Arca - KICK ii (2021)

7. Araña (4:17)
  8. Femme (1:42)
  9. Muñecas (3:33)
  10. Confianza (1:47)
  11. Born Yesterday (3:18)

met Sia

12. Andro (4:35)
avatar van McSavah
KiCk iii wordt tegelijk met deze uitgebracht

avatar van Mausie
Mausie (crew)
McSavah schreef:
KiCk iii wordt tegelijk met deze uitgebracht

Heeft ook al zo'n 'prachtige' hoes

Arca - KicK iii (2021) - MusicMeter.nl

avatar van McSavah
en waarom KiCk iiii ook niet meteen

Poa
De hoes inderdaad… Toch wel jammer, die van &&&&& vond ik juist zo tof. Maar misschien hecht ik er teveel waarde aan.

avatar van ni slecht
Prada/Rakate is heel herkenbaar Arca natuurlijk, Luna Llena is dan weer bijna een ballad te noemen naar Arca normen, misschien is het daarmee wel het meest interessante nummer op deze plaat. Tiro lijkt wat verder te borduren op de succesvolle samenwerking met Rosalía. Het nummer met Sia springt eruit als minst experimentele (lees Arca) nummer, het was misschien goed geweest als het wat vroeger kwam.

Lijkt iets minder kan kiCk i, maar vrij zeker dat deze nog zal groeien.

avatar van Don Cappuccino
Deze plaat staat inmiddels op de streamingdiensten.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Geloof het of niet, maar ook kiCK v wordt wss deze week uitgebracht. Een bonte verzameling hoezen bij elkaar kun je wel zeggen

Hoe heet dit genre? Ik hoor een soort industrial ragga met rapteksten? waarschijnlijk een generatiedingetje, maar ik word hier erg onrustig van.

avatar van overmars89
Prachtige hoezen eerlijk! Mooi als vier/vijfluik in de woonkamer. .

Hoewel ik groot fan ben van Arca's eerdere repertoire, ook wel na de flinke stijlverandering op "Arca". Kick I vond ik ook nog wel heel dope, heb ik nu wel het gevoel dat een klein beetje interesse begin te vierliezen.

avatar van Minneapolis
overmars89 schreef:
Prachtige hoezen eerlijk! Mooi als vier/vijfluik in de woonkamer. .

Hang ze op voor kerst zou ik zeggen. Het gezellige tafereeltje van deze hoes geeft vast gesprekstof met de familie.

Ik schrik nog elke keer dat ik de site open van dit deze week uitgelichte album.

avatar van Aproxis
Wat verschrikkelijk om de site te openen en deze hoes telkens te zien. Ik denk dat ik de muziek maar niet ga proberen.

avatar van dix
dix
Aproxis schreef:
Wat verschrikkelijk om de site te openen en deze hoes telkens te zien.

En dan heb je zelf als avatar een ontploffend hoofd?

avatar van Aproxis
dix schreef:

En dan heb je zelf als avatar een ontploffend hoofd?

Haha daar lijkt het wel op he. Ik zie het meer als een enorm hersenspinsel aan informatie.

avatar van meneer
Toch heb ik elke keer als ik MuMe open en deze hoes zie dat ik denk dat die Arca teveel sambal heb gegeten.. Moeilijke wc ook waar ‘ze/hij/het’ boven hangt.

avatar van Don Cappuccino
Aangezien de discussie over deze plaat amper verder komt dan de hoes momenteel, is het tijd voor mijn bevindingen over KICK ii na een aantal luisterbeurten. Het tweede deel in de uiteindelijk vijfdelige Kick-serie, aangezien Arca vorige week maar liefst vier Kick-platen uitbracht, waarbij iedere plaat ook echt een ander geluid brengt.

KICK ii is een plaat die zich qua stijl absoluut niet in mijn kennisgebied bevindt. De plaat heeft bij mij dan even moeten ''landen'', maar dat is nu absoluut gebeurd. Ik lees veel over ''reggaeton'', een soort clubmuziek die ontstond in Puerto Rico en waar ik zeer weinig affiniteit mee heb, maar het is me na een korte verkenning daarvan in ieder geval duidelijk dat Arca daar meer industriële, melancholische en atmosferische vormen van brengt. Dit is het soort album waarop goed gedanst kan worden op de deinende beats, maar ook in een hoekje van de dansvloer gehuild kan worden op de melancholische ambient-texturen, of thuis geconcentreerd het als luisterplaat te behandelen en de talloze lagen te ontrafelen, want die zijn er weer genoeg. Het is diezelfde balans tussen abstracte flitsende lagen en juist hele catchy songs waar ik Arca in het eerste gedeelte van de Kick-serie ook al op complimenteerde. Born Yesterday is ironisch genoeg de ''vreemdste'' track op de plaat, aangezien Arca hier met Sia op zang behoorlijk dichtbij een ''reguliere'' popsong komt, en ook met succesvolle resultaten.

Ik vind Born Yesterday juist helemaal op zijn plek richting het einde van KICK ii, een echte sfeervolle ''cool down'' samen met Andro.

avatar van Urbanoetang
Een wisselvallige collectie van singles die als geheel niet lekker samenvloeien. Na een prima eerste helft daalt het kwaliteitsniveau enorm vanaf Lethargy, waarna we voornamelijk B-side concepten voorgeschoteld krijgen; op Born Yesterday na, wat helaas het type Arca nummer is waar ik niets mee kan.

Voor mij de minste uit de KicK serie.

avatar van Koen St
Na nog een luisterbeurt kan ik zeggen dat dit mij meer bevalt dan eerst, en Rakata is echt een topnummer en een van mijn favoriete van haar. Gewoon erg lekker album dit met veel sterke nummers, maar toch 4* van mij vanwege dat nummer met Sia, dat is eigenlijk het enige Arca nummer dat ik niet leuk vind. Gewoon kak eigenlijk (naar mijn mening natuurlijk!), maar de rest is wel erg lekker