brt schreef:
Ik begin steeds meer een haat-liefdeverhouding te ontwikkelen met The Slow Show.
Ik heb ze rond hun debuut meerdere keren live gezien en ook White Water grijs gedraaid, maar hun opvolger vond ik al minder en eigenlijk bekruipt hetzelfde gevoel me nu ook weer. Het is voor mij echt over de rand van de kitsch. Dat lage gekrakeel van de zanger (als de Nickelback van de pop noir), de songs die maar niet echt willen pakken, maar vooral helemaal plat geproduceerd en kapot gecompressed zijn. Het staat me steeds meer tegen.
Elke keer probeer ik het weer hoopvol, maar elke keer haak ik weer af, ook weer bij dit album.
Als ik dan White Water weer beluister hoor ik dat veel van die (kitscherige) elementen ook al aanwezig waren, maar misschien nog net aan de goede kant van de lijn, voor mij.
Het lijkt alsof de liefde bekoeld is, jammer. Want het is een band die potentieel echt mijn ding zou kunnen zijn gezien wat ik verder nog luister.
Welke elementen zijn voor jou nu dan net over de lijn? Gedurende de albums merk ik juist daarin veel meer balans en nuance, geen krachtpatserij en precies hier en daar spaarzaam een trompet, piano of koortje.
Daarnaast denk ik dat je met Mountbatten, Rare Bird, Weightless, Woven Blue en ook Blinking echt totaal andere liedjes hebt dan op het debuut. WW is een fantastische plaat maar ik had het idee dat ze daar nog niet echt een idee hadden wat ze zelf allemaal wilde.