Genesis - The Last Domino? (2021)

Rock / Pop
Label: Virgin

1. Duke's End (2:07)
  2. Turn It On Again (3:51)
  3. Mama (6:50)
  4. Land of Confusion (4:45)
  5. Home by the Sea (5:07)
  6. Second Home by the Sea (6:06)
  7. Fading Lights (10:18)
  8. The Cinema Show (10:48)
  9. Afterglow (4:12)
  10. Hold on My Heart (4:37)
  11. Jesus He Knows Me (4:13)
  12. That's All (4:24)
  13. The Lamb Lies Down on Broadway (4:53)
  14. In Too Deep (5:05)
  15. Follow You Follow Me (4:00)
  16. Duchess (6:37)
  17. No Son of Mine (6:39)
  18. Firth of Fifth (9:30)
  19. I Know What I Like (4:08)
  20. Domino Medley (10:44)
  21. Throwing It All Away (3:49)
  22. Tonight, Tonight, Tonight (8:51)
  23. Invisible Touch (3:28)
  24. I Can't Dance (3:59)
  25. Dancing with the Moonlight Knight (8:00)
  26. Carpet Crawlers (5:14)
  27. Abacab (4:12)
Jullie vergeten de meest zielige en vroeger zeker 1 van de beste Live performers : Iggy Pop die de laatste jaren het podium opkruipt met een trapladdertje , als dit niet zielig is weet ik het ook nie meer ...pfff . ..Iggy hou er mee op aub !

Bluebird schreef:
18 verzamelalbums meevallen? Dat zijn er zelfs 5 meer dan de reguliere. Dit is niet alleen overkill maar totale geldklopperij! Als waardige respectvolle afsluiting waren ze beter eens de studio ingedoken voor wat nieuws. Dan had ik de kwaliteit van het gebodene nog over het hoofd kunnen zien ook.

Niemand verplicht je hem te kopen toch? Waar een mens zich al niet druk om maakt en 0,5 sterren voor uitdeelt.

EX BEASTER schreef:

Wat hebben de live concerten van Iggy Pop te maken met een verzamelalbum van Genesis?

Omdat jullie begonnen te mekkeren over de gezondheid van Phil Collins en dat hij in een stoel zit of rolstoel omdat hij zwaar ziek is ....dit was een aanvulling hoe ouwere artiesten met gezondheidsproblemen beter van het podium zouden blijven en niet zielig overkomen en zo de herinnering aan de tijd dat ze wel gezond en fit waren intact houden voor het publiek dat grof betaalt om erbij te zijn en later gefrustreerd naar huis terug gaat.....voor het geld moeten beiden het ook niet meer doen ....ik dacht dat iedereen dit wel zou begrijpen , blijkbaar niet ....discussie gesloten ....er verder over emmeren hoeft voor mij niet , ik blijf bij mijn standpunt .
Punt uit

avatar van starbright boy
EX BEASTER Ik dacht dat iedereen wel zou begrijpen dat een bericht aanduiden als mening gaat over het album en juist niet over alle onzin die anderen erbij halen. Blijkbaar niet.

Volgens mij moet ome Phil de burelen weer op om zijn alimentaties te bekostigen (met inmiddels 3 of zelfs 4 ex-vrouwen). Het is een beetje zoals John Cleese. Die geeft ook gewoon toe dat hij het podium op gaat om de rekeningen te betalen.

Ik ben het er mee eens dat het nogal knullig overkomt. In die trailer voor hun nieuwe liveshows zingt Phil geen noot. En zie je 'm een beetje zwaaien in die stoel.
En Iggy? Waarom de vergelijking wordt gemaakt is mij een raadsel. Om overduidelijke redenen.

On topic: Weer een verzamelaar. Om te cashen. Voor het label sowieso (mooi zo met de tour in aantocht). Misschien krijgt Phil ook nog wat centjes.

avatar van Edwynn
Ik vraag me serieus af wat er dan in deze tijd nog te cashen valt aan een verzamelaar behalve wat aandacht. Niks mis mee.

avatar van morketronen
Ik heb er vijf sterren bij gezet. Muzikaal uitmuntend album.

Het gaat inderdaad niet over het album maar over het feit dat 2 half gehandicapten beter weg van het podium zouden blijven en voor het geld moeten ze het ook niet doen , ze zijn al lang binnen en krijgen waarschijnlijk nog tal van royaltie's , ze hebben ook niks meer te bewijzen want ze waren super vroeger , ik heb zowel Phil en Iggy dikwijls live gezien en heb daar fijne herinneringen aan , die bewaar ik liever.

avatar van GothamCity
Weer een verzamelaar? Wat een onzin.

