MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Mark Knopfler - Kill to Get Crimson (2007)

mijn stem
3,49 (139)
139 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Pop
Label: Universal

  1. True Love Will Never Fade (4:21)
  2. The Scaffolder's Wife (3:52)
  3. The Fizzy and the Still (4:07)
  4. Heart Full of Holes (6:36)
  5. We Can Get Wild (4:19)
  6. Secondary Waltz (3:44)
  7. Punish the Monkey (4:38)
  8. Let It All Go (5:18)
  9. Behind with the Rent (4:48)
  10. The Fish and the Bird (3:45)
  11. Madame Geneva's (3:59)
  12. In the Sky (7:31)
totale tijdsduur: 56:58
zoeken in:
avatar van ckuhl
5,0
Down that long highway, schitterend.. echt vaag waarom Knopfler sommige mooie nummers zo 'verbergd',

avatar van herman
Berichten verplaatst naar Mark Knopfler

avatar van ckuhl
5,0
Allemaal al gestemd in de top2000 ??

avatar
WernerGSF
oh wat is de top2000 bagger
geen Muse, geen Arctic Monkeys niet The Stokes tjonge jonge

avatar van ckuhl
5,0
Weet het, veel artiesten (ook uit mijn tijd) bijv Big Country zit er ook niet tussen. maarja, laten we de goede artiesten die er instaan dan stemmen

avatar van Running On Empty
3,5
Big Country heb ik zelf toegevoegd. Schande dat die er niet tussen stond

avatar van rudiger
5,0
ckuhl schreef:
Allemaal al gestemd in de top2000 ??

Telegraph Road heb ik op 1 gezet .

avatar van Morrisson
Ga deze binnenkort eens aanschaffen. Heb je trouwens al tickets besteld voor zijn optreden in vorst?

avatar
Geweldigenoten
ckuhl schreef:
Allemaal al gestemd in de top2000 ??

Weiger ik, toch allemaal doorgestoken kaart. Stem je massaal op een artiest, dan wordt het nietig verklaard en stem je normaal, dan komt ineens Boudewijn de Groot op 1...

Uhuh... ik zet mijn smaak wel gewoon in de huiskamer op, maar dan wel wat ruiger werk dan old Knopfler

avatar
Dit is zeker een perfect album van meester Knopfler. De zang van Mark is zeker de laatste jaren beter geworden evenals zijn gitaar spel (maar is niet meer geweest wat ie vroeger was tijdens The Straits).
Is niet het beste wat ie solo gedaan heeft, Sailing To Philadelphia is en blijft toch een stuk beter.

Als ik het album sterren moet geven, is het wel een cijfer 4 waard.

Ik ben, naast het solo werk van Mark Knopfler ook fan van Dire Straits.
Ik geniet elke keer weer van het begin werk van Dire Straits en natuurlijk van het werk van Knopfler, gewoon TOP.

Mvg,
Martijn v/d horst

avatar van rudiger
5,0
Welkom Martijn .

avatar van Red Hole Sun
1,5
Behind with the rent? Misschien van het in zijn cruise ingebouwde binnenbad?

Blijkbaar weet de beste man niet zoveel meer te vertellen.

Er staat niet 1 goed nummer op dit album vind ik tot nu toe.

Het is muzikaal niet slecht, maar het zijn stuk voor stuk geen goede nummers. En ik vind het album saai.

avatar
Harald
Wat heb ik van een misschien muzikaal goede cd als het me niet boeit en ik bij het beluisteren bijna in slaap val? Geef me maar liever ruwe rock of blues met inspiratie, het hoeft niet eens perfekt te zijn.

avatar
Je hoeft er ook niet van te houden, smaken verschillen natuurlijk en misschien helpt als je de cd wat vaker te draait. Ik vond dit album in het begin ook niets, nu is het een top album (enkele nummers uitgezonderd natuurlijk).

Het gaat hem niet om het geld, hij heeft al genoeg verdiend met zijn periode met de Dire Straits. Hij heeft de cd gemaakt voor de lol zou je haast zeggen en dat is ook wel een beetje waar. Om het geld hoeft ie het niet te doen (hij is een miljonair!).

En verwacht ook geen typische Dire Straits nummers op deze cd (met uitzondering van Punish the monkey), wat natuurlijk niet wil zeggen dat ie deze style definitief heeft verlaten.

Mvg,
Martijn v/d horst

avatar van rudiger
5,0
Red Hole Sun schreef:
Behind with the rent? Misschien van het in zijn cruise ingebouwde binnenbad?

