The Doobie Brothers - Liberté (2021)

Label: Island

1. Oh Mexico (3:21)
  2. Better Days (3:22)
  3. Don't Ya Mess with Me (3:32)
  4. Cannonball (3:44)
  5. Wherever We Go (4:02)
  6. The American Dream (3:50)
  7. Shine Your Light (3:51)
  8. We Are More Than Love (3:24)
  9. Easy (2:58)
  10. Just Can't Do This Alone (3:18)
  11. Good Thang (3:10)
  12. Amen Old Friend (4:13)
avatar van Poeha
Oh Mexico en Cannonball klinken vertrouwd en erg fijn. Don't Ya Mess with Me doet nog prima mee. Van Better Days ben ik minder gecharmeerd. Maar het is een eerste luisterrondje, dus wie weet.

avatar van Poles Apart
bikkel2 schreef:
Kennelijk niet als ik de hoes bekijk.

Doet alleen mee tijdens de tour, niet op het album: zie hier.

Poles Apart schreef:

Doet alleen mee tijdens de tour, niet op het album: zie hier.

Duidelijk verhaal. Dank voor de info Poles Apart!

avatar van Minneapolis
bikkel2 schreef:
Kennelijk niet als ik de hoes bekijk.

En dat maakt het voor mij gelijk half zo interessant. Jammer.

avatar van gaucho
Inderdaad jammer, maar 'half zo interessant', zover wil ik niet gaan. Ik word al blij als ik de twee originele leden Patrick Simmons en Tom Johnston op de hoes zie staan. De derde is kennelijk ene John McFee, wiens komst ik gemist heb. Maar ik ben dan ook afgehaakt rond de millenniumwisseling, bij Sibling rivalry, wat ik een erg tegenvallende plaat vond. Eerste single Oh Mexico klinkt vertrouwd, maar ook een beetje tandeloos, zoals op bijv. Brotherhood, wat ook niet zo'n geweldige worp was. Al heeft het dankzij de vocalen van Tom Johnston wel meteen weer een herkenbare Doobies-sound.

Ik hoop dat de andere nummers minstens zo goed zo zijn, maar ben toch een beetje sceptisch. Maar ik ga er wel enkele luisterbeurten aan wagen.

avatar van Zwaagje
Ik ben eerlijk gezegd niet onder de indruk na één luisterbeurt. Het vorige volwaardige album vind ik sterker. Bij uitkomst van dat album werd ik aangenaam verrast na jaren stilte. Nu had het wel stil mogen blijven eerlijk gezegd.

World Gone Crazy was destijds, hoe lang geleden ook, sterk. Welkom dan ook. Deze komt dan voor mij onverwacht. Ik houd het allemaal dan ook minder bij dan way back then. Opgegroeid met o.a. dan The Doobies kan deze band bij mij dan ook weinig verkeerd doen. Geen McDonald als full lid, live idd wel, voor mij geen bezwaar. De top, absolute top waren al die platen zonder hem. Ben ik wellicht bevooroordeeld nu?. Ja, kijk, wie niet. Maar deze is meer dan fijn ja. Don't cha mess with me met snerpende solo, de stem nog krachtig van Johnson, kortom yes. Enkel de vinyl liefhebber zal moeten wachten, de release daarvan staat voor begin 2022. Als de lange wachttijden daar tenminste geen roet in gooien ja, wat wel te verwachten ware, gegeven de situatie in platenland, al geruime tijd. Wie dem auch sei, degelijk album, mooie comeback, fris, zelfs op leeftijd en of course wetende dat de tijden van Captain and Me, What were once vices, Stampede, etc never meer terug komen. Kan ook niet. Das war einmal. Njoy deze...