DARK - Nightmare (2021)

Label: Young & Cold

1. Nightmare (4:00)
  2. Forever Suffer (3:13)
  3. Nyctophilia (3:54)
  4. In the Dark You Die (5:24)
  5. Gothic Love (4:00)
  6. Lovers in the Dark (4:11)
  7. In the Shadows (4:34)
  8. Avoid Everyone (4:18)
avatar van Scarlet
Interessante eenmansband die zware gitzwarte gothic rock maakt met donkere vocals, echo's, dreunende drummachines en alles wat daarbij hoort. Doet me nog het meeste denken aan de Britse gothic rockers van Midnight Configuration uit de jaren 90.

NIGHTMARE (Full Album) | DARK - dark-darkwave.bandcamp.com

avatar van Bakema NL
Ik had een paar nummers gehoord een maand terug of zo en deze gepre-ordered....digitaal uit, cd komt ergens in november.

Erg lekkere muziek.

avatar van Scarlet
Misschien ook iets voor jou? Killeraapje

avatar van Killeraapje
Veel dank weer voor de tip Scarlet

Veel bands die ik goed vind zoals Lord of The Lost en Mono Inc komen ook uit Hamburg. Ik heb wel een voorliefde voor de scene daar. Op het eerste gehoor klinkt het weer erg lekker. Moet dit nog een paar keer luisteren.

Killeraapje schreef:

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik deze bands niet ken. Ik ken wel een aantal Duitse bands uit de jaren 90 en begin van deze eeuw. In de jaren 90 waren er betrekkelijk veel Duitse bands in dit genre. De scene was en is daar ook groter dan elders in Europa. Dit debuutalbum van DARK is inmiddels al een cultalbum daar. Met name omdat dit het 'pure' gothic rock/darkwave geluid uit die tijd zou terugbrengen. Daar zit wel wat in vind ik.