Blijkbaar weet de beste man niet zoveel meer te vertellen. En ik vind het album saai.

Nee Oasis heeft tegenwoordig nog wat te vertellen , en is helemaal niet saai .

avatar van Red Hole Sun
1,5
Het lijkt me erg ironisch als Oasis een numer maakt over geldproblemen. Voor mij hoeft een nummer niet ergens over te gaan. Maar als je multimiljonair bent en liedjes gaat maken over en huurachterstand als je niet eens een huurhuis hebt maar een gigantische villa vind ik dat een afknapper.

Ik heb verder nix tegen je gote vriend Knopfler hoor, keb zelfs kaartjes voor hmh. Koste ook iets van 40 euro, dus een deel van zijn huur heeft ie al binnen.

En ik vind het album wel saai.

avatar van freitzen
3,0
Helaas ben ik niet zo onder de indruk van dit album. Ik zal een paar punten noemen die mij opvallen.

Met True Love Will Never Fade heb je bepaald geen spetterend begin te pakken. De echte fans horen onmiddellijk de vergelijking met het in 1996 op Golden Heart verschenen ‘Nobody’s Got the Gun.’ Luister naar de eerste regel van beide nummers en u zult het beamen. Verder doet True Love Will Never Fade mij nogal aan het De Dijk-nummer 'Nergens Goed Voor' denken. Allebei nummers met een eenvoudig, op sommige plaatsen identiek akkoordenschema, maar De Dijk maakt er toch wel een stuk beter nummer van.
"Maar ik kan van je houden... True love will never fade" blijft het doordreunen in mijn hoofd. Met dit nummer komt het al niet meer goed.
Het valt ook op dat er nogal wat nummers in driekwartsmaat opstaan. Inclusief de drie langste nummers zijn het er maar liefst zes in totaal: dat is dus helft van het album. De meeste nummers klinken aardig, maar Secondary Waltz zou met dat terugkerende intro bij wijze van spreken zo de nieuwste Nick en Simon kunnen zijn. Voeg daar nog bij dat al die driekwartsnummers praktisch hetzelfde tempo zijn geschreven, en dan is zes op één album net wat te veel.
Als je het cd-boekje bekijkt, zie je dat hier weer veel aandacht aan is besteed. Mooie hoes, mooie plaatjes. En jawel, Knopfler staat er zelf ook een paar keer in, een beetje op de manier van “kijk ik ben er nog steeds en maak nog steeds leuke liedjes en zal daar nog lekker mee doorgaan.” De teksten zijn zoals altijd van hoog niveau, maar de volgende keer mag er best wel weer eens een beetje gerockt worden. Al hoef ik nou ook weer geen nieuwe Twisting by the Pool te horen of zo
Punish the Monkey is alvast een stap in de goede richting, vooral ook door dat voor zijn doen verrassende intro dat je weer even wakker schudt.

En mede door dat laatstgenoemde nummer kan ik hier toch gewoon weer een voldoende van maken. 3 sterren voor onze Mark, met de hoop dat zijn volgende album wat verrassender zal zijn.

avatar van rudiger
5,0
freitzen schreef:
Met True Love Will Never Fade heb je bepaald geen spetterend begin te pakken. De echte fans horen onmiddellijk de vergelijking met het in 1996 op Golden Heart verschenen ‘Nobody’s Got the Gun.’ Luister naar de eerste regel van beide nummers en u zult het beamen.

Sorry ik zie de overeenkomst niet .
Het zijn twee verschillende nummers die totaal niet op elkaar lijken.

avatar van rudiger
5,0
freitzen schreef:
De teksten zijn zoals altijd van hoog niveau, maar de volgende keer mag er best wel weer eens een beetje gerockt worden.

Hier ben ik het wel mee eens .
Op het volgend schijfje moet er weer gerockt worden.

avatar van freitzen
3,0
rudiger schreef:
Sorry ik zie de overeenkomst niet .
Het zijn twee verschillende nummers die totaal niet op elkaar lijken.

Dat is dan mijn fout, dan had ik misschien wat duidelijker moeten zijn.

