkt. Living Proof is na der loop van tijd aangenamer geworden om naar te luisteren.

avatar van GothamCity
Ik vind het nog steeds een nietszeggend nummer helaas.
Ze kunnen echt beter.

Wat kijk ik uit naar dit album. Ik beschouw the War On Drugs als één van mijn favoriete bands. Hun kabbelend geluid wat velen saai vinden, vind ik juist bekorend. Ik moet eerlijk zijn, mijn focus heeft nooit gelegen op de lyrics. Het is het totaalgeluid dat mij aanspreekt. Het geeft mij een soort van melancholische rust.
Mijn liefde voor de band terzijde gelaten, ik vind het nummer living proof alweer een topper. The War On Drugs doet hier niks nieuws en voor mij is dat ook niet nodig. Maar op een manier verrassen ze mij weer, zeker wanneer rond de 4de minuut dat wenend geluid van die gitaarsolo vrijkomt.

Teaser op insta. I Don't Live Here Anymore ( 5 minuut 27) is de nieuwe single en Jess Wolfe ( van Lucius) doet mee in het achtergrondkoortje. Nog even geduld…

avatar van Ralph.
michello01 schreef:

Nu ook op Spotify. Wereldschokkend nummer? Alles behalve. Maar vind het super mooi klinken.

Ben overigens zelf ook niet echt super onder de indruk van Living Proof als losstaand nummer, maar als intro voor een album lijkt het me heel mooi. Dus hopelijk is dat het idee van dit nummer.

avatar van JVT
JVT
Prachtig nummer dat titelnummer. Echt genieten, stukken beter dan living proof.

avatar van GothamCity
Weet niet zo goed wat ik van dit nieuwe nummer moet vinden. Alsof ik het vaker gehoord heb ofzo maar dan beter. Klinkt ook wel heel erg 80s.

avatar van coldwarkids
Geweldig nummer! Doet me instrumentaal aan The Paper Kites denken. Zeker met de herfsttijd bloeit dit nummer helemaal op! Romantisch.

Voor het eerst dat er een nummer van TWOD echt mee gezongen kan worden. Ik vind de dames van Lucius een mooie toevoeging. Ik las ergens dat Under The Pressure een nummer is om al rijdend bij zonsondergang te draaien en deze juist bij zonsopkomst uitermate geschikt is. Daar kan ik me wel in vinden. Prachtig.

avatar van mr-mucho
Dit neigt niet meer naar Don Henley of Springsteen in de jaren 80, dit is dat geluid. Nog meer aangedikt. Maar ook comfortabeler. Own it.

avatar van Dirruk
Vind deze wat boeiender dan Living Proof. Het gitaargeluid klinkt weer behoorlijk vertrouwd. Het refrein is juist weer vernieuwend voor deze band. Nog steeds niet omver geblazen, maar kijk alleen maar meer uit naar dit album.

In de periode voor A Deeper Understanding werd je al lekker gemaakt met nummers zoals Thinking of a Place, Pain, Holding On en Strangest Thing. Dat waren stuk voor stuk knallers. Dat kaliber heb ik nog niet gehoord.

avatar van GothamCity
Inderdaad dat heb ik ook nog niet gehoord hier.

Vind het nieuwe nummer na een paar keer luisteren ook nog steeds niks bijzonders, klinkt zelfs een beetje goedkoop.

avatar van coldwarkids
Nu al beter dan heel het vorige album! Al zal er geen enkel nummer in de buurt kunnen komen van Pain.

avatar van repelstefan
Die hele kleine liedjes kunnen mooi zijn, maar dat raakt of raakt niet en Living Proof doet dat niet bij mij. Dan liever de titeltrack, fijne vibe zit daarin.

Wat een lelijke hoes trouwens.