The Scene - Open (1992)

8. Zuster (3:41)
  9. Soldaat (4:07)
  10. Thuis (5:31)
avatar van Memymusic
Alle songtitels één woord? Dan ook mijn kwalificatie voor dit album: geweldig

avatar van sheep67
Heb mooie herinneringen aan het nummer Samen. De periode rondom de geboorte van mijn zoon in 1993 draaiden wij dit tot in de nachtelijke uurtjes.
De nare berichtgeving omtrent Thé raakt me diep en ik heb zoveel respect voor de man die waardig afscheid wilt nemen van zijn publiek. Hij zal op Pinkpop gaan optreden en dan ben je echt een diehard, zoals hij het zelf verwoordde in de media. Wat een klote-ziekte

avatar van sheep67
Ja heftig hoor pfff.....Ze begonnen met Platina Blues/Part 1 en dat hakt er gelijk wel in.

buizen
Het voelt bijna als ongepast om nu een wk-wedstrijd van Duitsland te volgen, alsof dat belangrijker is dan dit afscheid. Toch kijk ik de wedstrijd, met heel zacht de muziek van dit optreden, en af en toe kijk ik de beelden.
Het is inderdaad een rotziekte.

avatar van sheep67
Arno Hintjens nu!! Vond die fado-zangeres van zojuist ook heel mooi en toepasselijk. Hier staat de TV ook aan hoor maar geluid wel uit. Le Java nu !!!

avatar van jailhouserocker1
Hij heeft aangegeven dat hij nog meer optredens gaat geven als hij het nog aankan. Ik begreep dat hij zich nog hartstikke goed voelt nu, dus wie weet.............. Inderdaad wel afschuwelijk bah, kutziekte (sorry maar kon geen ander woord bedenken)

avatar van sheep67
Ja klopt. Tot zover zijn gezondheid het toelaat wil Thé Lau nog gaan optreden met centraal zijn Platina Blues-project. Las in een artikel dat ondanks de ernst van de ziekte het goed mogelijk is om nog enkele jaren er mee te kunnen leven. Nou, ik mag het echt hopen voor hem! De voortekenen spreken dit weliswaar tegen maar zolang hij zich goed voelt!

avatar van Boenga
Na het concert in De Lotto Arena op 14/06 ben ik gisteren ook in de Brusselse AB gaan kijken.
De kleinere zaal maakte het geheel nog een stuk intenser, met een publiek dat helemaal opging in de muziek, in de teksten, in wat Thé Lau op het podium vertelde, en de situatie die hijop dit moment moet doorstaan
Een hele portie klassiekers van de band, vermengd met in een aantal recente en rustige nummers waarin hij zijn toestand reflecteert.
Heel emotioneel, heel pakkend, voor mij, voor iedereen iedereen die daar aanwezig was.

Een fantastisch band, in mijn oren en ogen de beste Nederlandstalige rockband ooit.
Ik hoop dat mirakels realiteit zijn.

avatar van Pelk Ruel
Samen is een heerlijk nummer, Open is geweldig en Kans is ook niks mis mee

avatar van brandos
ik had 'open' destijds op een cassettebandje staan met Lenny Kravitz 'let love rule' op de andere kant. dat was geen harden want ik moest Lenny iedere keer doorspoelen. Open is zo'n album die speciaal voor mij geschreven leek te zijn. geen idee hoe The aan die inside information kwam, maar hij wist de kortste weg naar mijn hart te vinden. Dat zal hij, niet alleen bij mij blijven doen.

HELD. THUIS!

avatar van Zagato
Volgens mij het enige nederlandstalige album in mijn collectie en ook de enige van The Scene. Haalt de draaitafel niet vaak maar als het wel gebeurt, zoals nu, heb ik daar geen spijt van. Heerlijk album met voor mij als uitschieter 'Soldaat'.

avatar van brandos
Zagatozegt;
Bij mij hebben Nederlandse acts die Nederlands zingen wel een streepje voor t.o.v. van de Engelstalige 'mainstream' (iets met geloofwaardigheid). Maar voor diegenen voor wie dat niet zo is raad ik deze inderdaad als eerste aan: compacter dan opvolger 'Avenue de la Scene', gelijkmatiger dan voorganger 'Blauw' en sowieso ruim beter dan het gros van de Nederlandse plaatproducten.

avatar van reptile71
Zagato schreef:
Haalt de draaitafel niet vaak...

Dat kan ook niet, want deze bestaat niet op vinyl. Maar man man, hij is een mooie vinylpersing meer dan waard!

The Scene kende ik vnl. van Blauw en Iedereen is van de wereld. Beide nummers die stuk zijn gedraaid. Zonde, maar ik associeer ze teveel met meezingende massa's of dronkaards in kroegen. Het album Blauw ken ik verder niet.

Deze cd kwam ik vandaag toevallig in een kringloop tegen en heb ik maar meegenomen. Eerst bijna niet, maar toch maar wel. En ik draai hem nu voor de tweede keer achter elkaar, omdat het me zo prettig verrast. Wat een fijne plaat. Hij rockt en raakt, mooie melodieën en teksten. Die 1,50 nu al terugverdiend.

Meesterwerk. En nu dan eindelijk op vinyl!

avatar van Bolev
inderdaad op vinyl te krijgen tegenwoordig, zelfs op rood vinyl. Hoe toepasselijk bij de hoeskleur.

Klopt de vinyl heb ik al enkele jaren ondertussen. Voor mij blijft de scene voor altijd het concert op YouTube, 4 level party in Laken, België.
Waanzinnig mooi!