Sepultura - Beneath the Remains (1989)

Braziliƫ
Label: Roadracer

1. Beneath the Remains (5:11)
  2. Inner Self (5:07)
  3. Stronger Than Hate (5:50)
  4. Mass Hypnosis (4:22)
  5. Sarcastic Existence (4:43)
  6. Slaves of Pain (4:00)
  7. Lobotomy (4:55)
  8. Hungry (4:28)
  9. Primitive Future (3:08)
  10. A Hora E a Vez Do Cabelo Nascer * (2:20)
  11. Inner Self [Drum Track] * (5:09)
  12. Mass Hypnosis [Drum Track] * (4:21)
avatar van sluiswachter
Iemand hier op mm zei al eens tegen me: ; 'je hebt nog heel wat in te halen en te genieten.' Nou: JA! Jummie

avatar van ZAP!
Walking these dirty streets
With hate in my mind
Feeling the scorn of the world
I won't follow your rules

Klassieker, ook hier tot minimal remains kapot gedraaid indertijd. Tuurlijk, hier en daar kan je wel overbekende metal elementen terughoren, maar dit is wel heel erg lekker en bruut met toch flink wat afwisseling en melodie, én vaak geven ze er nog een eigen(wijze) draai aan (bv. het einde van 'Stronger Than Hate'). Zó geweldig als indertijd vind ik deze dan niet (dikke 10), maar afgerond kom ik wel bij de volle mep uit (krappe 10).

avatar van Flat Earth
Iemand de remaster geluisterd?

avatar van vielip
Welke? Er zijn er inmiddels diverse volgens mij.

avatar van Edwynn
En die zijn allemaal nergens voor nodig. Het origineel klinkt zo fris als een hoentje.

avatar van vielip
Ik heb een remaster cd met daarop 3 bonustracks. Die klinkt toch echt wel lekkerder dan het origineel moet ik toegeven. En het origineel klinkt inderdaad ook al prima! Maar die remaster knalt nét even wat lekkerder uit de speakers. Maar ja, dat is mijn beleving.

avatar van Dirkrocker
Geweldige plaat blijft dit. Toevallig deze vandaag weer eens gedraaid, na lange tijd. Vroeger deze grijs gedraaid. En plaat uit de tijd dat sepultura nog echt sepultura was. Beneath the remains en inner self zijn geweldige openers van het album, en je zit gelijk in de stemming. Elk nummer ramt en beukt heerlijk door je speakers, en halen en uitstekend niveau. Voor mij en echte metal classic.