The War on Drugs - I Don't Live Here Anymore (2021)

Label: Atlantic

1. Living Proof (4:53)
  2. Harmonia's Dream (6:26)
  3. Change (6:04)
  4. I Don't Wanna Wait (5:13)
  5. Victim (6:00)
  6. I Don't Live Here Anymore (5:27)
  7. Old Skin (4:52)
  8. Wasted (4:10)
  9. Rings Around My Father's Eyes (4:17)
  10. Occasional Rain (4:54)
avatar van coldwarkids
Nu al beter dan heel het vorige album! Al zal er geen enkel nummer in de buurt kunnen komen van Pain.

avatar van repelstefan
Die hele kleine liedjes kunnen mooi zijn, maar dat raakt of raakt niet en Living Proof doet dat niet bij mij. Dan liever de titeltrack, fijne vibe zit daarin.

Wat een lelijke hoes trouwens.

avatar van xrockerx
jammer dat 3fm dit omartmt heeft met al hun luisteraars...doet de muziek niet goed

Titelnummer 1 van de songs van het jaar, gewoonweg schitterend. Elk detail klopt.

xrockerx schreef:

Ach...ik snap wat je bedoelt. Maar het is een puberzender. En pubertjes mag het recht op échte kwaliteit niet ontnomen worden . Ik vond, toen ik 10 was, Jeff Buckley (de muziek die mijn ouders luisterden) toen ook niks. Nu weet ik wel beter.

Ik heb er zin in. Echt zin. Als ik Adam al zie glimlachen bij de toevoeging van vrouwenstemmen in zijn achtergrondkoortje.....

avatar van dix
dix
Het geluid van War on Drugs heb ik altijd wel kunnen waarderen. Soms iets te behoudend maar toch altijd onderhoudend. Tot die laatste single, wat moeten we daarmee? Daar waren we toch veertig jaar geleden al eens geweest? Dit kun je zo over Simple Minds ten tijde van Once Upon a Time leggen, exact dezelfde sjabloon. En laat dat nou eens de plaat zijn waar ik ben afgehaakt bij die band. De geschiedenis lijkt zich te herhalen.

avatar van milesdavisjr
Nog los van het feit dat de geschiedenis zich nooit herhaalt, want per definitie een andere tijd en andere omstandigheden, lift ook deze band mee op de jaren 80 hype die al enige tijd gaande is. Dat houdt in een groots geluid, veel gebruik van de synthesizer en popachtige structuren. De neonkleuren ontbreken alleen nog. Ben wel benieuwd naar deze plaat, Granduciel intrigeert, doch een album lang zijn zemelige zang aanhoren blijft voor mij een grote opgave.

Aan dat nieuwe nummer is niet mis eh. Maar de absolute sensatie die ik had in 2017 is wel echt weg,hoor...En zoals iedereen weet, WOD = 2017. Levensbepalende nummers staan op die plaat. Is het nieuwe er af? In ieder geval mis ik iets dat de dingen overstijgt.

"I don't live here anymore" is de megahit op 3fm. Ik luister zelden naar de radio. Maar toevallig hoorde ik dit nummer voorbij komen.

Als dat het niveau van het hele album is, laat ik het schieten. Wat een inspiratieloos nummer.

GothamCity
Het is een ontzettend radiovriendelijk nummer, dus het verbaast me niet.
Maar ik hoor dit niet graag.

Dupree schreef:

Dat zegt niks. Red Eyes was destijds ook een megahit! Net zo glad.

avatar van RealChameleon
Ben nog niet helemaal overtuigd van de eerste twee nummers. Beetje te poppy..

Maar de nieuwe song op Instagram is al weer een stap in de goede richting..!

avatar van Erikpol

Eens.
Alhoewel "al hun luisteraars" er luistert bijna geen hond meer naar.

Lol die commentaren, sorry maar wat een hoop gezever. Als grote fan van The War On Drugs kan ik zeggen dat I don’t live here anymore misschien wel mijn favoriete nummer is van hen. Staat al weken op repeat, puur vakmanschap van de 1e tot de laatste seconde.

Osnoproda schreef:
Persoonlijk vind ik deze beter dan bijvoorbeeld thinking of a place.

Klopt helemaal. We kunnen eigenlijk wel zeggen dat ze nu op hun best zijn! Werd gvd tijd na Slave Ambient.

Die nieuwe teaser op Instagram gisteren beloofd veel goeds Teaser The War On Drugs Nog even geduld..

Osnoproda schreef:
Persoonlijk vind ik deze beter dan bijvoorbeeld thinking of a place.

Jongen toch, mogen we een mening hebben?
10 keer liever thinking of a place dan die laatste single.
En Pitchfork, wat dan nog? Moeten we dan schapen zijn?

gerre schreef:

Jongen toch, mogen we een mening hebben?
10 keer liever thinking of a place dan die laatste single.
En Pitchfork, wat dan nog? Moeten we dan schapen zijn?