De nummers lijken inderdaad niet echt op elkaar. Wat mij wél opviel is dat Knopfler de tekstregel "True Love Will Never Fade" op praktisch dezelfde manier zingt als de regel "Nobody's Got the Gun."
Hoewel True Love Will Never Fade nét wat sneller is, en er bij het intro nog wat gitaarspel aan voorafgaat terwijl Knopfler bij Nobody's Got the Gun meteen begint met zingen, zijn de melodieen gewoon identiek.
En, zoals een stelletje Italianen beweert, is er ook nog een vergelijking te maken met het nummer "Beyond My Wildest Dreams"... Al is dat waarschijnlijk net te ver gezocht

avatar van rudiger
5,0
Ik hoor wel enige vergelijking tussen I`M THE FOOL en BEYOND MY WILDEST DREAMS .

avatar van musicfriek
Staat er ook een nummer op a la What It Is? Dat vind ik zijn beste solosingle tot nu toe

avatar van Running On Empty
3,5
Red Hole Sun schreef:
Het lijkt me erg ironisch als Oasis een numer maakt over geldproblemen. Voor mij hoeft een nummer niet ergens over te gaan. Maar als je multimiljonair bent en liedjes gaat maken over en huurachterstand als je niet eens een huurhuis hebt maar een gigantische villa vind ik dat een afknapper.

Ik heb verder nix tegen je gote vriend Knopfler hoor, keb zelfs kaartjes voor hmh. Koste ook iets van 40 euro, dus een deel van zijn huur heeft ie al binnen.

En ik vind het album wel saai.

Tja soms verbaas ik me nog hoe dom het commentaar is dat mensen kunnen leveren. Denk je dan ook dat Mick Jagger nooit SATISFACTION heeft of dat Phil Collins van zijn pa elke dag moet horen you're NO SON OF MINE.

Je kunt prachtig liedjes schrijven vanuit een bepaald perspectief en soms is dat autobiografisch maar vaak ook niet.

Kill To Crimson bevat mooie liedjes met mooie teksten, maar is inderdaad een zeer relaxte CD. Maar ja rust komt met de jaren (dat kan ik je verzekeren) en als Knopfler niet wil rocken maar de voorkeur aan meer laidback nummers geeft dan kun je dat minder vinden, maar lul niet zo dom over de teksten.

avatar van Red Hole Sun
1,5
Dom? Als ik een zwaar onpersoonlijke tekst een afbraak vind op de kwailteit en geloofwaardigheid van een liedje, heeft dat dan te maken met intelligentie? Vind je dat zelf een slimme opmerking?

Daarnaast denk ik inderdaad dat Mick Jagger nooit satisfaction heeft , probeer jezelf niet zo slim te vinden en anderen als dom af te schilderen .

avatar van Running On Empty
3,5
Je hebt helemaal gelijk. Jouw post over de teksten van Mark Knopfler's laatste CD was bijzonder slim en getuigt van heel veel intelligentie. Ga zo door,

avatar van Red Hole Sun
1,5
Dat is erg vriendelijk van je. Nou begon ik bijna te denken dat je hier kwam om andere mensen af te zeiken.

avatar van Reijersen
3,5
Toch een aardig album van deze Dire Straits man. Soms heerlijk loom, wat helaas omslaat in wat eentonig. Maar het is gewoon een vrij makkelijk te beluisteren album.

avatar van rudiger
5,0
Ik vind dit album als doorgewinterde Straits + Knopfler liefhebber ook niet zijn beste werk , maar ik vind het zeker niet eentonig , het is eerder een rustig album maar daarom hoeft het niet eentonig te zijn .

De laatste tijd heb ik dit album niet vaak meer gedraaid maar daar zal wel verandering in komen als ik naar de concerten ben geweest .

avatar van Lamontagne
5,0
Gister bij het concert geweest.

Wat een fantastische avond helemaal top.
Hij was al goed in mijn optiek maar hij is nog meer gestegen.

Geweldig!!!!

avatar
buddy
Ok het heeft even geduurd maar nu kan ik het album een plek geven.
Toen ik het album net had gekocht had ik zoiets van "wat is dit nu weer" en "wat moet ik er eigenlijk mee". Ik had al wel een paar nummers die me meteen wat deden. Dat waren: The Fizzy and the Still, Let It All Go en The Fish and the Bird.
Toen heb ik het album een tijdje laten rusten.
Tegen de tijd dat de concerten er aan kwamen maar weer is gaan draaien. En nu na het concert ben ik er helemaal uit.
Dit is een top album. OK, hij is heel rustig maar vooral het samenspel met de andere instrumenten staat voorop op dit album.
Voor nu het beste solo album van Mark Knopfler. Heel sfeervol, heerlijk relaxed en prachtige composities.
Het gitaargeweld blijft hier uit maar dat is niet erg. Muziek draait niet alleen om gitaar. Het is het samenspel met alle muzikanten die een plaat omhoog brengt. Dat is hier met zijn band gelukt.
Voor gitaatgeweld zet ik wel iets van Hendrix of Rory Gallagher op.

Cheers!

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 22:25 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 22:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.