EX BEASTER schreef:

'2 half gehandicapten'. Allereerst een heel nare omschrijving van 2 artiesten. Zijn die minderwaardig als mens?

avatar van Hans Brouwer
EX BEASTER schreef:
Het is heel eenvoudig: als niemand, waar ter wereld dan ook, een concertkaartje koopt kunnen de kennelijk gehandicapte heren gewoon in hun verzorgingstehuis blijven en daar, in bijzijn van een paar mooie, jonge en liefdevolle zustertjes, het mooiste Genesis nummer neuriën. Eeuwig zonde dat "Entangled" niet op deze verzamelaar is te vinden!

avatar van morketronen
Het is heel eenvoudig. Laat die heren doen wat ze willen en maak zelf de keuze of je daar naartoe wil gaan of niet.

Een beetje respect tonen naar je medemens is in deze toch wel mogelijk?

avatar van crosskip
Daarnaast breekt Iggy Pop de laatste jaren nog gewoon het podium af, dus waarom hij er nu bij wordt gehaald is mij ook een raadsel.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ik heb even overwogen hier de bezem doorheen te halen, maar de discussie is op zich een legitieme - enkel komen er wat kwalificaties langs die wat op het randje zijn. Mag dat wat minder?

Verder: EX BEASTER en morketronen, gaarne het "meningvinkje" alleen daarvoor gebruiken waarvoor het bedoeld is. Dank.

avatar van van elst
Ik ken jou niet ex-beaster, maar wat zou jij ervan vinden mocht iemand je een half gehandicapte noemen die maar beter niet meer naar zijn werk gaat. Respectloze shit.

avatar van Jeve
van elst schreef:

Inderdaad, graag respect voor de heren van Genesis!

van elst Goed verwoord!

Ik ben 64 jaar ....en al 9 jaar een hele invalide....nog iets dat je moet weten over mij ...en ik heb 38 jaar gewerkt .. .
Sorry voor dar ' vinkje ' maar ik begrijp niet wat je bedoelt....

avatar van Aproxis
En ik maar denken dat wijsheid met de jaren kwam. Kom je dan even bedrogen thuis.

Ontopic: verschrikkelijke verzamelaar. Ik kan niks met een mix van oud en nieuw.

avatar van linxde1
Mr. Rock schreef:

Ik denk dat dit een flinke tip van de sluier oplicht ja. Grotendeels gelijk aan de vorige reünie dus, al zou Dancing with the Moonlit Knight een aangename verrassing zijn.

Vast in een een of andere domme medley. Wat ze steeds doen met die oude topnummers. Het zou echt een verrassing zijn als ze Cinema Show, Moonlit Knight en de andere nummers van de Gabriel/Hackett periode van de eerste tot de laatste noot zouden spelen. Ik vrees van niet.

avatar van musician
EX BEASTER schreef:

...En ik ben blij dat je weer terug bent op de site, er moet per slot van rekening ook professioneel worden gemopperd en heel vaak is het ook terecht.

De live optredens hebben m.i. alleen niets met deze verzamelaar met studio opnames te maken. Banks, Collins en Rutherford hadden bij wijze van spreken ook dood en begraven kunnen zijn en dan had de platenmaatschappij nog steeds deze verzamelaar kunnen uitbrengen.
En daarom hoeft er ook alleen geoordeeld te worden over dit album, de samenstelling van de gekozen nummers. Dan kan worden geconcludeerd dat de meesten van ons dit album al in huis hebben, want alle albums van Genesis op de plank.

Dan blijft het nog leuk voor jonge beginners en zij die nog nooit van Genesis hebben gehoord (voor zover mogelijk).
Voor het overige is en blijft het Genesis muziek met als regel toch een band met betere muziek (hoewel later ook duidelijk schommelend in niveau).

Bijzonder voor mij blijft de verrassende interesse voor het nooit op single verschenen The Cinema Show van Selling England by the Pound. Het duurt ook 10 minuten maar komt de laatste jaren (ook bijvoorbeeld op R-Kive) opeens terug op verzamelalbums. Ik moet ook toegeven dat de schoonheid er van niet valt te ontkennen.

Klopt volledig Musician , ik ken je nog van vroeger....en las altijd je stukjes...waar ik veel aan had , Tanx

avatar van Metal-D78
musician schreef:

Daarvoor bestaat anno 2021 Spotify, Apple Music etc. met playlists en dergelijke...

avatar van PUbu
Ach beste mensen. Ik draai weer eens The Lamb Lies Down on Broadway en Selling England by the Pound. Waarin ze stelling namen tegen het grote geld?? Verzamelaars hebben me nooit echt geboeid maar leuk dat ze nu weer wat aandacht krijgen...lol