Iedereen mag zeker een mening hebben. Je kan bijvoorbeeld gerust zeggen dat Messi niet kan voetballen, dat is ook een mening. Als iemand het vakmanschap niet ziet in I don’t live here anymore dan is mijn mening dat die persoon weinig van muziek kent.
Ik ben het soms licht oneens met Pitchfork (de laatste Sam Fender bv) maar meestal hebben ze het wel bij het rechte eind en ik gaf het gewoon aan als voorbeeld.
En tja, ik kan er ook niet aan doen dat ze er meestal boenk opzitten.
“10 keer beter” is alweer bij de haren getrokken en catalogeer ik ook onder gezever. Ik geef thinking of a place 9 en deze 9,5.

Ik heb de albums van deze band altijd van tevoren besteld op gekleurd vinyl, maar een prijs van 50 euro of meer voor dit nieuwe album op limited vinyl daar doe ik niet aan mee.

Voor de liefhebbers: nu afgeprijsd naar 37 euro de rode 2LP op amazon.fr Dat heb ik net gedaan.

avatar van Savant
[quote]Osnoproda schreef:
[quote]gerre schreef:

Ik hoor het vakmanschap wel. Het doet me alleen niet zoveel. Dat heb ik ook wel met sommige kunst, literatuur, etc. Om dan te stellen dat iemand weinig van muziek weet is wel erg kort door de bocht. Het komt mij toch te dicht in de buurt van ‘als je niet hoort wat ik hoor, dan….’als je niet gelooft wat ik geloof dan….’ En meestal volgt er dan een diskwalificatie van de ander.

Het is mooi dat je gepassioneerd bent over dit nummer. Anderen zijn dat minder of niet. Dat maakt ze niet minder liefhebber of kenner van muziek. En zelfs als dat zo zou zijn, dan kan ik me niet voorstellen hoe jouw mening over hun vermeende gebrek aan kennis ze gaat helpen om dit nummer beter te gaan vinden.

avatar van philtuper
gerre schreef:
Dan was je wel mooi 6 jaar te laat.

avatar van Ralph.
Dit is The War On Drugs...
Kibbelen doe maar in de Katy Perry / BTS secties.

Ja, ik was laat mee met WOD, klopt. Maar in 2017 maakte het dan plots wel een indruk van jewelste. Zelfs het album uit 2014 heb ik pas leren waarderen in die zelfde periode. Van debuut ken ik enkel Baby Missiles. Oei, blijkt ook al de 2e plaat te zijn, hehe.

Ralph. schreef:
Dit is The War On Drugs...
Kibbelen doe maar in de Katy Perry / BTS secties.

The War on drugs: what's in a name.

avatar van vigil
xrockerx schreef:
jammer dat 3fm dit omartmt heeft met al hun luisteraars.

Gelukkig heeft die zender nauwelijks nog luisteraars

Edit: ik zie dat iemand anders dit ook al opgevallen was

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Aantal berichten verwijderd. Voor slowchat en niet albumrelevante zaken verwijs ik graag naar de pm-functionaliteit respectievelijk het forum.

War on Drugs in paradiso was 1 van de beste live concerten die ik ooit gehoord heb. Hun detail voor sound is bijna niet te evenaren, wat je ook ziet in het feit dat ze gewoon zelf de soundchecks al deden. Helaas deed het vorige album mij echt helemaal niets. De nieuwe single vind ik wel weer lekker, maar vond hem wel wat generiek. Had ook zo een arcade fire single kunnen zijn dacht ik nog. Hele album ben ik wel weer nieuwsgierig naar.

PS
Dat er mensen hun mening over een album of band laten beïnvloeden door hoe populair het is op 3FM vind ik lachwekkend puberaal en Pitchfork is al jaren een vervelend woke platform dat qua recensies amper nog serieus te nemen is.

avatar van Grafmat
Sound schreef:
PS

Dit. Keer 10, met daarbij de toevoeging: 'en getuigen van een volkomen misplaatst superioriteitsgevoel.'

BTW: Ik vond de eerste single erg saai maar I Don't Live Here Anymore is een geniale ode aan de jaren '80, en gewoon een heerlijk nummer. De eerste dat Kink 'm draaide dacht ik écht: Huh? Kink gaat AOR draaien? Welke 80's band is dit eigenlijk? Icehouse...? The Cars...? Tot in detail (Snaredrumgeluid, keyboardsoundjes, in chorus gedrenkte gitaarsounds, de galmpjes, en de toms, die toms!) is hier een jaren '80 productie gerecreëerd. Om met Eva Crutzen te spreken: Lovin' it !

Ben dus benieuwd naar het hele album.

avatar van Dirruk
Zojuist Change gehoord. Erg fraai nummer. Wellicht de beste single tot nu toe. Maar nog steeds niet omver geblazen.

avatar van Ralph.
Hmm ik vind Change op eerste gehoor iets te braaf en netjes.